Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

verbaasd las ik elders dat mcafee een grootscheepse cyberattack op 72 naties en nog meer bedrijven heeft geconstateerd.

men wilde niks concreets zeggen, maar geruchten gaan over China.

wat moeten die nu met zo'n attack?

het blijkt dan dat men data steelt al jarenlang middels Shady RAT

rare jongens die chinezen

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Heb het ook gelezen, maar wat mij elke keer verbaasd dat het 'ogenschijnlijk' relatief eenvoudig is om allerlei gegevens te stelen.

Ik zou (als ik het voor het zeggen had) super vertrouwelijke informatie op een fysiek gescheiden netwerk plaatsen. Is misschien een beetje ouderwetse gedachte, maar dan weet je zeker dat je data niet via datalijnen gejat kan worden.

't is natuurlijk prachtig dat alles aan elkaar geknoopt kan worden, maar het 'overal beschikbaar zijn' heeft in deze context dus ook een heel duidelijk negatief effect.

En laten we wel zijn, in China maken ze alles na. Dus de data die men niet krijgt (door middel van bedrijven die daar hun producten laten maken) halen ze dan maar zelf op....

Geen idee of ze licentiekosten oid betalen, maar ben zelf in China geweest en als je dan kijkt naar de auto's die ze daar maken... Je neemt 3 bestaande wagens; gooit dat in een pan en voila...we hebben weer een nieuwe auto...

Voor wat voorbeelden klik <<< HIER >>>

Geplaatst:

Van wat ik hier en daar lees vindt dit al sinds 2008 plaats.

Weet McAfee het al die tijd al? Hebben de McAfee scanners

dit al die tijd niet opgemerkt? Als ze er onlangs achter

gekomen zijn hoe weten ze dan dat het sinds 2008 plaatsvindt?

Vreemd verhaal.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

dus geen Macfee bescherming gebruiken er zijn er veel meer en betere

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Geplaatst:

@Tonskidutch

consumentenbond: McAfee scoorde behoorlijk laag.

xs4all geeft haar leden een gratis McAfee virusscanner

en zij hebben aangegeven te stoppen met McAfee, omdat

zij niet tevreden zijn over de kwaliteit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
nu

Je krijgt in ieder geval de award voor de volgens mij kortste reactie van het jaar smile

Maar goed, even doom denken: wel eens bedacht dat we allerlei apparaten hebben waarin allerlei firmware staat die (mede) in China is geprogrammeerd en communiceren met Internet.

Zit in een aantal gevallen vast wel een backdoor in.
Ik bedoel als Skype dit blijkbaar heeft, waarom zou dat in dergelijke zaken niet voorkomen.
Wellicht kan men op afroep gegevens opvragen of wordt er automatisch data naar de grote leider gestuurd...
En of een virusscanner dat opmerkt... tsja... Die kunnen het pas blokkeren op het moment dat het ontdekt is.
Geplaatst:

'm het ging mij helemaal niet om mcafee de antivirusscanner of zo, nog minder om de kwaliteit van de producten van mcafee

het ging om een vaststelling die de firma mcafee heeft gedaan en publiceerde

wat "ze" weghalen en/of afluisteren is toch zeker reden voor een VN debat inzake bedrijfsspionage.

de ironie is eigenlijk dat men denkt in het geniep te opereren en de vaststelling is analoog aan een dief op heterdaad betrappen.

rare jongens die chinezen

ciao

Underworld

Geplaatst:

tsja... denk je dat China de enige is die dit doet?

Denk dat er wel meer landen/organisaties e.d. boter op het hoofd hebben wat dat betreft.

Kijk nou maar in eigen land. Meende dat het 2 jaar geleden was dat bleek dat gegevens van Meld misdaad anoniem helemaal niet zo anoniem bleken te zijn.

Denk dat China er min of meer voor uitkomt dat ze het doen zelfs. Nergens ter wereld heb je zo openlijk namaak.

Dus of de Chinezen nou zulke rare jongens zijn...

Even met een alu hoedje op: denk dat 'men' bijna alles van je weet of te weten kan komen als je interessant genoeg bent.

Geplaatst:

je kunt ook patenten kopen... (zoals microsoft en apple nu)

dat lijkt mij een iets nettere wijze van marktleider worden.

ciao

Underworld

Geplaatst:

jammer dat ze die (chinese) copy auto's hier niet hebben... ze zijn waarschijnlijk een stuk goedkoper, en dat is belangrijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ze hebben, volgens mij in 2007, geprobeerd om mee te doen met een autoshow in Duitsland.

Weet niet de details ervan maar volgens mij heeft toen een westerse fabrikant dit verhinderd. Niet vanwege de prijzen maar in verband met, jawel, patenten en dat soort zaken.

Overigens zijn een aantal van die auto's wel grappig om te zien. Klein autotje met een hummer grill bijvoorbeeld.

Geplaatst:

Toen de samenwerkingsplannen van Volvo en Geely in Zweden pas bekend werden, was de interesse voor Geely groot... toen werd gezegd dat het merk eventueel naar Europa zou komen... sinds die tijd heb ik er niets meer over gehoord.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen