Ga naar inhoud


koperenleiding verlengen maar afwijkende maat


interpol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Denk dat ie met de uitdraaien van alle tips, 10 Kg koppelingen

en een acetyleen brander in de kruipruimte verzopen is... :D

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Interpol binnenkort een blijde vader is van een

soldering geboren in blakende gezondheid.

 

Volgens mij wordt het beschuit met muisjes, over de kleur valt

nog te twisten.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen,ik moet een onder een kruipruimte ligende en moeilijk bereikbare koperen pijp van 14 mm verlengen.

wat zal ik doen.

een normaal in de winkel te koop zijnde passend verloopstuk van 14 op 15 mm kopen.

of zal ik eerst een koperen afklemring van n kleinere snelkopeling opkloppen tot juiste groote , op maat schuren zodat deze in de mof van de nieuwe leiding past en afsolderen, of de oude leiding optrompen.

of een snelkoppeling 15mm te pakken en dan ook loctite draad erom en ook nog een insmeren met loctite en dan stevig aan trekken.

of gewoon de pijp 'optrompen' in elkaar schuiven schuren droog maken en solderen

of een dikwandige T stuk van 12 mm, zet hem in de bankschroef, en ragt er een boortje van 14 mm door.

Dan is alles prima te solderen.

of een stukje alu massief rond van de goede diameter, rond kantje eraf vijlen, en met de hamer erin tikken.

geen wonder dat interpol niets meer van zich laat horen,als hij jullie oplossingen probeert uit te voeren.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Interpol,

 

Voor dat ik alle reactie's ga lezen het volgende.

 

Er bestaan knelkoppelingen om over te gaan naar een kleinere maat.

 

Er zit dan een andere knelring in als normaal.

Demonteerbale locktide is aan te bevelen.

 

Succes. gr, R@oul

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Citaat:
Ja moet hij eerst een trompijzer gaan kopen van 2 tientjes

Niks 2 tientjes een beetje inventief zijn @gigantaandemuur, een stukje alu massief rond van de goede diameter, rond kantje eraf vijlen, en met de hamer erin tikken. laugh
Dat deden we op de LTS al zo. Wij hadden daar zelf zo'n 'optromper' gemaakt, trapsgewijs afgedraaid van een dik stuk massief alu rond, en zo had je een universeel stukje gereedschap voor alle diameters pijp. cool
Wat je ook nog kunt doen als je geen optromp gereedschap hebt, is een 12 mm koperen pijp in de 14mm steken, 14 mm pijp is nl inwendig 12 mm wink Je gaat dan wel naar 12 mm leiding, maar dat is altijd nog beter als een lekkende koppeling :D
Je 2 e oplossing is een stuk beter dit kan inderdaad.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten om alle tips uit te gaan voeren en om te beginnen met een pasring / verloophuls. smile

 

Moet zeggen dat ik vele bruikbare tips heb gezien, die mij een aanvulling hebben gegeven op mijn technisch inzicht. Er is hier idd. een hoog hobbygehalte aanwezig en vond het prettig om te zien hoe iedereen zijn eigen mogelijkheid om de leiding te repareren naar voren schoof.

 

Een lid van Sat4all heeft toegezegd een aantal verloophulsjes toe te sturen. Nogmaals iedereen bedankt.

 

@Con, ik laat nog even weten als ze binnen zijn.

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Zeker nooit een loodgieter gebelt, die schrijven met een hark :D

De loodgieter die ik mijn 'ik heb er geen zin in klussen' laat doen, valt alleszins mee qua schrijven met de spreekwoordelijke vork.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Zeker nooit een loodgieter gebelt, die schrijven met een hark :D


Als jij voor anderen werkt met hetgene waar jij goed in bent mag er toch een redelijke vergoeding tegenover staan.
Misschien doe jij alles gratis,die tijd heb ik gehad.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Zo kun je van sommige mensen ook eens iets of een dienst terugvragen.

 

Maar nu weer on-topic, ik ben bijzonder benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van TS en gezien de belangstelling in dit draadje zouden een paar foto's ook niet misstaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...