Ga naar inhoud


Internet op vakantie in buitenland


Lambik61

Aanbevolen berichten

Over WIFI op luchthavens gesproken, misschien is het een leuk idee om hier de luchthavens te posten waar er gratis WIFI aanwezig is?

Hier al vast een paar waar ik zelf WIFI gebruikt heb:

 

Funchal (Madeira)

Kuala Lumpur

Singapore

Hong Kong

Shanghai

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


aan allen:

 

Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe de vakantie gevierd en beleefd wordt. De een luiert graag in de zon de ander moet en zal elke dag erop uitgaan. Ik zie internet als een handig medium. Zo skypen we met het thuisfront. WhatsApp, krant lezen, weerbericht etc. Zakelijke mail komt niet op mijn privenotebooks etc. binnen. Dat soort mail blijft lekker op de zaak en wordt aut doorgezonden naar de collegas die niet op vakantie zijn.

 

Met veel interesse lees ik iedereen z'n oplossingen voor internetverbinding tijdens de vakantie.

Iemand nog ervaringen voor de nog niet genoemde euro landen?

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Noorwegen heb ik het als volgt gedaan. Bij een electronicawinkel in een toeristenplaats (Geilo), waar ze dus gewend zijn om toeristen hierbij te helpen, heb ik een prepaid microsim gekocht voor mijn iPad. Kosten 199 Nkr. De sim is van Netcom.

 

Daarna een tegoed gekocht voor maximaal 4 weken, ofwel maximaal 4Gb aan data. Dus als je niet alle 4gb opmaakt heb je 4 weken internet. Kosten 300 Nkr.

 

Je moet daarbij wel je paspoort tonen om een sim te kunnen kopen.

 

Totale kosten dus 500 Nkr of rond de 65 euro. Dat was goedkoper dan WiFi, dat op de diverse campings voor 30 Nkr per half uur, of soms wel 150 nkr per dag kan kosten. MacDonalds zijn daar niet veel, noch gratis hotspots.

 

Een andere oplossing die ik van iemand hoorde is tethering, bijvoorbeeld vodafone heeft aanbiedingen van 35Mb per dag voor ongeveer 2 euro op je mobiel, en dat is voor velen ruim voldoende om hun mail af te wikkelen.

 

Zelf ga ik in september naar zwitserland, en daar geen ik nog geen goedkope oplossing gevonden.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat de bedoeling is, om oplossingen te geven voor goedkoop internetten op vakantie.

Of je wel of niet wilt internetten/telefoneren op vakantie is een ander onderwerp.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Over WIFI op luchthavens gesproken, misschien is het een leuk idee om hier de luchthavens te posten waar er gratis WIFI aanwezig is?
Hier al vast een paar waar ik zelf WIFI gebruikt heb:

Funchal (Madeira)
Kuala Lumpur
Singapore
Hong Kong
Shanghai

Santo Domingo
Davao
Manila

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland

 

Meerdere providers verkopen dongels.

de goedkoopste is momenteel onkelaldi welke eplus net heeft

 

onbeperkt inet voor 15€ per maand (voor dongel /laptop)

voor ipad of andreod kost 8€ voor 500 mb

 

vliegvelden

Dubai

Abu Dhabi (zelfs enkele gratis terminals)

istanbul (bij starbucks)

 

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sverige
Met dezelfde simkaart en modem kan je in Denemarken via het Deense 3 surfen, tegen dezelfde voorwaarden als binnen Zweden.

1 Evro is momenteel ca 9.18 Kr

Je bedoelt hier Skr en niet Dkr toch? Ik meen dat de Deense kroon ergens rond de 7,5 à 8 tegen de Euro is.

In Denemarken kun je ook in veel hotels voor weinig tot niks gebruik maken van WiFi. Volgens mij heb ik er exact éénmaal voor betaald en verder nooit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad, ik was onduidelijk... SKr bedoelde ik.

 

1 euro is nu 9.19 SKr

1 euro is nu 7.45 Dkr

1 euro is nu 7.83 Nkr

 

(2011-08-09)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ja, inderdaad, ik was onduidelijk... SKr bedoelde ik.

1 euro is nu 9.19 SKr
1 euro is nu 7.45 Dkr
1 euro is nu 7.83 Nkr

(2011-08-09)


En dat kan morgen weer veranderen gezien de financiële onrust.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wijzigt vrijwel dagelijks... behalve de Deense kroon, die volgt de europese roebel wink

 

Momenteel 2011-08-10:

 

1 euro = 9.26 SKr

1 euro = 7.45 DKr

1 euro = 7.80 NKr

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja, positief zeker

Rond de stad Luxemburg moet er voor iedere burger/zakenman /toerist gratis wifi beschikbaar zijn

Althans dat waren ze van plan.

Zelf ,ik kom er regelmatig ,heb ik er nog niets van gemerkt.

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...