Ga naar inhoud


M7 SAT801 Voor TvV


pollebru

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Uit de nieuwsbrief van TVV: "Heeft u een externe harde schijf? Opnames maken en bewaren met de M7 SAT801 doet u met een aangesloten externe harde schijf met een capaciteit die groter is dan 4 GB. De M7 SAT801 werkt met bijna alle modellen van externe harde schijven die momenteel beschikbaar zijn in de winkel. Uw opnames op USB zijn gebonden aan uw ontvanger. Bekijk ze enkel met de M7 SAT801 decoder waarmee u de opnames heeft gemaakt."

 

Iemand enig idee hoe ze dit flikken?

Worden de ts-streams misschien gecodeerd opgeslagen? Hoe zorgen ze er dan voor dat opnames ouder dan een maand of zo nog afspeelbaar blijven?

Of wordt de USB disk op een speciale wijze geformateerd zodat ze niet bereikbaar is vanuit e.g. Windows?

Of is dit maar wat geblaat vanwege TVV?

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer zo'n provider gebonden reciever,zonde van je zuur verdiende €tjes,laat ze die rommel maar houden.

 

The answer my friend is blowing in the wind.

 

Er gaat niks boven een Dreambox,opnames bewaren zolang als je wild,en opnemen net zo veel als je wild tot dat de HDD vol is,en dat alles ongecodeerd.

 

En prima je opnames naar je Pc te downloaden,en evt op een DVD te branden.

wat wil een mens nog meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn genoeg soortgelijke filesystems

en ook ongedocumenteerde filesystems die een firmware kan! gebruiken en daarmee de usb disk formateert

die worden dus niet een twee drie herkent op een pC

 

maar nu niet om al gelijk met de oplossingen te komen dat probleem te overkomen / of een workaround aan te bieden, een provider die opnemen beperkt toestaat is een waardeloze provider.

 

ik koop een apparaat om naar mijn genoegen opnames te kunnen maken

dus ik koop niet een apparaat dat aan de genoegens (hoe perfide ook) van een provider beantwoord

 

dus nooit kopen.

ciao

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Er gaat niks boven een Dreambox,opnames bewaren zolang als je wild,en opnemen net zo veel als je wild tot dat de HDD vol is,en dat alles ongecodeerd. En prima je opnames naar je Pc te downloaden,en evt op een DVD te branden.wat wil een mens nog meer?...

 

mijn comag van € 99,00 doet net hetzelfde!

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zappen tussen de zenders 2 a 3 sec .Wanneer je iets direct opneemt kan je ondertussen naar een andere opname kijken. Bij een ingestelde opname heb ik nog niet getest. Maar als hij aan het opnemen is kan je niets meer doen ,ook niet naar een andere zender kijken binnen dezelfde transponder. Je kan ook maar 1 favorietenlijst aanmaken. De tvgids is een lange lijst van uren en datums.Je kan niet sorteren op dag . Je kan bv niet kijken wat er elke dag om 8 uur speelt zonder de hele lijst te doorlopen. Beeld is ok. Nog geen problemen ondervonden. Voor iemand die enkel tv wil kijken ok , uit de doos en werkend in een paar minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

een provider die opnemen beperkt toestaat is een waardeloze provider.

ik koop een apparaat om naar mijn genoegen opnames te kunnen maken
dus ik koop niet een apparaat dat aan de genoegens (hoe perfide ook) van een provider beantwoord

dus nooit kopen.
ciao


Wel, het abonnement van Tv-Vlaanderen kan je dan tenminste nog met een ontvanger gebruiken die alles digitaal en ongecodeerd opneemt. Dat moet je eens proberen met Telenet of Belgacom. En in Nederland zal het niet veel beter zijn denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je met die geweldige Telenetrecorder eens een opname naar je PC zien doorsturen. De nieuwe M7 SAT801 is in hetzelfde bedje ziek. Doodgewoon een gecastreerd apparaat waar de provider wil uitmaken wat jij kan en mag.

 

Dus links laten liggen die rommel en een Linux-receiver nemen van het type Dreambox, VU+ of andere Extrends.

Als jij als eindgebruiker je wil laten aan banden leggen is dat jouw keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Ik wil je met die geweldige Telenetrecorder eens een opname naar je PC zien doorsturen. De nieuwe M7 SAT801 is in hetzelfde bedje ziek. Doodgewoon een gecastreerd apparaat waar de provider wil uitmaken wat jij kan en mag.

Dus links laten liggen die rommel en een Linux-receiver nemen van het type Dreambox, VU+ of andere Extrends.
Als jij als eindgebruiker je wil laten aan banden leggen is dat jouw keuze.

Analoog naar pc via EYETV+freeHD geen problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...