Angeline Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Overal lees je over de monoblock duolnb's die je op astra 1 en 3 kan gebruiken, maar is zo een opstelling ook mogelijk voor astra 2 en 3?
Gast Togan Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Omdat Astra 2 voor het merendeel voor de UK bedoeld is en Astra 3 voor de BeNeLux, Duitsland, Tsjechië en nog wat andere landen,is er volgens mij géén monoblock LNB (ofwel duo) op de markt. Niet iedereen kent zijn talen zo als wij in Vlaanderen en NL.
Beheerder Michel Geplaatst: 31 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 31 juli 2011 Het verschil in graden tussen astra 1 en astra 3 is 4,3 Het verschil in graden tussen astra 2 en astra 3 is 4,7 Dat is een verschil van 4 tiende graad. Je hebt dus wat mij betreft een goede kans dat het zal werken, maar helemaal optimaal is het niet. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 @Angeline Ja, je kunt een duo-lnb gebruiken voor de combinatie Astra 3 en Astra 2 maar om een antwoord te kunnen geven welke duo-lnb je daar voor nodig hebt, moet ik wel weten welke schotel je hebt en de diameter.
Angeline Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Geplaatst: 31 juli 2011 Ik heb een Triax 64cm schotel. Aangezien ik eigenlijk vooral kijk naar de astra 2 en 3 dacht ik daar opeens aan. Kan je deze overigens ook gebruiken op een draaibaar systeem? Dus vast staan voor astra 2 en 3 dat je niet hoeft te draaien - en mocht je willen, hem toch nog willen draaien naar astra 1?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Ik zou in dat geval toch echt gaan voor een helemaal vaste opstelling.
Angeline Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Geplaatst: 31 juli 2011 Ja denk op zich ook beter, maar dat gaat voorlopig niet lukken. Gok dan dat het voorlopig blijft zoals het is.. Bovendien heb je een grotere schotel nodig met een vaste opstelling voor die drie satellieten. Samen met de extra quad LNB koppen van goede kwaliteit, switches etc kost dit helaas handenvol geld. En dan heb ik het er nog niet eens over dat ik niet eens het externe prutswerk zelf kan doen!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Dat is ook weer zo, je zou dan een Triax 78cm moeten hebben met een multifeedhouder.
Angeline Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Geplaatst: 31 juli 2011 Vroeg me dit opeens af - of dit eventueel een manier was om wat minder te hoeven draaien (dus alleen draaien als ik op astra 1 wilde kijken of opnemen)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Om dan ook werkelijk een antwoord te geven op je vraag... Het kan wel, maar je ontvanger moet dat ook kunnen aansturen.
Sprietje Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Met een triax 64cm schotel, komt het ongunstig uit als je een duo-lnb wilt gebruiken voor Astra 2 en 3, een triax 78cm zou perfect zijn in combinatie met een duo-lnb voor een 85cm schotel. Let er echter wel op, dat als je de Astra 1 niet meer ontvangt, je ook de electronische programmagids niet meer hebt, de fastscanlijst niet meer kunt inladen en ook geen firmware-updates voor je ontvanger via de satelliet binnen kan halen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 En nog perfecter is het om gewoon losse LNB's te nemen.
Angeline Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Geplaatst: 31 juli 2011 In wat voor opzicht? Ik heb een vu+ duo.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Een Vu+ kan dat inderdaad wel aansturen, daar dus geen beperking.
Smurf Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Mijn oom in Schotland had met zijn Canaldigitaal duo LNB tot gisteren Astra 2 en 3. (nu weer naar 1 en 3 gedraait). Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen