jepe Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Ik probeer voor mijn ouders op hun Dreambiox 7025 met een pl versie uit 2009 nieuwe settings te laten, maar zowel met Dreamset als met Dremabox edit krijg ik melding lamedb. Liefst wil ik niets eerst een nieuwe firmware laden, of is dit onoverkomelijk?
Tonskidutch Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 neen zonder nieuw image moet lukken echter de instellingen voor dreamset of dreamboxedit zijn wel bepalend anders moet je het er per ftp (DCCE2.exe) of samba-netwerk over bestaande lamedb heen schrijven en de dm7025 herstarten. de herstart zorgt voor een reload (in het uitzonderlijke geval wis je eerst de oude lamedb) ciao Opium Dead Can Dance
Loui (K) Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 De instellingen moeten wel op Enigma2 staan anders gaat het mis.En wat vaak over het hoofd word gezien is dat wanneer je de setting map open vaak nog een map met de zelfde naam in zit en daar zit lamedb in.het gebeurd vaak als ze een lijst downloaden en dan uitpakken als.... en dan krijg je nog een map.
Tonskidutch Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Loui (K), is dat voor alle editors zoals jij schrijft dat er twee lijsten ontstaan? ik zelf maak altijd een nieuwe map aan <> die in de zogenaamde instellingen onder pull down menu ftp ook per geval dus zal worden gebruikt. maar wat je schrijft; de clou is meestal de instelling enigma2 ciao Opium Dead Can Dance
Loui (K) Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Ligt eraan somige downloads zitten al in een map,dan moet je op hier uitpakken klikken dan heb je geen last. maar klik je uitpakken in........ dan krijg je een extra map. en als je niet oplet kies je de eerste map en die is leeg.Zoals jij het hier laat zien is oke zo zou het gewoon moeten werken. DreamboxEdit_Instelling.doc
jepe Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2011 Dank voor jullie hulp. Het lukt nog steeds niet. Ik probeerde nu maar eens de settings uit de Dreambox te downloaden en dat lukt ook niet omdat er geen lamedb aanwezig is. Misschien zit ik dan toch in de verkeerde map op de dremabox?
Loui (K) Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Origineel bericht van: jepe Dank voor jullie hulp. Het lukt nog steeds niet. Ik probeerde nu maar eens de settings uit de Dreambox te downloaden en dat lukt ook niet omdat er geen lamedb aanwezig is. Misschien zit ik dan toch in de verkeerde map op de dremabox? Ik denk het,precies wat ik al dacht dit gebeurd mij ook wel eens.je kan het zien he zodra je goed zit komen er in een scherm heel licht grijs de boeketten in beeld.zodra je dat niet hebt zit je in het verkeerde map.
jepe Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2011 Zat in de verkeerde map. Is nu net wel gelukt. Dank voor de hulp!!!
Loui (K) Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Origineel bericht van: jepe Zat in de verkeerde map. Is nu net wel gelukt. Dank voor de hulp!!! Zie je wel dat komt nog al eens voor. Goed suc6 verder
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen