Ga naar inhoud


NiburuV3: hoe kan ik timeshift en record instellen naarmijn NAS?


Boes

Aanbevolen berichten

Hoi De titel zegt het al.

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Synology 211 NAS en ik wil nu daar mijn timeshift en opnames op kwijt van mijn Kathrein 910.

 

Ik heb /var/config/nfs.cfg netjes aangepast naar:

 

nfsserver=192.168.1.80

nfsdirectory=Record

 

In het scherm van de mount manager zie ik dat NFS netjes gemount is...maar ik kan als ik met kcc kijk deze mount niet vinden in de mappen structuur (hij zou toch onder /mnt/nfs zichtbaar moeten zijn?

Nog iets geks: mijn huidige externe usb schijf wordt gemount onder /hdd....

 

kortom ik snap er nog niet zoveel van en dr google helpt me ook nog niet...wie kan me verder helpen?

 

oja: ik gebruik niburuv3 van pkt

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ben inmiddels iets verder: het lijkt aan mijn username te liggen...in telnet krijg ik met

 

mount -t nfs 192.168.1.80:/Record /mnt/nfs -o soft,tcp,nolock,async

 

de melding terug: mount failed: reason given by server : permission denied....

 

als ik in telnet het volgende doe

 

mount -t nfs 192.168.1.80:/Record /mnt/nfs -o user=guest,password=,rw,soft,tcp,nolock,async

 

krijg ik terug: invalid number guest

snapt iemand iets van deze foutmelding??

 

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Niburu niet dus kan het bij dit image anders zijn.

 

Bij elk AAF image is op de NAS een directorie nodig die 'movie' heet. (zonder hoofdletters geschreven!)

Ik heb die er een keer handmatig op aangemaakt.

Je kunt natuurlijk via het menu een nfs mount aanmaken en de automount.xml vergelijken met die van mij. Misschien valt je zomaar iets op.

Mijn automount.xml ziet er als volgt uit:

 

<?xml version="1.0" ?>

<mountmanager>

<nfs>

<mount>

<active>True</active>

<hdd_replacement>True</hdd_replacement>

<ip>192.168.1.42</ip>

<sharename>data</sharename>

<sharedir>/data</sharedir>

<options>rw,nolock</options>

<protocol>tcp</protocol>

<rsize>65536</rsize>

<wsize>49152</wsize>

</mount>

</nfs>

</mountmanager>

 

(Ik merk geen enkel performance verschil als ik de r-en wsize aanpas)

Let ook nog even op de / in "<sharedir>/data</sharedir>"

 

Wat mij verder opvalt is dat je bij je telnetmount user en guest opgeeft, maar dat is alleen bij cifs nodig.

M.b.t. de terugmelding invalid number guest zou dat weleens daaraan kunnen liggen.

 

Ik heb inmiddels al met alle AAF images flink lopen stoeien om HD opnames zonder schokken op de NAS te krijgen. Tot op vandaag is mij dat niet gelukt (HD zonder schokken wel te verstaan) SD gaat uitstekend en daar kan ik ook drie programma's probleemloos tegelijk opnemen.

 

Mounten doe ik overigens altijd via het menu op de UFS910 en niet via telnet.

 

Veel zul je aan mijn bijdrage waarschijnlijk dus niet hebben, maar ik ben wel reuze benieuwd of je het met Niburu lukt om, al is het maar 1 programma per keer, schokvrij op te nemen.

Ik test nu met ITV HD (voorheen gebruikte ik BBC HD)en ARDof ZDF HD.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het opnemen op mijn NAS lukt!

Het afspelen op mijn kathrein gaat slecht (het geluid stottert steeds), maar als ik de opgenomen bestanden bekijk op mijn PC (das wel een hele nieuwe) dan lopen HD opnames (bv BBC HDD) vloeiend. ook als ik de bestanden op mijn media player bekijk (XBMC) dan ziet het er goed uit!

 

2 HD zenders tegelijk opnemen is teveel van het goede: dan is de 2e stream slecht van kwaliteit (blokjes)

 

Dat het afspelen op de kathrein slecht gaat heeft volgens mij te maken met settings op de kathrein waar ik mee heb lopen klooien.. ik zal daar nog even mee verder gaan. (je kan namelijk verschillende players enablen, en ik weet niet meer welke er aanstond in het menu. ik zal nog verder testen.

 

Wat heb ik nu gedaan? (met dank aan google en de tips van lex)

 

Nas is synology 211, IP = 192.168.1.80

ik heb account kathrein aangemaakt(zonder pw)met lees en schrijfrechten op de hele ip-range van 192.168.*.* met nfs rechten op de mapping volume1\Recordings

 

(ik probeerde het eerst met het guest account.. en dat lukte om een of andere reden niet met nfs.)

 

 

kathrein 910 zit op ip 192.168.1.100. op de kathrein staat niburu v3 van pkt team.

 

de volgende bestanden heb ik met KCC aangepast

 

/var/config/nfs.conf bevat nu:

nfsserver=192.168.1.80

nfsdirectory=volume1/Recordings/

 

 

/var/config/rc.user bevat nu:

#!/bin/sh

#Users can add link to own scripts in this file

 

mount -t nfs 192.168.1.80:/volume1/Recordings /mnt/nfs -o user=kathrein,password=,rw,soft,tcp,nolock,async

 

 

/etc/fstab bevat nu :

# /etc/fstab: static file system information.

#

# <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>

#/dev/root / auto defaults,errors=remount-ro,noatime,nodiratime 0 0

proc /proc proc defaults 0 0

tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0

192.168.1.80:/volume1/Recordings /mnt/nfs nfs hard,async,rw,tcp,nolock,rsize=16384,wsize=16384 0 0

 

via telnet heb ik de nfs gemount met:

mount -t nfs 192.168.1.80:/volume1/Recordings /mnt/nfs -o ,rw,soft,tcp,nolock,async

 

via het menu de paden ingesteld voor timeshift en opname.

 

 

Ik heb geen idee of dit nu ook allemaal noodzakelijk was... maar hij doet het wel!

 

groeten

 

 

 

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met de de kathrein opneem op mijn pch C-200 gaat het afspelen niet goed op de kathrein. Afspelen op de pch gaat wel goed.

 

Kan de hardware van d kathrein dit wel aan?

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opneemt op een externe HD (rechtstreeks via usb) dan gaat het afspelen wel vloeiend (ook HD materiaal). Dus in princiepe kan de hardware het wel aan...

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boes
Nou het opnemen op mijn NAS lukt!
Het afspelen op mijn kathrein gaat slecht (het geluid stottert steeds), maar als ik de opgenomen bestanden bekijk op mijn PC (das wel een hele nieuwe) dan lopen HD opnames (bv BBC HDD) vloeiend. ook als ik de bestanden op mijn media player bekijk (XBMC) dan ziet het er goed uit!


Dat klinkt goed! (Ik speel niet met de Kathrein af maar met de PCH)

Zou je, als je de tijd ervoor hebt, en in het bezit van de afstandsbediening natuurlijk wink eens willen proberen van ARD of ZDF HD een opname van 10 a 20 minuten te maken.

Bij alle images die ik heb geprobeerd treden daar haperingen op die met een regelmaat van enkele minuten telkens terugkeren.
Die treden op precies dezelfde momenten op bij het afspelen via PCH of PC, waardoor ik er van overtuigd ben dat de kathrein hier de schuldige is.
Bij BBC-HD was dit overigens wel minder. Ik baseer mijn oordeel daarom altijd op de stabiliteit van deze duitse HD-zenders.
Als het bij ARD HD probleemloos lukt dan dan zijn alle overige HD zenders in orde.

Bvd

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

net een opname op zdf HD bekeken:

op xbmc loopt ie niet helamaal soepel, kleine schokjes zijn waarneembaar.

 

Op mijn PC is het echter perfect: de kathrein kan dus wel een goede opname maken.

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...