Ga naar inhoud


Duitsland: DAB+ on air


Gast DX'r

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

5C is niet meer van MTVNL, die krijgen daar 12D voor terug. Deze frequentie is geruild met Duitsland.

 

Overigens gaan er binnenkort 7 extra DAB+ zenders aan met hoog vermogen, om zo aansluiting te vinden tussen de verschillende uitzendeilanden:

 

- Ruhrgebied <> Bremen --> Osnabrück 5C

- Ruhrgebied <> Hannover --> Bielefeld 5C

- Hannover <> Halle --> Braunschweig 5C, Magdeburg 5C (De laatste zender was al in het oorspronkelijke plan gepland maar is er op het laatste moment uit gegooid. Wordt dus nu alsnog gerealiseerd)

- Hannover <> Hamburg --> Visselhövede 5C

- Ruhrgebied <> Rhein-Maingebied --> Koblenz 5C

- Stuttgart <> Augsburg --> Ulm 5C

 

Dit is om de verzorging op de snelwegen te verbeteren (A1, A2, A3, A61, A8)

 

In onderstaande afbeelding is het een en ander grafisch weergegeven. Visselhövede staat niet op deze kaart (Gat tussen Hamburg en Hannover).

 

dab-dab-radio-m-ultimedia-1l.jpg

 

Er waren nog een paar andere plannen:

 

Hamburg <> Berlijn --> Schwerin/Pritzwalk 5C. Echter is dit zeer dunbevolkt gebied en dus is deze planning voorlopig uitgesteld.

Rhein-Main (Frankfurt) <> Erfurt --> Inselsberg 5C. Waarom dit niet door gaat, geen idee.

Rhein-Main (Frankfurt <> Nürnberg --> Würzburg 5C. Ook geen idee waarom dit niet door gaat.

 

Verder zullen er in het jaar 2012 naast deze zenders nog meer zenders aan gaan om zo meer gebieden wat mee te laten krijgen van de Bundesmuxx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recent was ik een paar dagen in de Achterhoek bij Doetinchem en daar kon ik met moeite nog de Nederlandse DAB mux ontvangen waarschijnlijk van de zender bij Oosterbeek (Arnhem). De Duitse DAB kwam beter door vanaf Kleef en een slechte ontvangst van de DAB mux uit Langenberg. In mijn auto de ontvangst via de Pure Highway en op de Hotel kamer via de Pure One mini. Ik ben benieuwd waarneer er nu schot komt in de verdere ontwikkeling van DAB in ons land. Het duurt allemaal wel erg lang.

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...