napoli Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 ik wil een switch achter de nieuwe ubee modem router van ziggo aansluiten kan dat zonder probleem.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Een switch kan altijd, geen probleem.
Poetsdoekje Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: napoli ik wil een switch achter de nieuwe ubee modem router van ziggo aansluiten kan dat zonder probleem. Bij mij werkt het prima, zowel achter het modem, en ook na de router En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
satcor64 Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Ik heb hier achter het Ubee modem een router en een switch. Werkt perfect! Grt satcor64
Fatfreddy Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 Direct achter het modem heb ik toch liever een router. Voordeel is dat alle apparaten die achter de router komen een eigen ip adres krijgen en je een hardwarematige firewall hebt.
grunnsat Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 De UBEE is een modem + router. Het is dus vrij zinloos om daar nog een router achter te zetten. Je kunt er dus heel goed een switch achter zetten. Je kunt een goedkope switch nemen van een par tientjes, maar als je een flinke snelheid wilt halen over je LAN, dan kan het zinvol zijn iets meer uit te geven voor een betere switch, de Netgear GS108T-200 is dan een mogelijkheid.
Fatfreddy Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik zie nu pas dat het een modem-router betreft. Ik wist overigens niet dat Ziggo een nieuwe UBEE in gebruik heeft. Eerst had ik een Ubee maar die werkte niet goed met nieuwsgroepen waarna die omgeruild is voor een Arris. Hier een topic over dat nieuwe modem - router waar bij het evt. mogelijk is het router gedeelte uit te schakelen zodat je er wel een router achter kunt hangen.
dmleppard Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Het is leuk de Ubee modem router van ziggo. Maar kijk uit. ELke keer dat ziggo een update (firmware) doet ben je settings kwijt. En nog mooier is dat ze alles op afstand kunnen kijken welke of hoeveel pc/laptops gekoppeld zijn met welke mac adressen en ip. Tevens welke poorten open zijn etc.etc. Heb ik al meegemaakt en is bevestigt door de medewerker van ziggo dat ze heel veel kunnen zien. Ik heb gauw mijn eigen router aangesloten en de router gedeelte van de Ubee modem laten afsluiten. gr, LP
theparasol Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Goede zaak dat provider in modem kan kijken. Scheelt hun servicedesk veel tijd.
Ou-Tannu Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Daarom heb ik mijne lekker in semi-bridge.. en een linux doos er achter als router Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen