Gast andyvw Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Via een actie van TVV hebben we ingetekend op een Basic+ abonnement. Wij konden ook voordelig een HD recorder aankopen hetgeen we vervolgens deden. Het betreft de Philps (Pace)DSR 8121. Onze schotel is de Multytenne van technisat met een 4 in 1 lnb met twee aparte uitgangen. We gebruikten tot op vandaag ook een technissat receiver welke de afgelopen drie jaar perfect heeft gewerkt met de Smartkaart van TVV. Mijn vragen: 1)Sinds de upgrade werd in orde gebracht (online) moeten we meermaals per dag na het inschakelen van de TV en setopbox de zenderlijsten vernieuwen. Dit gaat dan vliegensvlug met als gevolg dat we na een half uurtje tv kijken enkel nog zwart beeld zien. Procedure herhalen brengt soelaas... Tecnisat box doet zelf firmware updates via sat, dus dat kan het ook niet zijn. 2)Vandaag kwam de nieuwe HD ontvanger/recorder er dus ook aan, maar wat blijkt; ik moet de twee uitgangen op mijn 4in1 LNB gebruiken wik ik kunnen opnemen. En daar wringt het schoentje want ik gebruik deze tweede uitgang al voor mijn Smart-Wii wireless multiroom systeem. Ik wil dus uiteraard kunnen opnemen maar ik wil ook in de slaapkamer kunnen blijven genieten van het TVV aanbod (dus ook mijn Smart WII blijven gebruiken) Zijn er oplossingen om alsnog te kunnen opnemen met de nieuwe recorder zonder de SmartWii op te geven en mijn 2 tv onafhankelijk van elkaar te kunnen blijven gebruiken aub? Een 2de schotel is geen optie wegens geen plaats (= reden van aankoop kleine schotel multytenne) Bedankt alvast voor de comments! http://download.p4c.philips.com/files/d/dsr8121_22/dsr8121_22_dfu_nld.pdf http://www.maes-electr.be/andere/pdf/multytenne%20getest.pdf
vGnp Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Jij gebruikt een LNB aansluiting voor een Smart-Wii? Leg dat eens uit s.v.p. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast andyvw Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Smartwii kaartje moet via een ontvanger aan TV worden aangesloten. Ontvanger bijgevolg aan LNB, of ben ik nu compleet verkeerd want zo zijn ze dat hier komen installeren drie jaar terug. Werkte perfect overigens... http://www.nikolime.dk/smartwi/SmartWi%20Users%20Manual.pdf http://www.smartwi.net/download/SmartWi_Toolbox.pdf
vGnp Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Origineel bericht van: andyvw Smartwii kaartje moet via een ontvanger aan TV worden aangesloten. Ontvanger bijgevolg aan LNB, of ben ik nu compleet verkeerd Als je het zo gaat uitleggen dan hangt jouw Smart-Wii misschien wel aan de kerncentrale van Doel... Maar om to-the-point te zijn: Je hebt dus een LNB aansluiting te kort. Je wilt drie tuners aansluiten op een twin LNB systeem. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast andyvw Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 't Is te zeggen een gewone ontvanger, een ontvanger om als "moederschip" te dienen voor de smart wii, en eigelijk moet ik mijn HD recorder ook via twee uitgangen op mijn antenne aangesloten krijgen. Multytenne-4in1- LNB dus met maar twee uitgangen... Is dit mogelijk?
Tuneboy Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Origineel bericht van: andyvw 't Is te zeggen een gewone ontvanger, een ontvanger om als "moederschip" te dienen voor de smart wii, en eigelijk moet ik mijn HD recorder ook via twee uitgangen op mijn antenne aangesloten krijgen. Multytenne-4in1- LNB dus met maar twee uitgangen... Is dit mogelijk? Dus dit zijn 3 tuners. Dus zal je met je twin uitgang niet voldoende hebben. Je komt dus idd 1 aansluiting te kort op je LNB
De_Perre Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Kan je geen multiswitch plaatsen?? kost wel een stevige duit maar lijkt me hier dan wel aangewezen. Tenzij die dingen iets anders doen dan ik denk. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Coliseo Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Ik heb de loga van de aansluitingen niet helemaal door, maar je kan gerust je ontvanger doorlussen (aan de ontvanger LNB out 1 doorverbinden met LNB IN 2), waardoor je met één LNB-aansluiting (LNB IN 1) én kan kijken én tegelijkertijd een andere zender kan opnemen. Er zitten wel een paar beperkingen op (enkel zenders van dezelfde transponder), maar bij een klassiek "opname-gedrag" is dit doorgaans geen probleem (vb. één kijken en VTM, Kanvas, Vijf TV, Vitaya of VT4 opnemen - of andere combinaties). Misschien ben je hier iets mee.
combax Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Om op je 2e probleem te antwoorden: Je hebt niet noodzakelijk 2 tuners nodig om te kijken en tegelijk op te nemen, het hangt er vooral vanaf wat je bekijkt en tegelijk opneemt. DVB-S wordt uitgezonden in transport streams waarin meerdere zenders zitten. Je tuner stelt zich in om op één frequentie zo'n stream te ontvangen, de software kan dan alle zenders uit die stream weergeven/opnemen. Voor de Belgische zenders zitten VTM (sd), 2BE, één (sd), Ketnet/Canvas (sd), VT4, vijfTV, Vitaya en Jim in 1 stream (kan zijn dat ik hier nog wat zenders mis, radio zit er ook nog bij). Wil je kijken naar één van die zenders en tegelijk een andere opnemen, dan zal dit gewoon gaan met 1 tuner. Hoe de HD-zenders verdeeld zijn, zou ik eens moeten bekijken, maar waarschijnlijk zitten VTM HD, één HD en Ketnet/Canvas HD ook samen in 1 stream (niet dezelfde stream als de sd-kanalen!)
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 @topicstarter, De DSR-8121 wil 2 ingangen om geheel los van de opname toch te kunnen zappen. 't is in feite een twin-receiver.. Om op tekunnen nemen moet er signaal staan op de SAT2 ingang. Ik doe dit m.b.v. een 1-2 SAT splitter.. Kosten een Euro of 10. Één LNB kabel in en er gaan er 2 uit naar SAT1 en SAT2. 't is niet ideaal, maar het werkt. Als je opneemt en je zou willen zappen naar een ander kanaal dan die in de transponder zit van het bkanaal waar je juist van aan het opnemen bent, dat lukt dan niet. (rare zinsbouw, maar kan het niet anders zeggen). Voorts is de DSR-8121 qua firmware heel erg instabiel! Opnames lukken soms niet (terwijl de timer wel goed staat), soms zijn opgenomen films plotseling weg (verschijnen niet meer in de lijst van recordings). Na een reset zijn ze er plots weer wel!! Soms geven opnames 'zwart' beeld.. Vaak is na het opnemen de tuner gelocked op de laatst opgenomen transponder!! Zappen naar een ander kanaal geeft dan steevast 'Geen Signaal'. Ook weer resetten dus.. Maar goed, op zich kan het allemaal wel....
redneck eyeball Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: Mimisiku Voorts is de DSR-8121 qua firmware heel erg instabiel! Ik weet niet of jij een 8121 hebt, maar sinds de laatste firmware update zijn die problemen allemaal verholpen. Als dat bij jou niet het geval is, dan raad ik je aan jouw toestel onder garantie te laten herstellen, want dan is er iets hardwarematig stuk. De problemen die jij echter opnoemt waren er inderdaad wel, maar komen met de nieuwste firmware niet meer voor.
gertie Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Dat klopt!! Momenteel werkt het toestel zoals het moet!!
Jan Ambers Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Wanneer komt de softwareupdate voor de DSR8121 uit die het mogelijk maakt een opname start en een opname stop in te stellen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen