Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb hier een Samsung SuncMaster B2330HD monitor met mogelijkheid van TV ontvangst. Digiteine is aangesloten en werkt.

Echter hiergaat het niet om, heb deze monitor ook voor mijn PC en dat is het hoofd doel. Initieel heb ik PC en monitor verbonden met de VGA kabel (oude monitor)- de beeld kwaliteit is perfect scherp en juiste kleuren resolutie 1920*1080 @ 60 Hz.

Als ik mijn PC en monitor aansluit via de HDMI kabel dan is de beeld kwaliteit beduidend slechter, resolutie is ook 1920*1080 bij 60 Hz.

Ik heb een Foxconn moederbord A7GN-S 2.0 met de laatste drivers geinstalleerd.

Wordt dit probleem veroorzaakt door windows instellingen of is de oorzaak iets anders.

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Geplaatst:

Ik heb een Syncmaster 2032BW monitor. Deze heeft een VGA en een DVI-ingang.

A.d.h.v. de geselecteerde driversoftware voor deze monitor optimaliseer je de instellingen. Ik moet dus kiezen: digitale of analoge driversoftware installeren.

Dus kijk eens naar de driversoftware van je monitor.

Link driver: Samsung driver.

DVI is bij mijn monitor uiteraard significant beter dan VGA.

Succes.

Geplaatst:

Aangenomen dat er speakers in het scherm zitten. Anders is DVI voldoende.

HDMI moet beter zijn dan VGA. Dus maak eens duidelijk waarom jij vindt dat het een mindere kwaliteit heeft. Wat dan?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Zelf heb ik wel eens een slechte hdmi kabel gehad. Was geen gezicht op mijn monitor wat een verstoring. Even een van de kabels van de tv naar sat-ontvanger genomen en het was verholpen. Kabel geruild en probleem was opgelost

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen