DORUSKE Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Ik ben benieuwd of er verschil is als je een externe harddisk gebruikt of een interne, bijvoorbeeld snelheid, warmte ontwikkeling, lawaai, noem maar op. Gegroet: Doruske
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Intern heeft als voordeel dat je nergens een schijf hebt rondslingeren, maar inbouwen moet dan wel kunnen. Extern heeft als voordeel dat je de schijf zo kunt oppakken en elders kunt aansluiten. Een NAS heeft als voordeel dat je die voor verschillende doeleinden binnen je netwerk kunt gebruiken.
DORUSKE Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Bedankt, dus een externe harddisk gebruiken inplaats van interne is wat koeling betreft mischien wel beter. Ik kan me voorstellen dat een harddisk veel warmte ontwikkeld. Gegroet: Doruske
BeoMaster Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Origineel bericht van: DORUSKE Bedankt, dus een externe harddisk gebruiken inplaats van interne is wat koeling betreft mischien wel beter. Ik kan me voorstellen dat een harddisk veel warmte ontwikkeld. Klopt helemaal ! :-) XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 Een harde schijf zorgt inderdaad voor warmteontwikkeling, maar meestal is dat geen probleem.
Cobus R Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 IK heb hier een ET-9000 (Vanaf februari) met een 1 terra schijf erin en dat gaat tot nu toe goed nergens geen last van wel heb ik er een fan ingebouwd maar die draait maar zachtjes omdat het eigenlijk een 12v fan is wie dus op 5v draait. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
RobbieT Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 Ik heb er hier een Samsung van 320Gb inzitten en dat gaat prima. De box heeft wel goed de ruimte nodig voor ventilatie Ik denk dat je kritisch moet zijn met het merk en type drive wat je monteert. Absolute voorkeur is natuurlijk een 2.5" schijf, en anders een energiezuinige 3.5" schijf zoals een Samsung, Seagate of Western Digital op 5400 rpm. Hitachi staat bij mij een beetje bekend als bakplaat en zou ik persoonlijk daarom niet doen. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
forrest Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 hallo forum mag ik een vraag stellen wat betreft harde schijf. ben nieuw op het gebied van linux zodoende. heb hier een nog nieuwe hardeschijf liggen,een externe. intenso 250 gb, kan ik die via usb op de xtrend gebruiken.
Cobus R Geplaatst: 9 september 2012 Geplaatst: 9 september 2012 gewoon proberen dan weet je het. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
schimpie Geplaatst: 12 september 2012 Geplaatst: 12 september 2012 Zie ook: http://www.sat4all.com/forums/topic/325274-usb-harde-schijf/ ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen