Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben voor mijn nieuwe tv opzoek naar een cam waarop ccam te installeren is. Deze zou moeten kunnen communiceren met mijn router. De tv heeft een netwerkaansluiting.

Nu lees ik veel over een Diablo wifi cam, maar deze kunnen erg instabiel zijn? Zijn er soortgelijke cams op de markt die wel stabieler presteren? Of is het mogelijk dat ik een wifi cam kan lenen?

-=Met Een Hamer Past Alles=-

Geplaatst:

Hoi Binnetje,

Je zou eens kunnen gaan kijken naar de Matrixcam Air draait met een Linux os en heeft WiFi, ik weet niet welke protocollen deze ondersteund.

Groetjes............

Geplaatst:

Van wat ik nu gevonden heb is het wel mogelijk, maar omdat de cam zo nieuwe is is hij nog niet stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Voordeel is wel dat er een sd kaartje in kan voor meer geheugen...

Eens kijken welke ik het beste kan nemen.

Geplaatst:

Hoi, ik stuur je zo wel een linkje met meer info over die cam.

Ik vind ze persoonlijk nog te duur al zijn ze bij de buren (de) wel wat goedkoper.

En de stabiliteit word hard aan gewerkt...zie link.

Groetjes.........

Geplaatst:

De Diablo cam moet je met een CAS 3 programmer updaten/programmeren.

Hoe zit dat met de Matrix Cam Air? Want anders moet ik die er nog bijkopen.

In Duitsland heb ik ze gezien voor 98 euro, maar kwam nog 12 eu verzendkosten bij. In Groningen bij een satwinkel waar ik niet zo ver vandaan woon kost hij 105 euro momenteel

Geplaatst:

Hoi,

Als je een Diablo set koopt krijg je een basis station en twee wireles cams, met dat basis station kun je ook nieuwe software overdragen zeg proggen naar je Diablo cam........

Met een Cas interface kun je zowel de Matrix als ook de Diablo cammetjes proggen.......voor de matrix heb je absoluut een Cas interface 2 of 3 nodig anders gaat het proggen niet.

let wel bij het kopen van een Diablo dat je geen light versie koopt maar de wireles......de light is een normale cam waarin ook een smartkaart past bij de wireles gaat de kaart in de basis.

Groetje...........................

Geplaatst:

Op de boerderij heb ik een schuur staan met nu een tv die via wifi shared. Hiervoor ben ik dan de Diablo wifi versie nodig neem ik aan? Onder het dak hangt een repeater zodat ik ook bereik in de schuur heb.

Geplaatst:

Hoi Binnetje,

Ik moet nog even een kleine correctie maken met betrekking tot de Diablo cammen, namelijk van de draadloze versie zijn er twee soorten de Zigbee welke eigenlijk net als een smartwi werkt en waarbij je de basis kunt voorzien van twee kaarten( voorbeeld de cd en tvv kaart, makkelijk als je maar 1 ci slot hebt) en de module zelf kun je nog een emu opzetten. dit is de versie met een basis station en twee modules.

Welke jij denk ik nodig hebt is de WiFi met de volgende specs,

ARM7TDMI @ 50Mhz.

FPGA @ 100Mhz processing speed.

RAM: Internal 16KB and External 1024KB.

ROM: 256KB Internal Flash and 2MB Dataflash.

J-tag connection.1 Smartcard Readers Plug-In.

2 Unique serial Numbers internally lasered inside.

Wi-Fi 802.11g connection at 54Mbit/sec.

2 x Smartcard Readers. (1 x ISO and 1 x Plug-In)

Deze kun je volledig in je eigen netwerk opnemen... :D

Groetjes...............

Geplaatst:

Die versie bedoel ik ook smile

Ik kan nog goedkoop aan een CAS 3 plus programmer komen. Nu nog even bekijken welke cam het beste is. De Matrix Air is nog niet zo lang op de markt en daar wordt nog flink aan gespijkerd...

Geplaatst:

Hoi

keuze is moeilijk denk ik beide hebben hun goede en minder goede kanten.

De matrix schijnt goed te werken met oscam upgrade middels ftp of mini sd kaart en word goed ondersteunt.

De Diablo werking met cccam was erg buggy upgrade middels casinterface wel weer een kaartlezer aan boord twin zelfs....ondersteuning van Duolabs matig......

Dus je even goed inlezen op de diverse board's kan geen kwaad.

Groetjes..............

Geplaatst:

Dat is een erg duidelijke uitleg. Ik lees er in dat je met oscam niet naar een CCcam server kan communiceren.

Maar een aantal posts eronder wordt gezegd:

Citaat:
oscam kun je juist gebruiken om te connecten naar CCcam server dit werkt zeer stabiel ik heb het zelfs op MacOs laten draaien.

Maar dan lees ik weer dat de makers van CCcam bezig zijn met een wijziging in het protocol om dit te voorkomen. Ik weet niet of dit inmiddels al zo is omdat het stukje uitleg van vorig jaar dateerd.

Weet jij dat?

Geplaatst:

Hoi Binnetje,

Ik ben daar tijdens de bouw van mijn mediacenter eens ingedoken maar had er toen geen tijd genoeg voor ......heb toen maar een twin tuner met ci kaart ingebouwd....ga daar van de winter wel weer eens mee bezig.

Ik kan jou dus wat betreft oscam en cccam niet verder helpen, maar er is hier genoeg info over te vinden, kijk maar eens op de Dreambox sectie of bij de htpc/mediacenters.

Groetjes...........

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen