interpol Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Onder de vloer van mijn 50er jaren woning heb ik een koperenleiding doorgehaald om daar een aftakking op te maken. Het vervelende is nu dat ik de leiding niet dicht krijg met een knelkoppeling en solderen wil ook niet. Rotding blijft druppelen. De oude koperenleiding heeft een diameter van 13,5 mm terwijl de koppelingen gemaakt zijn voor 15 of 12 mm. De totale koperenleiding vervangen is (voorlopig)geen optie omdat het om een flinke afstand gaat (vanuit binnen naar buiten, door de tuin en dat 1,5- 2 meter diep). Tevens ploeg ik daarmee de bloementuin omver wat tot commentaar gaat leiden van de beheerder van de bloementuin, in dit geval mijn vrouw. Hoe kan ik dit oplossen en lekvrij maken. ps. werkruimte is krappe kruipruimte. Openbox sg9 HD PVR
Satdorus Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Solderen waarom lukt dat niet. Lijkt me anders de beste oplossing.
interpol Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 Heb ik al aangegeven een sok solderen in horizontale richting gaat niet, althans niet met een 15 mm sok. Ben echt niet onhandig. Ik moet gewoonweg teveel opvullen, als de leiding verticaal zou zijn, dan had ik er nog wel vertrouwen in gehad. Edit: korte aanvulling. Openbox sg9 HD PVR
vGnp Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: interpol De oude koperenleiding heeft een diameter van 13,5 mm terwijl de koppelingen gemaakt zijn voor 15 of 12 mm Denk dat je een 1/2 duims naar 15 mm verloop(knel)koppeling nodig bent. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
skw Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Hoi, De leiding die je hebt is geen 13,5mm maar 14mm. Dit is een oude maat, nu kun je bij de bouwmarkt verloophulzen van 14 naar 15mm kopen, die je vervolgens in het T-stuk schuift en daarna het hele handeltje solderen. Deze hulzen zijn van messing. Als dit niet lukt kun je het nog hardsolderen hiermee krijg je het zeker dicht.
schapi Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 een koperen afklemring van n kleinere snelkopeling opkloppen tot juiste groote , op maat schuren zodat deze in de mof van de nieuwe leiding past en afsolderen, of de oude leiding optrompen, daar is gereedschap voor en dan de mof erop. groet schapi 8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens
interpol Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 He, dat wist ik niet. Ik heb ze nog nooit eerder gezien en zal bij de bouwmarkt gaan kijken. Zelf komen ze bij de bouwmarkten ook niet met dit soort oplossingen. Openbox sg9 HD PVR
Con Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: skw . . . Als dit niet lukt kun je het nog hardsolderen hiermee krijg je het zeker dicht. . . . Niet hardsolderen, daar ontzink je het messing mee, gewoon zachtsolderen, gaat prima. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RVP Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Die verloophulzen koop je ook niet bij een simpele bouwmarkt. Vandaar dat je die tip ook niet kreeg daar. Je moet naar een echte loodgieter. Succes, ik heb die dingen ook nodig gehad, haha.
naze1975 Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Hier eens de tip gehad (en uitgevoerd) om een snelkoppeling 15mm te pakken en dan ook loctite draad erom en ook nog een insmeren met loctite en dan stevig aan trekken. oja er werd ook gezegt 1 keer vast, nooit meer los een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
interpol Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: Sjaak(k) Stelletje prutsers, gewoon de pijp 'optrompen' in elkaar schuiven schuren droog maken en solderen Zou inderdaad ook nog kunnen, maar is erg lastig op de plek waar de leiding zit. Ben blij dat ik er net bij kan. Deze keer ga ik voor de opvulring, heb inmiddels flink de balen van dit klusje. Openbox sg9 HD PVR
interpol Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: naze1975 Hier eens de tip gehad (en uitgevoerd) om een snelkoppeling 15mm te pakken en dan ook loctite draad erom en ook nog een insmeren met loctite en dan stevig aan trekken. oja er werd ook gezegt 1 keer vast, nooit meer los Dit zijn de heavy middelen, heb zelfs al gedacht kruipluik dicht en niemand die er nog iets van ziet. Die druppels vloeien wel weg door het zand. Openbox sg9 HD PVR
schapi Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: Sjaak(k) Stelletje prutsers, gewoon de pijp 'optrompen' in elkaar schuiven schuren droog maken en solderen Dat antwoord stond er al , maarja wij zijn toch prutsers! onnodig n ander afkraken en iets overtypen dat kan iedere prutser 8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens
Con Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: interpol Origineel bericht van: Sjaak(k) Stelletje prutsers, gewoon de pijp 'optrompen' in elkaar schuiven schuren droog maken en solderen Zou inderdaad ook nog kunnen, maar is erg lastig op de plek waar de leiding zit. Ben blij dat ik er net bij kan. Deze keer ga ik voor de opvulring, heb inmiddels flink de balen van dit klusje. Mocht je problemen hebben met het verkrijgen van de verloopring 14x15,zeg het maar dan stuur ik er een. Woensdag bestellen, vrijdag op de post. HG CC PS wél snel reageren,hoewel, donderdag bestellen is ook vrijdag binnen. . . . . Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
joker55 Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 een mogelijkheid: je koopt een dikwandige T stuk van 12 mm, zet hem in de bankschroef, en ragt er een boortje van 14 mm door. Dan is alles prima te solderen. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen