Tech Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Mijn NAD T763 is ermee opgehouden, Via de hoofdtelefoon uitgang hoor ik alleen een lichte brom op het moment dat ik de volumeregelaar boven het mute-nivo uit laat komen. Het lijkt erop dat de eindtrap niet inkomt, ik hoor maar één relais dus mogelijk staat er een gelijkspannings-component in het speaker circuit. Klinkt iemand dit bekend in de oren ? Pli Core Member
columbo Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Nou ja bekent,er kunnen vele oorzaken zijn. Aangezien dit een zeer geavanzeerde reciever/versterker is. Het is niet aan te bevelen zomaar zonder enige technische/reparaie kennis zomaar ergens aan te gaan prustsen,dan maak je meer kapot dan je lief is,dit zonde van je dure versterker. De eind trappen zullen welicht nog heel zijn,deze zijn 230 watt bij 4ohm, deze gaan normaal niet zo snel kapot. Ik wil hem wel nakijken voor je,heb vd week nog wel tijd. Graag een pm.
Tech Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2011 Bedankt voor je aanbod mocht ik er helemaal niet uitkomen kom ik er graag op terug maar ik heb zelf ook wel de nodige ervaring met hardware alleen niet met NAD. Pli Core Member
Steve Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 heb je wel het schema,?? kijk anders even op de server van mij
Tech Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 Ik heb reeds gekeken naar een schema, die staat er helaas niet tussen. Pli Core Member
Steve Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 dit schema staat er wel bij. onder nad-audio
Tech Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 Heb ik er dan overheen gekeken? Als ik thuis ben zal ik eens goed kijken Pli Core Member
Tech Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 Thnx voor de service Steve, ik kan komend weekend aan de slag. Pli Core Member
JBnl Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Rechts voor op de mainboard zitten 2 elko's en 2 zenerdiode's, de elko's willen weleens bol gaan staan, vervangen voor 105c van panasonic en tevens de 2 zenerdiode's doorsolderen aan de onderkant. Als je het mainboard er dan toch uit hebt meteen even alle diode's op dat board doorsolderen en de connectors ook even nalopen. groeten,JBnl
Tech Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2011 Bedankt voor de tips, vooral de aanwezigheid van het schema heeft geholpen, het apparaat werkt weer uitstekend Dat doorsolderen van de verbindingen was overigens geen overbodige luxe, de zaak wordt, zo te zien, daar behoorlijk warm. Pli Core Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen