Ga naar inhoud

geen ontvangst Canal Digitaal zenders bij Samsung LED TV met ingebouwde receiver

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Down

Een signaalkwaliteit ongeveer 78% voor de Astra 19,2 en 23,5 is voor een 64cm schotel niet verkeerd. Ook het feit dat je alle kanalen wel goed kunt ontvangen met je CanalDigitaal tuner, duidt er op dat de schotel goed staat afgesteld. Het lijkt ook mij, dat er een aantal transponders niet in de TV zijn ingevoerd en dat dat de rede is, dat je een aantal zenders niet kunt ontvangen.

Ik weet niet of het mogelijk is een CanalDigitaal fastscan uit te voeren op je TV maar als dat kan, kun je voor twee opties kiezen. Of de volgorde dat ze met de SD-zenders beginnen, zie de lijst van CanalDigitaal:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...st-tv-radio.pdf

Dan staat Ned.1 SD op 1 enz. en Ned.1 HD op 101.

Of je kunt kiezen uit de HD-fastscanlijst zie:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...st-tv-radio.pdf

Dan staat ned.1-HD op 1 enz. en Ned.1 SD op 101

Is een CanalDigitaal fastscan niet mogelijk, dan zul je nadat je de transponders hebt ingevoerd en een scan hebt uitgevoerd, alle zenders handmatig in de gewenste volgorde moeten zetten. Daar ben je dan wel even mee bezig. Mogelijk bezit de TV een favorietenlijst die je kunt gebruiken.

Geplaatst:

We gaan proberen de transponders handmatig in te voeren. Mijn vader begreep wel wat dit was (ik natuurlijk niet, haha)

We krijgen uiteraard niet alles netjes op volgorde op de TV receiver...wel kunnen we alles in alfabetische volgorde zetten. Vandaar dat we ook wisten dat de Film 1 kanalen niet eens voor kwamen na het scannen.

Nu maar eens de transponders invoeren!

Geplaatst:

Nou met de hand alle zenders op alfabetische volgorde zetten zou ik niet doen, daar ben je uren mee bezig. Als je de TV in het zenderoverzicht hebt staan, dus de lijst dat je meestal een stuk of 12 zenders op één pagina hebt staan, dan kun je dat meestal met de gekleurde toetsen van de afstandsbediening doen. De rode toets is meestal de nummervolgorde, de groene toets is meestal de naamvolgorde. Maar een favorietenlijst maken, dat is wel heel zinvol voor de meest bekeken zenders.

Geplaatst:

JAAAAA!

Met de transponders handmatig invoeren is het gelukt. We hebben alle missende kanalen.

Mijn vader is nu bezig met een favorietenlijst te maken smile

Bedankt allemaal laughlaughlaugh

Eindelijk geen gelazer meer, haha

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dawn
Bedankt allemaal laughlaughlaugh
Eindelijk geen gelazer meer, haha

Een kleine donatie voor de instandhouding van sat4all (zie rechts bovenaan) zou dan wel gepast zijn denk ik :D
Geplaatst:

Beste Dawn

Proficiat dat alles gelukt is. Met deze prestatie moet het toch mogelijk zijn nu uit je proeflidmaatschap te komen. Ik weet niet of de moderator daar nog iets aan kan doen anders maar veel op dit forum lezen.

Geplaatst:

Haha

Ik zal zodra mijn salaris weer binnen is zeker even kijken wat voor bijdrage ik kan doen smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen