Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Maar wat nu als je niet had gevraagd naar een SPDIF kabel, maar een optische kabel... Ik denk dat ze niet eens weten dat dat hetzelfde is.
Sjattuh Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Die kabel koop je in elke media shop voor een paar euro. Doe wat TGM zegt of print een plaatje uit. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Origineel bericht van: Sjattuh Doe wat TGM zegt Da's het meest wijze advies wat je maar kunt geven... Maar inderdaad, overal verkrijgbaar, maar niet elke verkoper kent alle termen...
grunnsat Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Maar wat nu als je niet had gevraagd naar een SPDIF kabel, maar een optische kabel... Ik denk dat ze niet eens weten dat dat hetzelfde is. Dat kan ook wel kloppen, want het is zeker geen optisch kabeltje! Er bestaan twee soorten SPDIF aansluitingen, een coax versie met een tulp plugje, en de TOS optische versie. Echter die beide zijn voor aansluitingen van apparaat naar apparaat, dus van PC naar versterker o.i.d. In dit geval gaat het om een heel simpel kabeltje met twee draadjes dat aan de ene kant op twee pinnetjes van de videokaart wordt aangesloten, en aan de andere kant op twee pinnetjes van het moederbord.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Je hebt gelijk, ik was een beetje kort door de bocht wellicht. Komt ook natuurlijk doordat ik mijn info slechts van het web had geplukt en niet een gedetailleerde handleiding heb.
Pestvogel Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 Ook op het web nauwelijks zo'n kabeltje te vinden. Twee sites (die er wel mee adverteren) gaven te kennen pas na enige weken en dan nog onder voorbehoud te kunnen leveren. Derhalve heb de pc weer geopend en zonder dralen de soldeerbout heet gestookt. Twee draadjes van de aansluitpunten op het moederbord naar de aansluitpunten op de NVIDIA en de klus was geklaard. Wel even opletten dat je de twee draadjes niet verwisseld. Goed beeld en goed geluid op de TV via de HDMI poort en kabel. Nogmaals bedankt voor het meedenken en de aangedragen ideeen. Groeten Pestvogel. P.S. Mijn MSI moederbord en de NVIDIA videokaart zijn nog geen twee jaar oud. Toch kreeg ik van verschillende bezochte pcboeren te horen dat ze niets meer hebben voor "DAT OUDE SPUL".
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Gaaf dat het gelukt is en erg creatieve oplossing.
Psychosammie Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Citaat: P.S. Mijn MSI moederbord en de NVIDIA videokaart zijn nog geen twee jaar oud. Toch kreeg ik van verschillende bezochte pcboeren te horen dat ze niets meer hebben voor "DAT OUDE SPUL". Ieder jaar 2 nieuw modellen dus ja, wat jij hebt is ouwe meuk Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen