Ga naar inhoud

[DM500HD] geluid niet gelijk met beeld

Aanbevolen berichten

Gast rodneyprobst
Geplaatst:

Ik heb nu al enkele malen gehad dat het geluid niet mooi gelijk blijft lopen met de film op de dreambox 500hd. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn of misschien dat ik nog iets in de instellingen moet veranderen.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Bedoel je een film die op tv is, of bedoel je een opgenomen film?

Gast rodneyprobst
Geplaatst:

gewoon het rechtstreekse signaal. Als ik hem opnieuw opstart is het probleem verholpen maar dit is alleen lastig als je net lekker in de film zit.

Geplaatst:

Er zit in de drivers van DMM een foutje waardoor ik dacht als je van een opname of zo kwam het geluid asynchroon gaat lopen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Wellicht even een ander image proberen, wie weet dat dat het euvel verhelpt.

Geplaatst:

Wat ik zelf ondervind is dat, na het kijken van een opname, het livebeeld niet synchroon loopt. Even switchen naar een andere zender en weer terug lost dat issue op, althans het is een workaround.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

En dan rijst alsnog/nog steeds de vraag of het voorkomt bij alle images of niet.

Geplaatst:
Citaat:

En dan rijst alsnog/nog steeds de vraag of het voorkomt bij alle images of niet.

Als je een image neemt met een oude driver, meestal een ouder image, dan heb je het probleem inderdaad niet... Neem maar een image van voor maart 2011.

Maar het is met zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid iets in de drivers. De work-a-round hierboven lost in ieder geval op.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat was de onderliggende gedachte van de vraag natuurlijk ook.

Gast rodneyprobst
Geplaatst:

Ik heb van de satboer ook pli gekregen als image

Geplaatst:

Het hangt ook af van je TV.

Een LCD (LED) scherm is trager dan een buis, omdat ie e.e.a. eerst moet verwerken, daardoor loopt het beeld achter op het geluid als dat geluid van de box rechtstreeks naar de versterker loopt (glasvezel of coax).

Haal je het geluid van de tv naar de versterker, dan werkt het wel goed, omdat de TV er voor het geluid rekening mee houdt.

Dat speelt ook bij Ziggo kabel ontvangers, TVix mediaplayers etc etc.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen