Ga naar inhoud


[6072] RayhTech firmware flash gone bad!


Gast RubinGrolsch

Aanbevolen berichten

Gast RubinGrolsch

Ik heb geprobeerd om op mijn Philips DST5816/33e de firmware van RayhTech en de zenderlijst en eeprom van Johan45 te installeren middels een seriële kabel. Dit ging goed, maar toen hij klaar was wou de decoder niet meer opstarten. Geen --:--, helemaal niks. Ik kan nu de firmware niet opnieuw flashen omdat ik geen verbinding meer kan maken met de seriële kabel. Dus nu is die dood. Hoe kan ik hem weer tot leven wekken? Met een Jtag of oslink?

 

De firmware was: 6072RAYHTECV212d

De zenderlijst was: Johan45_RTV312E Kanalenlijst 28072011

Het flashprogramma was: Flashdsx

 

Ik verheug me op jullie reply's!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt in ieder geval de juiste firmware voor jouw decoder geladen.

Daar kan het niet aan gelegen hebben dat je decoder niet meer opstart.

De kanalenlijst kan hier ook niet de oorzaak van zijn, die is hierbij niet van belang.

 

Wat ik me kan bedenken is dat je de firmware en de kanalenlijst verwisseld hebt in FlashDSX.

Of de decoder heeft een hardware defect gekregen tijdens het flashen.

 

Om de decoder nu nog te kunnen flashen heb je in ieder geval een Oslink nodig of iemand die het voor je wil doen met een Oslink.

Als je aangeeft in welke regio of stad je woont dat er iemand met een Oslink reageert die je decoder wil flashen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RubinGrolsch

Oke bedankt, maar ik was vandaag bij een satelliet speciaalzaak in Rijssen, om de firmware van een Adimo jazz up te daten, en die kerel daar zei dat mijn Philips decoder niet meer te redden was, en dat ik beter een nieuwe kon kopen... Dit zijn dus gewoon verkooppraatjes?

 

Ik woon in Laren in Gelderland, dat is in de buurt van Lochem en Zutphen, als daar iemand is waar ik een Oslink van kan lenen is dat erg welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RubinGrolsch

Hmm oke jammer dat je geen oslink hebt. Ik denk trouwens niet dat het een zekering probleem is. Want tijdens het flashen van de firmware stond er de hele tijd SE op het display, pas toen hij daarmee klaar was ging dat weg en was er vervolgens geen leven meer in te krijgen. Dus ik ben er vrij zeker van dat er iets mis is gegaan tijdens het flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bouw een tjag en je kan hem wel maken als het flashen mislukt is. jtag is goedkoop , beetje soldeer skills hebben en het flasht sneller dan een oslink

 

maar kan mss de voeding zijn.

een paar elco's die bol staan.

 

 

greetz

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RubinGrolsch

Oke bedankt, ik zat ook al een beetje rond te neuzen op deze thread. Ik zal zo snel mogelijk de JTAG kabel in elkaar smelten, als ik tegen problemen aanloop laat ik het wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RubinGrolsch

Oke, ik heb nog een vraag.

Ik wil gaan flashen middels JTAG met het programma Jtagphilips 4.00 beta 1. Ik snap dat ik de firmware en de eeprom kan laden, maar niet de kanalenlijst, die moet toch bij de firmware inzitten neem ik dan aan? Hoe kan ik die kanalenlijst in de firmware laden?

 

edit: Nevermind, ik ben er al achter, je kan met FlashDSX die twee files in elkaar voegen. Als je hem laat schrijven zonder er een decoder aan te doen gaat hij eerst de firmware en de kanalenlijst samenvoegen die hij daarna in het mapje waar de zenderlijst stond zet. Dan kun je gewoon de flash annuleren en het net gemaakte file gebruiken laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RubinGrolsch

Hmm nee ik gewoon weer dezelfde gebruikt als ik in mijn eerste post heb gezegd, hebben die nieuwe firmware en kanalenlijst nog voordelen die de moeite waard zijn t.o.v die ik er nu op heb staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...