Satwizard Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Sinds 2 dagen een heel vreemd probleem. Tuner A geeft geen input meer op een aantal satellieten die eraan hangen. Gepuzzelt met Disqcq etc maar alle swicthes/antenne's etc werken goed. Toen een vondst: Als ik tuner B deactiveer , dan werkt Tuner A als vanouds met alle 8 LNB's. Maar ja wil natuurlijk 2 tuners parallel gebruiken. E.e.a. is gekomen na het laden van een vernieuwde settingslijst. Het herladen en rebooten met de oorspronkelijke settingslijst heeft het probleem niet opgelost. Wie heeft dit ook meegemaakt of een idee? (Ik kan nog helemaal opnieuw flashen ...dat heb ik nog niet gedaan. Is overigens Open Pli) Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,
stefke Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Heb ook soortgelijk probleem gehad. Heb toen ondevonden dat er geen ontvangst is als er op tuner a niets aangesloten is. Dan mag je doen wat je wil maar dan geen beeld via tuner b. Zelde verhaal met tuner c en d bij mij (kabeltuners) Toch maar even nakijken dat alles correct is aangesloten...vooral dus op tuner a. ( misschien slecht contact f connector) Grtz
Satwizard Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Geplaatst: 31 juli 2011 Dank je voor je tip. Grap is dus dat Tuner A prima werkt zoalng ik Tuner B maar als "not configured" configureer.... Even verder geprobeerd, het blijkt dat als je B activeert , de satellietn die zowel op A als B zijn gedefinieerd niet meer werken. Echter Thor , alleen op A gedefinieerd werkt gewoon prima. Rarara ? Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,
albertmol Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Dit probleem heb ik ook sinds ik een dvb-s2 tuner erbij gezet heb. Eerst had ik 2x dvb-c tuners erbij en was alles oke. Nadat ik een dvb-c omgewisseld had voor een 3e dvb-s2 tuner viel de ontvangst op tuner A+B weg, terwijl op tuner C (dvb-s2) en tuner d (dvb-c)alles normaal bleef. Ik heb toen bij Menu - systeem - aanpassen van tuner C de voorkeurstuner gemaakt. Sindsdien werkt het normaal. De opnames tegelijk op verschillende tuners werken altijd. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
ceesmf Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Heb dit ptobleem ook als ik de settings van de ene 8000 naar de andere kopieer (heb er twee) Na het inladen van de settings een volledige scan doen lost het probleem weer op
Satwizard Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 @albertmol Dank je voor deze gouden tip....nooit geweten dat die setting bestond zelfs. Maar inderdaad wisslen van Auto naar A en alles werkt weer. Zie dat hij bij opname dus eerst A pakt... Opnieuw volledige scan doen is vast een oplossing maar veel werk...ik gebruik Henksat met wat kleine aanpassingen is alles gelijk mooi gerubriceerd Beiden enorm bedankt ! Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen