Amager95 Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Origineel bericht van: Sverige jammer dat ze die (chinese) copy auto's hier niet hebben... ze zijn waarschijnlijk een stuk goedkoper, en dat is belangrijk. Enkele jaren geleden is gewaarschuwd voor een Chinese SUV omdat die levensgevaarlijk was bij een aanrijding. Deze bood totaal geen enkele bescherming. Ik ben benieuwd of je dan nog zo blij bent met een "goedkope" auto...
Sverige Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Tja, alle kleine auto's zijn gevaarlijk... afhankelijk wat de bedoeling is en waar je hem wil gebruiken, zou mij dat niet zoveel uitmaken. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Amager95 Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Origineel bericht van: Sverige Toen de samenwerkingsplannen van Volvo en Geely in Zweden pas bekend werden, was de interesse voor Geely groot... toen werd gezegd dat het merk eventueel naar Europa zou komen... sinds die tijd heb ik er niets meer over gehoord. Onlangs heb ik over de aankoop van Volvo en Saab door Chinezen een discussie gehad over de ware reden waarom ze deze merken aankochten. Dat was volgens ons toch uiteindelijk als enige reden dat ze slechts de technologie kochten, en zodra ze dit hebben overgenomen in hun eigen fabrieken, ze Volvo en Saab totaal laten vallen. Saab is al bijna op sterven na dood. Voor Volvo is waarschijnlijk uiteindelijk geen andere weg open. Dus exit voor deze Zweedse automerken. Volgens mij is de enige redding voor Saab nog dat ze aankloppen bij de Volkswagen Groep en daar een onderdeel van worden. Dan kunnen ze weer net zo iets moois worden als dat het uiteindelijk met Seat en Skoda is geworden.
Amager95 Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Origineel bericht van: Sverige Tja, alle kleine auto's zijn gevaarlijk... afhankelijk wat de bedoeling is en waar je hem wil gebruiken, zou mij dat niet zoveel uitmaken. Nou gewoon rijden op het Nederlandse wegennet, dat barstens vol met andere auto's staat. Het niet op tijd remmen is een vaak voorkomende oorzaak van aanrijdingen. Dus bescherming in de auto lijkt mij geen onnodige luxe. Misschien bedoel jij trouwens meer het Zweedse wegennet dan het Nederlanse wegennet? SUV's noem ik geen kleine auto overigens. Toegegeven met een Volvo 240 of 245 ben je wel wat meer beschermd. Maar als er een auto op je inrijdt dan wil ik toch wel enige bescherming hebben van de auto waar ik in zit. Tegen een vrachtwagen begin je niets, maar andere personenauto's wel.
Sverige Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Inderdaad, ik bedoelde op de rustige Zweedse wegen... rij je tegen een eland op is het toch puin ruimen... In NL is het verkeer ontzettend aggressief, en dan kan je beter in een tank te weg op Saab... maar volgens mij zit daar nog heel wat anders bij. Om een of andere reden wil men de rus Antonov niet erbij hebben, Riksgälden heeft als eis dat hij niet investeert... en dan loopt het mis, want hij wilde enorm veel geld in Saab investeren. Nu worden zogenaamde chinese bestellingen verhandeld, en op die manier is er een poos lang geld gestroomd, maar dat leek mij niet echt 'zuivere koffie'. een beetje duister handeltje... Met Volvo gaat het echter erg goed... het merk gaat in China overigens extra grote auto's bouwen voor de Cinese elite, omdat die graag in grote auto's zouden rijden. Volgens de berichten die ik hoor 'lijkt' te crisis bij Volvo voorbij te zijn... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Tonskidutch Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2011 geen roddels geen vragen maar het draait altijd uit op den automobiel (de zwevende fauteuil) en die moet nog gepatenteerd worden ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Janneman Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Origineel bericht van: Sverige Met Volvo gaat het echter erg goed... het merk gaat in China overigens extra grote auto's bouwen voor de Cinese elite, omdat die graag in grote auto's zouden rijden. Klopt, als je nu in Beijing komt zie je de ene grote achter de andere aan rijden. Nou ja, rijden... Kwam er een ferrari tegen en die trok echtwaar stapsvoets op... en dat doet bijna iedereen daar. En die SUV die genoemd werd was volgens mij een Landwind. Maar om terug te gaan naar het onderwerp: 't zou mij niet verbazen als ontwerpdata voor auto's dus ook 'overgenomen' is...
satede Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Gaaaaap waar gaat dit over ? The birdman has left the building
dogeatdog Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Chinese kijken op mijn computer, en bouwen een Saab na. geloof ik
Amager95 Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Origineel bericht van: Sverige Inderdaad, ik bedoelde op de rustige Zweedse wegen... rij je tegen een eland op is het toch puin ruimen... In NL is het verkeer ontzettend aggressief, en dan kan je beter in een tank te weg op ik dacht al dat je het over Zweden had een tank is inderdaad beter, binnenkort komen ze overigens toch te koop te staan..
Amager95 Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Origineel bericht van: satede Gaaaaap waar gaat dit over ? klopt, waarover gaat deze posting?
Amager95 Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Origineel bericht van: dogeatdog Chinese kijken op mijn computer, en bouwen een Saab na. geloof ik ze bouwen zelfs een hele Zweedse meubelhuis na, die van Ingvar Kamprad bron: o.a. NOS
Sverige Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Ja, ik zag het een paar dagen geleden op de tv... het lijkt sprekend op de Ikea... zelfde potloodjes, tassen en verder de hele opstelling. Ik weet niet in hoeverre Ikea het concept gepantenteerd heeft... anders hebben ze al helemaal geen poot om op te staan. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Amager95 Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Origineel bericht van: Sverige Ja, ik zag het een paar dagen geleden op de tv... het lijkt sprekend op de Ikea... zelfde potloodjes, tassen en verder de hele opstelling. Ik weet niet in hoeverre Ikea het concept gepantenteerd heeft... anders hebben ze al helemaal geen poot om op te staan. Ik denk dat het enige vorm van verhaling van je rechten totaal geen zin heeft in China. Tijdje geleden gelezen dat IKEA spijt heeft dat ze ooit zijn begonnen in Rusland. Het land is corrupt en het kost ze heel veel geld wat ze kwijt raken aan fraude en diefstal. De huidige winkels laten ze er wel zitten, maar uitbreiding in dit immens land, Rusland dus, laten ze voorlopig maar achterweg, ondanks dat er ogenschijnlijk een grote markt open ligt. Van China is overigens wel opmerkelijk, omdat ze vanochtend al zoveel commentaar hebben geleverd op de USA. Misschien terecht, maar niet uit de mond van de Chinezen, die zoveel te rotzooien, zoals met de cyeraanval enz.enz... Zag gisterochtend een documentaire op ARTE over Rusland. De economie in Moskou is niet veel anders dan in de USA. Het op de pof leven zoals ze doen in de USA is in Moskou net zo van toepassing. Of dit voor heel Rusland geldt weet ik niet. Maar wel dat je in Moskou zonder geld, een luxe auto kunt krijgen van de bank. China en Rusland hebben kennelijk veel geleerd van de Amerikanen. Soms denk ik van zal dit alles het einde zijn van de huidige beschaving, zoals de Oude Romeinen en de Grieken dat ooit ook eens mochten meemaken.
Sverige Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Origineel bericht van: Amager95 Soms denk ik van zal dit alles het einde zijn van de huidige beschaving, zoals de Oude Romeinen en de Grieken dat ooit ook eens mochten meemaken. daar ben ik van overtuigd... het kapitalisme maakt zichzelf kapot, dat mag duidelijk zijn... gewoon afwachten. (maar dat is wel weer heel erg off topic) - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen