Ga naar inhoud

geen ontvangst Canal Digitaal zenders bij Samsung LED TV met ingebouwde receiver

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Voor mijn vader heb ik enkele vragen. In Duitsland hebben wij een series 6 Samsung LED FULL HD TV (type UEC46C6200) gekocht. Deze heeft een ingebouwde receiver die volgens enkele satelliet dealers in de buurt (net over de grens in NL) prima moeten werken met Canal Digitaal. In de ontvanger moet wel een aangepaste CI module, die wij via Canal Digitaal hebben gekregen.

Mijn vader is nu al uren bezig met het uitrichten van de schotel, maar echt hoger dan tussen de 40% en de 50% voor zowel 19,2 als 23,5 lukt echt niet. Hij heeft een enkele keer een uitschieter gehad van 70% voor 19,2, maar dan blijft de 23,5 compleet uit. De satfinder piept als een gek en volgens mij moet hij toch echt een redelijke ontvangst hebben.

Hij heeft ook de LNB's vervangen. Dus er zit inmiddels ook een nieuwe dubbele LNB op (we dachten nl. eerst dat het aan een kapotte 23,5 LNB lag). Op de schotel staat geen merk, maar het is een schotel van 78 cm.

Het vreemde is dat we vaak genoeg wel zenders kunnen ontvangen op zowel 19,2 als op 23,5, ook wel in HD...maar de zenders waar het ons om gaat vaak niet.

Wij ontvangen bijvoorbeeld niet alle Film 1 kanalen, maar wel NL 1, 2 en 3 in HD.

Wel RTL 4 HD, maar geen RTL 5 en 7 HD.

Ik kon op de website van Samsung geen relevante software updates vinden voor de televisie.

Ook raar is dat als we een andere ontvanger gebruiken (niet CG gekeurd) hij aangeeft dat de ontvangst veel hoger is. Bij een CD ontvanger is er dan weer maar ontvangst tussen de 40 en 50 %, maar krijgt hij wel alle kanalen.

Mijn vader zou echt van het kastje af willen en de ontvanger in de TV gebruiken (en aangezien de dealer zegt dat het echt zou moeten werken...)

Heeft er iemand ervaring met deze TV en ontvanger en/of tips?

Ik probeerde zoveel mogelijk informatie te geven over ons materiaal. Mocht er iets missen in de informatie dan hoor ik het graag.

Geplaatst:

Hoi,en hartelijk welkom op Sat4All. smile

Heb je de CanalDigitaal DUO LNB?

Ik weet namelijk niet zeker of deze ook goed werkt in andere schotels

behalve de Triax schotels.

De CanalDigitaal LNB is speciaal voor 64 cm schotels.

Op een grotere schotel zal de ontvangst een stuk minder zijn,

of zal hij helemaal niet werken vanwege de andere branspuntsafstand

tussen een 78 en 64 cm schotel.

post-28050-1318262235,8193_thumb.gif

Geplaatst:

Helaas heeft mijn vader geen doosje meegekregen en er staat ook geen merk op de nieuwe LNB. Het gaat om een universele dubbele LNB die hij van de dealer in Hoogezand mee heeft genomen.

Hiervoor hadden we de Canal Digitaal dubbele LNB, maar daar hadden we dezelfde problemen mee qua ontvangst van bv. de Film 1 kanalen en enkele HD kanalen.

We denken dus dat er iets mis moet zijn in de ontvanger

Momenteel krijgen we nu zelfs helemaal geen signaal meer (de satfinder piept echter wel). We snappen er geen barst meer van.

We vragen ons af of we nu ook maar de schotel moeten vervangen. Wat voor merk zou hier het beste voor zijn voor de Canal Digitaal dubbele LNB met duo uitgang?

Geplaatst:

Normaal werkt de triax 64 uitstekend hiermee.

Maar kun je aangeven hoe je de satelliettuner in de TV hebt afgesteld?

Deze moet namelijk een DiSEqC signaal sturen naar de LNB.

Weet je hoe je dit hebt ingesteld?

Ik ga er van uit dat jullie wel een LNB voor astra 1 en 3 hebben meegekregen.

Er zijn namelijk ook andere dubbele LNB's,voor de hotbird en astra 1 namelijk...

Geplaatst:

1/4 staat op 19,2

2/4 staat op 23,5

3/4 en 4/4 zijn over

Dit zou dus moeten kloppen. We hebben wel een vrij oude, merkloze schotel. We rijden nu nog weer even naar de dealer om te vragen om de triax 64.

Geplaatst:

Ik probeer ze even bij te voegen

Dit is de LNB die we eraf hebben gehaald (omdat we aanvankelijk dachten dat de 23,5 kapot was)

1-1.jpg

De achterkant

2.jpg

Dit is de nieuwe LNB die we erop hebben gezet

5.jpg

En de achterkant. Beetje moeilijk te lezen, ik kreeg hem niet scherp. Er staat op Max Digital

4.jpg

Een algemene foto van de schotel. Ik weet niet of het uberhaupt helpt

6.jpg

We zijn net stad en land afgereden om een schotel te vinden van 64 cm. Alle dealers blijken op vakantie. Uiteindelijk 100 km doorgereden naar Groningen en daar bleek niemand het op voorraad te hebben. De speciale dealers bleken geen koopavond te hebben. Behoorlijk suf nu, maar weer proberen of het niet toch gewoon werkt met deze schotel (heeft het immers in het verleden wel altijd gedaan).

Ook de canal digitaal receiver er weer opgezet. Die geeft aan dat 23,5 bijna vol signaal heeft, maar 19,2 heeft helemaal niets. Echt heel erg vreemd...

Geplaatst:

wel vreemd dat de lmb niet onder n bepaalde hoek staat gedraaid, hij lijkt er kaarsrecht in te zitten, dan werkt het zeker niet, de 23.5 kant moet hoger staan als de 19.2, verschil is dan bijna n cm.

groet schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Geplaatst:

Installatie handleiding: --> KLIK <--

En check even met dishpointer of je wel naar de juiste sat kijkt.

Edit: Nog even een plaatje toegevoegd, verduidelijkt de werking van een DuoLNB.

Is wel voor Astra 1 en Hotbird, maar principe is gelijk.

vGnp

post-40989-1318262236,3116_thumb.png

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Beste Dawn

De eerste twee foto’s betreffen een duo-lnb voor een 60cm schotel maar is geen CanalDigitaal-lnb. Deze is niet echt geschikt voor een 80cm schotel

De nieuwe lnb is wel een duo-lnb voor een 80cm schotel maar staat niet goed afgesteld. Je hebt de Astra 1-lnb in de klem staan en dat zou ik niet doen. Zet de Astra 3-lnb in de klem en zet de gehele duo-lnb 11 graden schuin omlaag zoals ook in de beschrijving van CanalDigitaal staat aangegeven, zie:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...set-duo-lnb.pdf

Als hij nu goed op de Astra 1 staat uitgericht moet je de schotel dus 1 graad laten zakken en vijf graden naar links draaien. Om de huidige referentie niet geheel kwijt te raken, leg je voordat je de schotel los gaat maken een houten lat op de grond die precies evenwijdig loopt aan de arm waar de lnb in geklemd zit (als je dus van boven de schotelarm naar de lat op de grond lijkt).

Geplaatst:

Dank aan iedereen en alle tips

Ikzelf ben echt een satelliet-leek, maar mijn vader snapt weer niks van computers en fora, vandaar dat ik dit voor hem doe.

We hebben nu WEL beeld op zowel 23,5 en 19,2 (via de canal digitaal ontvanger, dus niet via de ingebouwde ontvanger van de Samsung LED HD TV). Het valt echter regelmatig weg, dus goed ingesteld is het zeker niet.

Ik heb hem alle tips doorgegeven en we gaan morgenochtend weer eens kijken of het nu wel lukt.

Nogmaals bedankt. Ik houd je op de hoogte smile

Geplaatst:

Beste Down

Als het enigszins mogelijk is kun je het beste de schotel uitrichten met je eigen tuner en niet met een satfinder.

Plaats een klein tv-scherm en je satelliettuner bij je schotel. Zet hem op transponder 12109MHz horizontaal van de Astra 3 en richt je schotel af op maximale signaalkwaliteit en niet op signaalsterkte. De Astra 1 moet dan automatisch helemaal goed ontvangen worden als je de duo-lnb 11 graden schuin hebt staan.

Let er vooral op dat als je de schotel goed vast gaat zetten, de signaalkwaliteit niet minder wordt. Alle moeren kruislings in kleine stapjes aandraaien.

Geplaatst:

Beste Satkijker (en andere hulpvaardigen hier op het forum),

We hebben nu weer de officiele duo LNB koppen van Canal Digitaal en eindelijk een Triax 64 cm schotel kunnen vinden.

Alles netjes volgens de instructies uitgericht. We hebben nu een signaalsterkte (kwaliteit wordt bij de ingebouwde satelliet ontvanger niet aangegeven) op 70% voor zowel 19,2 en 23,5.

Het beeld is perfect...maar...

nog steeds worden er een heleboel kanalen niet weergegeven of ook maar gevonden.

Alle Film 1 kanalen hebben we nog steeds niet

RTL 5 HD, RTL 7 HD en Veronica HD niet

13th Street niet

Op de Canal Digitaal receiver geeft hij voor 19,2 en 23,5 qua signaalkwaliteit ongeveer 78% aan.

Alle kanalen worden daar dus wel prima op gevonden...

Nu we echt alles hebben nagekeken, schotel, kaart, LNBs, etc. etc. allemaal vervangen hebben...zal het toch ECHT aan de ingebouwde receiver liggen van de HD TV. Jammer...daarom had mijn vader hem in eerste instantie om gekocht frown

In ieder geval bedankt voor alle hulp!

Geplaatst:

Misschien moet je die transponders handmatig invoeren?

Onderstaand een paar plaatjes van wat jij volgens mij mist.

ook vind je daarop de gegevens die je nodig hebt

om de satelliettuner handmatig te laten zoeken.

post-28050-1318262236,7762_thumb.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen