Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Tonskidutch

Ik sluit me helemaal bij jou aan.

Ik kan niet wachten tot Michel zijn review uitbrengt......

Ik denk dat hij het geld waard is.... maar de review van Michel zal de doorslag geven.

Ik zag al dat je hem ook via sommige shops direct met 2 DVB-C tuners kan bestellen.

Ik heb nog nergens bevestiging gehad dat mijn huidige DVB-C tuners (uit de DM7025 SD) ook in de 7020HD passen.

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

• Reacties 242
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik zag al dat je hem ook via sommige shops direct met 2 DVB-C tuners kan bestellen.

Ik heb nog nergens bevestiging gehad dat mijn huidige DVB-C tuners (uit de DM7025 SD) ook in de 7020HD passen.

ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, (lees misschien teveel) maar het moeten weldegelijk de nieuwe insteektuners zijn

het is echter kosten technisch van belang dat men dat 100% zeker weet dus je oproep hieromtrent is belangrijk

vul a.u.b. aan en help Bushwhacker en andere met oude insteektuners

ciao

Bluesette

Toots Thielemans

Geplaatst:

Precies, gewoon de review afwachten. Ik ben zeer geïntereseerd.

Vooral de temperatuur in de behuizing is iets waar ik heel benieuwd naar ben. DMM heeft er geen ventilator in gezet en dat verbaasd mij een beetje.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

DMM heeft er geen ventilator in gezet en dat verbaasd mij een beetje.

Zeer waarschijnlijk omdat de processor een koelblok heeft gekregen.

vGnp

post-44950-0-71629600-1320096801_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• Beheerder
Geplaatst:

De DM7020 staat nu nog bij een andere reviewer. Over 3 dagen komt hij terug, voeg ik de bevindingen van de 3 reviewers samen en maak de video en PDF af zodat de review hier over maximaal een week staat.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

De 7020 HD staat hier nu 1 week.

Ben de hele dag met m bezig en aan 't testen. Tot nu toe nog niet goed aan het draaien. Heb alle soorten firmware geprobeerd van origineel, oozoon, experimental, ivcs.

Niets loopt gesmeerd. Heb vnml. problemen met opnemen en afspelen, zowel met de 2 TB interne samsung als met de externe esata 1 TB samsung (die voorheen op de 500HD liep als n tierelier).

Continue vastlopers en/of greenscreens.

Heb m'n 500HD (wat loopt dat dingetje toch gesmeerd) die ik te koop had aangeboden nog maar eventjes geparkeerd. Als dit nog lang zo doorgaat dan vliegt de 7020HD de deur uit en blijft de 500HD netjes staan ! :eek:

....oh ja, de AUDIO-toets van de nieuwe afstandsbediening heeft geen functie ! Om in de audioinstellingen te komen moet je de GELE-toets gebruiken ! :mad:

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

....oh ja, de AUDIO-toets van de nieuwe afstandsbediening heeft geen functie ! Om in de audioinstellingen te komen moet je de GELE-toets gebruiken ! :mad:

.......probleem bij de nieuwe firmware's opgelost.

Misschien iemand die al OpenPli heeft draaien ?

Geplaatst:

Heb mijn DM7020-HD een halve week en eigenlijk werkt de nieuwe telg prima. Het is de vervanger voor m'n 8 jaar oude DM7000, die overigens ook nog steeds prima draait met OpenPLI erop. Heb op het moment nog geen alternatieve firmware geprobeerd op de DM7020HD; de originele werkt eigenlijk wel prima en soepel. Het was een kleine moeite om CCcam erop te zetten voor m'n CDS kaart. Digitenne doet het ook prima met een simpel sprietje. Ik heb nog geen harddisk geplaatst; opnames en bestanden afspelen laat ik nu nog even via het netwerk (Drobo) lopen. Dat was met de DM7000 ook nooit een probleem.

Het enige kleine probleempje met de DM7020HD, betreft de TV-stand van de bijgeleverde afstandsbediening. De lijst met codes die Dream opgeeft voor de diverse TV's klopt niet voor dit nieuwe model afstandsbediening. De code voor o.a. Philips TV's blijken een andere nummers te zijn dan in de lijst staat. Ook worden, in tegenstelling tot de oudere Dream afstandsbedieningen, niet alle knoppen ingesteld. Zo werkt bij mij de rode, groene, gele, blauwe knop en de cursor toetsen niet op de TV, terwijl dat wel bij m'n oude Dream afstandsbediening het geval is. Gelukkig kent deze nieuwe afstandsbediening een leer-functie, zodat ik alle knoppen alsnog kon programmeren. Alleen reageert de TV wel iets houteriger op deze "geleerde" knoppen.

Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid...hoe wordt ie nou standaard geleverd, met sat tuner en met kabeltuner..?

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Even voor de duidelijkheid...hoe wordt ie nou standaard geleverd, met sat tuner en met kabeltuner..?

B17

De DM7020HD die ik gekocht heb is geleverd met een DVB-S2 en een Combituner DVB-C/T + WLan USB Connector.

Dat staat ook op de doos, lijkt me dan standaard...... Ben erg tevreden, timeshiften/opnemen op de Synology en op de 1TB interne drive gaat top.

Schotelboer.

aangepast door Schotelboer

DM7020HD, Enigma2, IdreamX
BigBiSat: 5.0º 0.8º West 4.8º 9.0º 13.0º 19.2º 23.5º 28.2º Oost
Sat relay: 2* SAR411F, 1* SUR211WSG. LNB: 8* Venton Rocket EXL-S

Geplaatst:

Extra info,

De DVB-S2 tuner wordt in de software weergegeven als: BCM4505 en de DVB-C/T als: CXD1981

Enigma 2. image 2 nov 2011.

Grtz. S

DM7020HD, Enigma2, IdreamX
BigBiSat: 5.0º 0.8º West 4.8º 9.0º 13.0º 19.2º 23.5º 28.2º Oost
Sat relay: 2* SAR411F, 1* SUR211WSG. LNB: 8* Venton Rocket EXL-S

Geplaatst:

Zie dat het ding met maar één DVB-S2 tuner geleverd wordt en een DBV-T/C tuner.

Dat maakt het ding opeens een stuk minder interessant en belachelijk duur.

Zo ben je opeens gedwongen meteen € 89 extra uit te geven om een twin-tuner te hebben.

Terwijl een losse DVB-T/C usb stick nog geen € 30 kost.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Zie dat het ding met maar één DVB-S2 tuner geleverd wordt en een DBV-T/C tuner.

Dat maakt het ding opeens een stuk minder interessant en belachelijk duur.

Zo ben je opeens gedwongen meteen € 89 extra uit te geven om een twin-tuner te hebben.

Terwijl een losse DVB-T/C usb stick nog geen € 30 kost.

.....n goede handelaar levert 'm ook met, af winkel, 2 DVB S-2 tuners ingebouwd !

Zo heb ik m ook aangeschaft (bij onze oosterburen) voor € 617,50.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...