Ga naar inhoud

Engerlingen in grasveld, iemand een oplossing?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn grasveld word geheel opgevreten door engerlingen, heb al een paar jaar last van deze beestjes en kon het telkens bij houden door bij te zaaien, maar dit jaar is het echt verschrikkelijk.

Weet iemand een goede oplossing om hier vanaf te komen?

Geplaatst:

ff op google en zie

Larvex

Verdrijft engerlingen en emelten, ecologisch én doeltreffend

Larvex verdrijft engerlingen en emelten + bevordert de wortelgroei

Bevat krachtige natuurlijke plantenstoffen en organische voedingselementen

Een duidelijk groener gazon na 4 weken

Voor bestaande gazons en bij aanleg van een nieuw gazon

groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Geplaatst:

mss een iedee

na een winkel gaan en de gebruiksaanwijzing lezen op de verpakking van een product

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

Larvex is een insecticide met de werkzame stof Cyromazine deze stof wordt ook gebruikt voor mineervliegen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Hoi

Google even naar Nematoden dit zijn aaltjes die parasiteren in hun gastheer.

Chemische bestrijding is niet meer mogelijk ,kon in het verleden wel maar de middelen die toen gebruikt werden waren dodelijk voor alles wat leefde , is terecht niet meer verkrijgbaar.

Geplaatst:

Nematoden heb ik verleden jaar gebruikt, maar het resultaat is nul,iemand ervaring met Larvex?, kan er verder niets van vinden dan alleen de verkoop punten.

Geplaatst:

De beste remedie is spuiten met een totaal-verdelger. Enige nadeel is dat al de andere levende diertjes er ook aan zijn. In de handel is dit niet meer verkrijgbaar maar sommige gebruikers hebben nog voldoende voor de volgende jaren. Nooit zomaar spuiten, enkel als er niks anders lukt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dam
Nematoden heb ik verleden jaar gebruikt, maar het resultaat is nul,iemand ervaring met Larvex?, kan er verder niets van vinden dan alleen de verkoop punten.

Er is genoeg te vinden daarover, zoals een veiligheidsblad van het bedrijf dat het levert.
Ik heb even een Duitstalige versie hier onderaan gehangen.
Je kan zien wie het maakt, de werkzame stof en de handelsnamen.

Larvex.PDF

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Er bestaat ook een zg. 7 stappenplan voor je gazon. Daarin zit van alles om o.a. de worteldichtheid te bevorderen etc. Maar ik denk dat dat in dit geval echt mosterd na de maaltijd is.

Geplaatst:

Ik denk ook mosterd na de maaltijd, het gaat er niet om het gras te verbeteren maar de engerlingen te doden ze komen anders na de winter weer terug.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dan wordt het spuiten vrees ik.

Geplaatst:

Wat ik van Larvex moet denken weet ik niet, lijkt mij ook een gras verbeteraar, al hoewel de eén zegt het is ecologisch met natuurlijke stoffen en organische voedingselementen terwijl ik ook lees het is een insecticide met cyromazine en dat lijkt mij niet zo ecologische maar wel doel treffender.

Die beestjes moeten hoe dan ook dood, anders kom je er volgens mij niet vanaf.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen