Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, een Triax multirail en dan de 3 koppen tegen elkaar. Dan krijg je een geweldige versterking, daar kan de Visiosat niet tegenop.

Let wel op dat je een echte Triax-rail en geen SAB-rail koopt, zie bijlage.

Ik zou de overtollige lengte van de rail afzagen, dan staat het een stuk netter en scheelt weer aan gewicht.

Waarom geen SAB rail ?

Is er een verschil in ontvangst ofzo?

mvg

• Like 1

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Geplaatst:

Dan komen de lnb's 19mm boven het brandpunt van de schotel te staan.

Dan heb je minder versterking en klopt ook de elevatieschaal van de schotel niet meer.

post-60869-0-41621400-1376569805_thumb.png

Geplaatst:

Hallo Sprietje ik heb de triax 88 plus de inverto lnb's binnen ben nu aan het monteren, maar ik vraag me af hoe de lnb monteren want ik kan hem ongeveer 2.5 cm verschuiven ten opzichte van de schotel in de lnb houder. wat is de juiste afstand.

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Geplaatst: (aangepast)

Dan komen de lnb's 19mm boven het brandpunt van de schotel te staan.

Dan heb je minder versterking en klopt ook de elevatieschaal van de schotel niet meer.

Wat me ook opvalt op je bijgesloten miniatuur,is dat de lnb-houders anders gemonteerd staan in vergelijking met de sab en triax multifeed.

Wat is nu de juiste opstelling?

aangepast door Catalán

Samsung Plasma PS-50Q92

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb het voor je uitgerekend voor Leeuwarden voor de Astra 1, 2, 3 en Hotbird:

- Stel de elevatie van de schotel op 27,8 graden.
- Monteer de Triax-rail zodanig, dat het gat in het midden van de rail in de onderste groef zit.
- Stel de rail 10 graden schuin, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, rechts lager dan links.
- Monteer de lnb-houder met lnb van de Astra 19,2 aan de rechter zijde tegen de rail.
- Plaats aan de linkerzijde van de rail de houder en de lnb van de Astra 23,5 en zet de kop tegen de kop van de Astra 19,2.
- Plaats daar weer links van de houder en de lnb van de Astra 28,2 en zet die ook weer met de kop tegen de kop van de Astra 23,5.
- Plaats rechts van de Astra 19,2 lnb de Hotbird-lnb op 71,5mm afstand van de Astra 19,2-lnb, gemeten van pukkeltje tot pukkeltje voorzijde lnb.
- Stel nu de schuinte van de rail precies in, d.w.z. de kop van de Astra 28,2 moet 31mm hoger staan dan die van de Hotbird. Meet dit met een waterpas en een rolmaat. Borg de rail en boor eventueel een nieuw gaatje voor een extra borgschroef.
- De skew van de lnb’s moeten als volgt staan:
Hotbird 13 = 5 graden
Astra 19,2 = 3 graden
Astra 23,5 = 6 graden
Astra 28,2 =9 graden
met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt en gemeten t.o.v. verticaal waterpas

Nu de schotel zonder diseqc-switch uitrichten op de Astra 23,5 zodat je maximale signaalkwaliteit hebt. Niet uitrichten op de Astra 19,2.

Gebruik je de Hotbird niet, dan krijg je een heel andere berekening.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste Catalán

De twee buitenste lnb-houders op de SAB-rail moeten andersom staan anders komen de lnb’s veel te ver van elkaar te staan.

Sprietje,ik heb een SAB multifeed houder op mijn triax 88.

Ik moet dus de lnb houders zo op de rail plaatsen zoals de foto van de triax als ik je goed begrijp?

mvg

Samsung Plasma PS-50Q92

Geplaatst:

Ik heb 2 steunen op de schotel gemonteerd kan dit ? of krijg ik last met de ontvangst

post-37218-0-93369900-1376593201_thumb.jpg

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Geplaatst:

zo te zien heb je het perfect gemaakt

een paar schoren erop is altijd beter tegen het doorzakken van je arm

en wat ontvangst betreft heb je er geen last van

compliment ervoor  ziet er perfect gemaakt uit

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Duracell, dat ziet er keurig uit. Wel zo’n beetje het beste wat ik gezien heb. Nee, die beugels zitten de signaalontvangst niet in de weg. Het verlies wat je daarmee krijgt is te verwaarlozen en veel minder dan dat de arm doorzakt.

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb 2 steunen op de schotel gemonteerd kan dit ? of krijg ik last met de ontvangst

ziet er stevig uit.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

Ik heb de schotel geplaatst en afgesteld zonder professionele apparatuur , hier volgen een paar waarden is dit goed of moet het beter. deze waarden heb van mijn vu+duo. NED 1 HD SNR 85% AGC 97% 13.7 DB VH1 CLASSIC SNR 89% AGC 99% 14.3 DB BBC ONE SNR 93% AGC 97% 14.8 DB RAI 1 SNR74% AGC 95% 12.0 DB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen