Satfreaked Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Beste mede satters Is het mogelijk om met bv een strip waarop je 4 koppen kan doen, het mogelijk is om 26 oost ( Badr ) en 23,5 ( astra ) tegelijk kan ontvangen. Ook wilde ik vragen of er schotels zijn waarmee je van 28,2 Oost tot 7 west kan komen met vaste koppen. is voor een arabische vriend die af wil van zijn motor. Satfreaked.
vGnp Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: Satfreaked Ook wilde ik vragen of er schotels zijn waarmee je van 28,2 Oost tot 7 west kan komen met vaste koppen Een T90 kan 40 graden bereik aan, maar of die groot genoeg is voor het ontvangen van die satellieten weet ik zo niet. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Eventueel kan een Big BiSat volgens mij ook. Of dat op de uiteinden voldoende is voor genoemde satellieten weet ik niet zeker.
Mr DVB Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: Satfreaked Beste mede satters 1) Is het mogelijk om met bv een strip waarop je 4 koppen kan doen, het mogelijk is om 26 oost ( Badr ) en 23,5 ( astra ) tegelijk kan ontvangen. 2) Ook wilde ik vragen of er schotels zijn waarmee je van 28,2 Oost tot 7 west kan komen met vaste koppen. is voor een arabische vriend die af wil van zijn motor. 1) Met een schotel met een diameter van minimaal 90 cm, maar het liefst groter, in combinatie met een zeer goede lnb voor de 26° oost zou dit moeten kunnen. Een onderlinge afstand van 2,5° is wellicht net te klein maar ik vermoed dat de Astra 3 ook op 23,0° nog goed te ontvangen is, in ieder geval de SD kanalen. 2) Hoewel ik (meestal) ruim 100 kanalen met mijn, zéér precies uitgerichte, Triax 88 cm kan ontvangen is een schotel met een diameter van 120 cm voor de Nilesat op 7° west toch eigenlijk wel een vereiste. Uitgaande van een ronde schotel dient de lnb voor 7° west in het brandpunt geplaatst te worden waardoor de 33° oostelijker gepositioneerde Badr satellieten 'uit het zicht van de schotel' zijn verdwenen. Samengevat naar mijn mening is het antwoord op vraag 1: 'Ja' en op vraag 2: 'Nee'. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Sprietje Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Woont die arabische vriend van je in Nederland?
Sprietje Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 De Badr op 26 graden oost en de Astra 3 op 23,5 graden oost, staan wel heel erg dicht bij elkaar maar als je bijvoorbeeld aan deze twee satellieten voldoende heb, dan kun je het ook uitstekend en voor niet al te veel geld oplossen met een Triax 110cm met een CanalDigitaal-duo-lnb. Ik heb dit even voor je uitgerekend voor Utrecht en de lnb’s staan dan exact op de juiste afstand van elkaar. Het voordeel van deze duo-lnb is dat die veel minder last heeft van de regen dan dat je Alps-lnb’s gebruikt.
Sprietje Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 @Satfreaked Bedoel je zoiets maar dan nog iets langer?
Sprietje Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 @Satfreaked Heb je wat aan die foto waar de drie Alp-lnb’s strak tegen elkaar zijn gemoteerd?
Satfreaked Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 Origineel bericht van: Satkijker @Satfreaked Heb je wat aan die foto waar de drie Alp-lnb’s strak tegen elkaar zijn gemoteerd? He hallo. Dit is dan 19, 23,5 en 26 oost ofzo. ?? hetgeen ik op de Foto zie ? Satfreaked.
cookie monster Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 19,2-16-13°oost C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Sprietje Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 @Satfreaked Ik zou het niet weten voor welke satellieten deze opstelling is. Het is gewoon een opstelling om de drie Alps zo dicht mogelijk bij elkaar te krijgen. Het mooie is, dat de middelste Alps prima in positie wordt gehouden door de klemringen van de twee buitenste lnb’s die in de ring van de middelste Alps valt. Met 4 Alps naast elkaar gaat dat natuurlijk niet meer. Deze opstelling met 3 Alps, kun je natuurlijk ook gebruiken voor de Astra 23,5 graden, de Badr 26 graden en de Astra 28,2 graden maar dan moet je wel een schotel hebben van 120cm omdat de diameter van de Alps 42mm is en ze anders te ver uit elkaar staan. Daarom schreef ik al eerder, als je een CanalDigitaal duo-lnb neemt waarvan de twee lnb’s 37mm van elkaar staan hart op hart en die zet je op een Triax 110cm, dan heb je precies de juiste afstand tussen de twee lnb’s (berekend) voor de ontvangst voor de Astra 23,5 graden en de Badr 26 graden.
Fatfreddy Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik ben eigenlijk wel benieuwd op welke wijze je dit berekent. Zou je een voorbeeld kunnen geven dan kan ik er nog wat van leren ?
Sprietje Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Beste Fatfreddy Ik kan me dat goed voorstellen dat jij dat wilt weten. Ik heb bijna 50 jaar ervaring in TV ontvangst-installaties, vroeger de gewone TV-antennes en later de schotelantennes. Ik heb altijd de extremiteiten opgezocht en kon dan ook in 1963 de Engelse en zelfs Russische tv-zenders ontvangen. Daarvoor ontwierp en bouwde ik zelf mijn antennes omdat ze gewoon niet te koop waren. Mijn specialiteit ligt dan ook in het beoordelen wat de ontvangstmogelijkheden zijn wat betreft schoteldiameters, type lnb’s, afstanden tussen de lnb’s, duo-lnb’s, monoblocken en dat zowel in Nederland als in heel Europa of zelfs in Afrika. Ik heb altijd alles willen beredeneren en heb daarvoor heel veel informatie gelezen en dingen uit zitten puzzelen. Ik heb lang gedubt of ik deze kennis wil delen met het forum en stond op het punt dit te publiseren want ik ben iemand die kennis graag deelt met anderen. Maar ik heb doordat ik mensen op dit forum hielp door o.a. websites te geven waar informatie te vinden was, keer op keer een ban gekregen, volkomen onverwacht op argumenten waar ik absoluut niet mee op de hoogte was. Daarom heb ik besloten, deze kennis niet te delen met dit forum maar ik ben altijd bereid uit te rekenen wat de mogelijkheden zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen