Addie88 Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Dag iedereen! Gisteren is mijn VU+ DUO aangekomen. Even naar de site van openPLI gesurft, meest recente versie erop gezwierd en het werkt als een trein incl webinterface,... Via een menu kon ik mijn netwerk apparaten bekijken en ik zag de nas en ik heb een verbinding gelegd naar de map "OpenShare" (mijn NAS is onderverdeeld in MyShare (prive) en OpenShare (publiek)). Als ik naar de mediaspeler ga kan ik gewoon er door bladeren en films afspelen. Maar hoe stel ik in dat ik de NAS gebruik voor timeshift en opnames? Bij opnamelocaties kan ik niets veranderen of nergens doorbladeren / geen markeerpunten zetten of zoiets. nas naam: NAS mappen: OpenShare (publiek) en MyShare (privé en vereist acc+pass) ip: 192.168.1.7 Software op VU+ DUO : OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20110804 b.v.d.!
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 had je deze al gelezen? KLIK en lees een en ander is MEDE afhankelijk van de samba - WORKGROUP dus eerst met een linux conforme editor het bestand /etc/samba/smb.conf aanpassen op regel 8 aangaande de workgroup < gelijk aan nas gelijk aan pc en dan enkel die regel in je /etc/fstab onderaan erbij voegen (ook weer met een linux conforme editor) als de VU+ herstart wordt gaat ie verbinden en moeten die mappen ook als opname locatie weergegeven kunnen worden media/net of media/hdd (bij pli wellicht media/server1) afhankelijk of je een ingebouwde harddisc hebt of niet dus het zal op iets dergelijks lijken: rootfs / auto defaults 1 1 proc /proc proc defaults 0 0 devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0 usbdevfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0 /dev/mtdblock2 /boot jffs2 ro 0 0 tmpfs /var tmpfs defaults 0 0 tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0 tmpfs /dev/shm tmpfs mode=0777 0 0 #/dev/discs/disc0/part1 /media/hdd auto defaults 0 0 #/dev/sda1 /media/hdd auto defaults 0 0 192.168.1.7 :/OpenShare /media/server1/ nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0 o ja nog dit: NFS access is op de NAS per IP adres geregeld Second Life Mungo Parker
Gast MiLo Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Voor OpenPLi: - Ga naar de opnamelijst, en naar de NAS directory waar je opnames wil gaan plaatsen. - Druk op de menu knop, en kies de optie "markeerpunt toevoegen" of iets van dien aard. - Ga nu naar het hoofdmenu, instellingen, systeem, opname lokaties. - Nu kun je met links/rechts wel de NAS kiezen als lokatie. Beetje omslachtig, maar de DMM methode wil ik niemand aandoen.
Addie88 Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 Origineel bericht van: MiLo Voor OpenPLi: - Ga naar de opnamelijst, en naar de NAS directory waar je opnames wil gaan plaatsen. - Druk op de menu knop, en kies de optie "markeerpunt toevoegen" of iets van dien aard. - Ga nu naar het hoofdmenu, instellingen, systeem, opname lokaties. - Nu kun je met links/rechts wel de NAS kiezen als lokatie. Beetje omslachtig, maar de DMM methode wil ik niemand aandoen. Waar vind ik de opnamelijst precies terug?
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 afstandbediening toets rechts naast menu, recordlist zogeheten nr 15 volgens manual. ciao Second Life Mungo Parker
Addie88 Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 Ik heb beide stappen gevolgt en het gaat niet. Moet ik iets speciaal mounten/ verbinden? Ik moet helaas dadelijk wel weg dus ik zal er mij morgen eens mee amuzeren! Als er nog tips zijn en instructies, dan lees ik het wel hier. Alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 welke stappen van wie ? lees eerst maar eens een beetje, dan kom je der beslist uit. ciao Second Life Mungo Parker
Addie88 Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 Ik heb via FTP het bestand aangepast zoals jij in je post aangaf. Maar mijn standaardopnamelocatie blijft media\hdd. Hier kan ik niets wijzigen. Ook met de opnamelijst een markeerpunt toevoegen lukt niet. Hij vraagt enkel of ik media\hdd als markeerpunt wil wissen. edit: heb geen ingebouwde HDD
Gast MiLo Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Origineel bericht van: Addie88 Ook met de opnamelijst een markeerpunt toevoegen lukt niet. Hij vraagt enkel of ik media\hdd als markeerpunt wil wissen. Dan ben je deze stap vergeten: Citaat: ...en naar de NAS directory waar je opnames wil gaan plaatsen Want dat is dus niet /media/hdd natuurlijk...
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 en of... 192.168.1.7 :/OpenShare /media/hdd/ nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0 want Citaat: edit: heb geen ingebouwde HDD en herstart je receiver uhm sorry, die spatie is niet goed: 192.168.1.7:/OpenShare /media/hdd/ nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0 Second Life Mungo Parker
Addie88 Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 Zal morgen proberen op beide manieren. Ik laat wel even weten als het gelukt zou zijn
Addie88 Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 Opgelost. Weet niet hoe ik het exact heb geflikt , maar alles werkt. Ook permanent timeshift geïnstalleerd en werkt allemaal perfect.
Tonskidutch Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 fijn om te horen dat het gelukt is... voor een volgende keer zou je het wel even moeten bekijken nu waar en wat je gedaan hebt opdat je het snel terug werkende hebt, bijvoorbeeld na een nieuw image flashen. succes ermee Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen