dam Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Mijn grasveld word geheel opgevreten door engerlingen, heb al een paar jaar last van deze beestjes en kon het telkens bij houden door bij te zaaien, maar dit jaar is het echt verschrikkelijk. Weet iemand een goede oplossing om hier vanaf te komen?
schapi Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 ff op google en zie Larvex Verdrijft engerlingen en emelten, ecologisch én doeltreffend Larvex verdrijft engerlingen en emelten + bevordert de wortelgroei Bevat krachtige natuurlijke plantenstoffen en organische voedingselementen Een duidelijk groener gazon na 4 weken Voor bestaande gazons en bij aanleg van een nieuw gazon groet Schapi 8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens
uniden Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 mss een iedee na een winkel gaan en de gebruiksaanwijzing lezen op de verpakking van een product dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
Janneman Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 MIsschien eens zoeken naar de producent?? En die vragen?
leo1949 Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Larvex is een insecticide met de werkzame stof Cyromazine deze stof wordt ook gebruikt voor mineervliegen. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Han Peekel Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Hoi Google even naar Nematoden dit zijn aaltjes die parasiteren in hun gastheer. Chemische bestrijding is niet meer mogelijk ,kon in het verleden wel maar de middelen die toen gebruikt werden waren dodelijk voor alles wat leefde , is terecht niet meer verkrijgbaar.
dam Geplaatst: 7 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2011 Nematoden heb ik verleden jaar gebruikt, maar het resultaat is nul,iemand ervaring met Larvex?, kan er verder niets van vinden dan alleen de verkoop punten.
RogerDR Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 De beste remedie is spuiten met een totaal-verdelger. Enige nadeel is dat al de andere levende diertjes er ook aan zijn. In de handel is dit niet meer verkrijgbaar maar sommige gebruikers hebben nog voldoende voor de volgende jaren. Nooit zomaar spuiten, enkel als er niks anders lukt.
leo1949 Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Origineel bericht van: dam Nematoden heb ik verleden jaar gebruikt, maar het resultaat is nul,iemand ervaring met Larvex?, kan er verder niets van vinden dan alleen de verkoop punten. Er is genoeg te vinden daarover, zoals een veiligheidsblad van het bedrijf dat het levert. Ik heb even een Duitstalige versie hier onderaan gehangen. Je kan zien wie het maakt, de werkzame stof en de handelsnamen.Larvex.PDF Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Er bestaat ook een zg. 7 stappenplan voor je gazon. Daarin zit van alles om o.a. de worteldichtheid te bevorderen etc. Maar ik denk dat dat in dit geval echt mosterd na de maaltijd is.
dam Geplaatst: 7 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2011 Ik denk ook mosterd na de maaltijd, het gaat er niet om het gras te verbeteren maar de engerlingen te doden ze komen anders na de winter weer terug.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Dan wordt het spuiten vrees ik.
dam Geplaatst: 7 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2011 Wat ik van Larvex moet denken weet ik niet, lijkt mij ook een gras verbeteraar, al hoewel de eén zegt het is ecologisch met natuurlijke stoffen en organische voedingselementen terwijl ik ook lees het is een insecticide met cyromazine en dat lijkt mij niet zo ecologische maar wel doel treffender. Die beestjes moeten hoe dan ook dood, anders kom je er volgens mij niet vanaf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen