Ga naar inhoud

WEL DE INFO BALK MAAR GEEN BEELD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Adimo Jazz receiver voor mijn Canal Digitaal ontvangst. Maandagmiddag, terwijl ik zat te kijken, bevroor het beeld opeens en toen ik andere zenders probeerde, ging het beeld op zwart. Wel bleef de blauw/gele informatie balk zichtbaar en aktueel, van alle kanalen die ik via Astra ontvang. Ik heb eerst een harde herstart geprobeerd, zonder resultaat. Heb de schotel en de LNB gecontroleerd, maar die zitten onbewegelijk vast. Heb de televisie aangelaten en enkele uren later had ik ineens weer beeld.

Toen ik gisteren de televisie aanzette had ik weer een bevroren beeld en toen ik van zender wisselde gebeurde weer hetzelfde als hierboven. Maar tot op dit moment heb ik het beeld nog steeds niet terug.

Ik heb ook een Free to Air box, met een eigen schotel, waar geen problemen mee zijn. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Omdat ik wel de aktuele informatie ontvang, want ik heb de balk in beeld, kan het volgens mij niet aan de LNB, de receiver of de schotel liggen.

Geplaatst:

Sorry, ik ben niet heel erg technisch. Wat bedoel je precies met is de decoder up to date. Is er iets dat ik moet doen om hem up to date te krijgen?

Geplaatst:

Ik heb net ontdekt dat ik onvoldoende signaal sterkte heb, maar maximaal 47%. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan worden veroorzaakt?

Geplaatst:

Er zijn beslist geen obstakels, wel is er harde wind geweest. Ik ga er maar mee aan de slag. Bedankt voor de hulp.

Geplaatst:

dus beslist opnieuw uitrichten en afstellen dan moet de zaak weer locken

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Geplaatst:
Origineel bericht van: marmijn
Er zijn beslist geen obstakels, wel is er harde wind geweest. Ik ga er maar mee aan de slag. Bedankt voor de hulp.

suc6
we horen graag of het probleem verholpen is na het opnieuw uitrichten en afstellen
Geplaatst:

@TS ter info: als je op internet alles in hoofdletters zet zoals in jouw titel ben je aan het schreeuwen.

En dat is nergens voor nodig om hier iets duidelijk te maken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

controleer de coax en de aansluitpunten , ivm die harde wind meet of er ook spanning bij de lmb komt, als alles echt vastzit moet daar of bij de lmb het probleem liggen

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen