wavedancer Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Hallo allemaal, Ik heb het volgende probleem misschien kan iemand mij vertellen hoe het zit. Mijn opstelling is nu: Woonkamer: Ferguson ariva 200 Schotel: Visiosat 90cm, HH120 rotor, alps lnb. Wat allemaal goed werkte. Boven op de slaapkamer heb ik nu een tv met ingebouwd sateliet ontvanger gekregen. Kan ik het nu ook zo maken, dat de ferguson ariva200 de schotel draaibaar houdt. En dat ik op de slaapkamer (als de ariva op de astra 1 staat) naar atra 1 en 3 kan kijken. Met een duo lnb twin (2 ontvangers en astra1 en 3) Of vraag ik nu het onmogelijke. Ik heb nu de duo lnb twin gemonteerd en afgesteld op de 19.2 gr. met een digitaal meter. Signaal op bijde satelieten is wel goed, astra1 iets meer als astra3. Een kabel naar de rotor en naar de lnb en een kabel rechtstreeks naar de lnb. Rotor wil ook niet draaien wel via mijn digitale meter. Maar ontvang niks. Met de instellingen van de ariva, diseqc 1.0 en 1.1 ook aan het stoeien geweest. Tv boven heb ik nog niet opgehangen/aangesloten Ik weet het ff niet meer .please help Groet Menno Op de digitale snelweg kun je ook verongelukken
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Wat je wilt is zeker mogelijk en je uitleg qua aansluiten klopt helemaal. Maar nu, waarom per se een draaibaar systeem? Kun je niet beter opteren voor meerdere LNB's?
Tisnix Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Punt is dat je de ontvanger beneden zo instelt dat via de motor de posities van Astra 1 en Astra3 één en dezelfde positie is, dit omdat je gebruik maakt van een duo-lnb. Op de slaapkamer stel je dan de ontvanger in op Diseqc A en B. Het enige waar je aan moet denken als je op de slaapkamer wil kijken, is dat je de motor beneden eerst naar Astra laat draaien. Je kan met de ontvanger in de slaapkamer niet de motor aansturen. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
wavedancer Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 Hallo allemaal, Iedereen bedankt voor de reactie, want dit onderwerp kan gesloten worden. Je zult het niet geloven maar het probleem is opgelost en hoe! In principe had ik het allemaal goed afgesteld en aan gesloten, maare de "lnb out" op de receiver is geen ingang. Dus deze verwisselt naar "lnb in" en ja hoor het werkt. Dom he, maar ik weet hoe komt, ik heb deze receiver nog niet zo lang en op mijn andere receiver zat de aan sluiting net anders om . Dus zo kan het gaan. Maar toch bedankt Groet Menno Op de digitale snelweg kun je ook verongelukken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen