Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben geen rechter en een advocaat, noch een politie-agent

Het is de taak voor hen en niet voor mij.

Ik weet alleen dat de TPM en genuine het gebruik van plugins/etc op andere ontvangers voorkomt,volgens de wet wel of niet,dit is natuurlijk niet GPL.

En daarom zal voor dreambox ook minder ondersteuning zijn

door degenen die niet achter dit beleid staan.

• Beheerder
Geplaatst:

Wie zegt dat het GPL is?

Het is Creative Commons en de auteur van de plugin mag zelf bepalen wat hij voor een licentie aan zijn plugin hangt. Je mag zelfs een volledig closed source plugin aanbieden.

Al hangt de auteur van de plugin er een Truus Haverkamp licentie aan. Dat zal worst zijn!

Dat is gewoon wettelijk 100% correct.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het jammer vinden dat ze die plugin officieel niet mogen gebruiken, of het zelf jammer vinden dat de plugin niet onder GPL wordt uitgebracht, maar dat is de keuze van de auteur. Als we dat niet respecteren, kiest die auteur er misschien wel voor niets meer te maken en dan heb je niets!

Wat jullie doen is Enigma2 code die dus wel onder GPLv2 licentie valt, aanpassen en die GPL code vervolgens voor jezelf houden en de versleutelde python bestanden in je image distribueren. Dat is dus wettelijk wel verboden. Dat is een auteursrecht schending en een schending van de GPLv2 licentie.

Je loopt onzin te verkopen en je loopt over anderen te zeuren terwijl je zelf de grootste licentie en auteursrechten schender bent!

Ik heb 0,0 respect voor jou want je bent een typische roddelaar. Veel over ander teams zeuren, maar er zelf een puinhoop van maken. Het bekende 'de pot verwijt de ketel'.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Mannen, deze draad gaat over de youtube plugin, en niet over tpg checks / GPL / Creative Common.

Als jullie willen discussieren over deze materie, open dan een eigen draad. Dus vanaf nu weer on topic!

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik heb de license en broncode er even bijgepakt van MyTube, omdat het topic hier over gaat. Deze license beperkt helemaal niks. Pak de ipk maar eens uit, en lees de file LICENSE goed..

Iedereen die wil, kan deze code forken, er ontbreekt namelijk een woordje op een kritieke plek in de license. Versie 1.0 is dus aan te passen, zonder dat iemand je wat kan maken. Ook de auteur niet. Je moet de plugin alleen niet verkopen, commercieel gebruik is niet toegestaan, en verder natuurlijk de creative commons license gewoon respecteren.

Mbt. de code die verantwoordelijk is voor de video:

Code:
VIDEO_FMT_PRIORITY_MAP = {        '38' : 1, #MP4 Original (HD)        '37' : 2, #MP4 1080p (HD)        '22' : 3, #MP4 720p (HD)        '18' : 4, #MP4 360p        '35' : 5, #FLV 480p        '34' : 6, #FLV 360p

Waarom werkte het niet?

De reden dat de plugin niet werkte was omdat Google de FMT maps aangepast heeft om WEBM toe te kunnen voegen. In zijn huidige prio lijst mis ik ook deze nummers:

Code:
'45' #Webm vp8/vorbis 720p'44' #Webm vp8/vorbis 'large' aka 480p'43' #Webm vp8/vorbis 'medium' aka 360p

De reden dat zijn code eerst niet werkte, is omdat '45' als eerste aangeboden wordt met de tag "&quality=hd720" in googles reply. En dat is webm video.. Enigma2 kan geen vp8/vorbis webM video afspelen. smile (voorheen was dit avc1 als eerste reply. Botweg de eerste reply pakken = luie code.. maar wie ben ik.)

Mocht google nogmaals wat aanpassen qua formaten, dan kan een ieder deze plugin aanpassen. Als je daarbij wat checks uitzet, dan kan dat dus ook indien gewenst. De plugin zou er wat sneller van worden zelfs.

p.s. het ontgaat me zowieso waarom een auteur zijn plugin tot één merk apparaat zou beperken, tenzij hij/zij daar een zak met geld voor krijgt of in dienst is voor dat merk?

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
Mannen, deze draad gaat over de youtube plugin, en niet over tpg checks / GPL / Creative Common.

Als jullie willen discussieren over deze materie, open dan een eigen draad. Dus vanaf nu weer on topic!

PLUIM!!

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• 6 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Werkt nog steeds zoals gepost door/op:

caught Geplaatst: 05 augustus 2011 - 20:52

So I'm caught!!

Ik heb wel even in plugin.py

def leavePlayer(self):

self.handleLeave(config.plugins.mytube.general.on_movie_stop.value)

in:

def leavePlayer(self):

self.handleLeave("ask")

Anders bleef "de speler" steeds een volgende filmpje spelen bij choices "playnext"

Ook al druk je op EXIT of STOP playing.

aangepast door appeloappelo
Geplaatst:

Heb me een tijdje niet verdiept in de youtube plugin voor de VU+ Duo - maar de mytube is een goed werkend alternatief?

anders had ik het niet beschreven.

ik doe aanbevelingen die bij mij werken.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

(als er dan nu nog een oplossing komt voor de vastlopers van de vu+ - ben ik weer helemaal gelukkig!)

een off topic opmerking die ik a) niet kan volgen en B) = b ) niet terug vinden als algemeen probleem.

dus als dat een issue is

dan graag nieuw bericht en feiten

ciao

B) = b ) forum software tovert een smily

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen