geohaai Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Beste mensen, Ik heb een probleem met de smart lnb titanium quad-editie. Als ik deze installeer op de wavefrontier t55 i.c.m. EMP 8/1 diseqc switch, krijg ik geen ontvangst van de nederlandse zenders op astra 19.2. De Duitse hd-zenders komen wel goed binnen. Schakel ik over naar bijvoorbeeld tv oranje of BVN, dan loopt de SNR-waarde terug van 85 naar 33 en dan O en krijg ik de melding afstemming mislukt. Ga ik naar een duitse zender, dan komt die gewoon binnen. Het lijkt erop dat de lnb bepaalde frequenties niet pakt. Ik gebruik dezelfde lnb voor astra 23.5 en daar komen de Nederlandse zenders wel goed binnen. Maar op bepaalde frequenties is er ook geen signaal. Wanneer ik de quad lnb voor astra 19.2 vervang door een inverto twin lnb, dan heb ik gewoon signaal op de nederlandse zenders. Ik had de quad lnb aangeschaft i.v.m. een twintuner en een philips tuner. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? Heb de lnb al een keer laten omruilen voor een ander exemplaar maar ik krijg dezelfde problemen. Het vreemde is, dat de lnb het wel doet op de philips ontvanger, maar problemen geeft op de VU+duo met de laatste versie van Openpli. Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500
satencom Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Heb je dit probleem met de diseqc switch er tussen of zonder Wat bij jou ook niet goed staat is, de commando volgorde probeer het is op deze manier Satelliet : sat kiezen LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : geen Snelle Diseqc : nee herhaal sequence : nee Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : Geen Satelliet : satkiezen LNB : LNB2 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : geen Snelle Diseqc : nee herhaal sequence : nee Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input2 Diseqc herhaling : Geen enzo verder Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
geohaai Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 Heb alles aangepast zoals aangegeven. Ik heb de switch ertussen zitten. Het probleem doet zich alleen voor met de smart lnb. Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500
Sprietje Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Heb je op de overige aansluitingen van de smart titanium quad-lnb die dus buiten de diseqc-switch zitten wel alle zenders?
geohaai Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 Op de Philips ontvanger wel. Zou het aan de diseqc switch kunnen liggen? Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 En op de Vu+? Zonder switch werkt ie wel goed?
Sprietje Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Hoe heb je de lnb’s op de diseqc-switch aangesloten?
geohaai Geplaatst: 7 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2011 Ik heb de lnb s aangesloten op de manier die paardengek heeft aangegeven. dus input 1 etc. uncommitted, committed, toneburst. Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Blijft de vraag staan of de Vu+ het wel goed doet zonder switch ertussen?
Sprietje Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Ten eerste kan ik niets vinden wat @paardengek op dit draadje geschreven heeft en ten tweede was mijn vraag, hoe heb je de lnb’s op de EMP 8/1 diseqc switch aangesloten dus welke lnb zit op poort 1 enz.
geohaai Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 Het heeft even geduurd, maar ik ben achter het probleem. Op het internet vond ik een draadje over problemen met de smart lnb. Hierin werd exact hetzelfde probleem geschetst. Wat blijkt de Smart lnb vraagt te veel stroom van de vu+duo en de duo kan deze niet leveren. Ik heb de smartlnb nu vervangen voor een inverto quad lnb en alle problemen zijn opgelost. Hartelijk dank voor het meedenken. Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500
Tonskidutch Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Hoi geohaai, moet je wel precies zijn anders denken mensen dat alle smarts niet werken... (en dat klopt zeker niet want ik heb ook twins van smart elders geinstalleerd aan VU+ wegens de prijs) jij bedoelde de quad "type" van smart??? ciao Pabadam Yonderboi
geohaai Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 Hallo Tonskidutch, Het gaat om de quad versie van de smart titanium TQSX en er zijn alleen problemen i.c.m. een diseqc switch. Zie ook: De Smarts TQSX trekken te veel mA. Hierdoor slaat de 8/1 switch of mijn ontvanger in een beveiligingsmode. Dus let op het aantal mA dat de lnb trekt. Bron: satellietforum.com dd.28-10-2008. Groet, Geohaai Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500
Gerard 76 Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 heb er nog geen last van met al die smart quads in de t55. wellicht een combinatie probleem smart - VU+?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen