Gast geen_idee Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Origineel bericht van: Satkijker Beste geen_idee De DisEqC herhaal functie is voor de situatie als je meerdere diseqc-switches achter elkaar hebt staan en dat is voor jouw Triplesat dus niet van toepassing. De DisEqC herhaal functie moet dan ook op “0” staan. Natuurlijk kan je de schotel fijntunen op de de zwakste transponder van de Astra 3, 12109MHz H waar Eurosport-HD en History-HD op zit ook al heb je daar geen kijkrechten voor. De kwaliteit van het signaal kan voor elke transponder gewoon uitgelezen worden. Sat-kijker, De regionalen heb ik ingeladen en een goed beeld, Signaalkwaliteit blijft alleen achter, ca 60 procent. Toch blij dat op alle drie de astra's nu beeld is. Terug komen op het fijntunen. Als ik hem op Astra3 zet op de voorgestelde zender (12109mHz) dan moet ik weer aan de schotel draaien met als resultaat dat Astra1 minder wordt, toch? Signaal kwaliteit is nu slechts 30 procent, zeg maar zwaar rood. Signaal niveau is rond de 40 procent. De hoeveelheid tv-zenders valt tegen slechts ca. 74. De kop is toch niet verder in te regelen tov de schotel. Of zie ik iets over het hoofd. Ik ben benieuwd naar de uitleg. Groet'n
satencom Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Nee die voor de strong 8000 is een seriele kabel , de pin aansluiting is 1op 1 En van de nul modem kabel is de pin aansluiting niet 1òp1 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Beste geen_idee Ik hoop dat je de Triplesat goed in elkaar hebt gezet, d.w.z. dat je de kop zover mogelijk over de dubbele buizen geschoven hebt tot tegen de aanslag anders wordt het een puinhoop met de ontvangst. Op de lijn Winschoten-Ter Apel heb je een inderdaad een elevatie van 28,3 graden. Dit betekent dus dat de schotel 1,7 graden voorover moet staan. Je vraagt je af of het belangrijk is dat de mast precies verticaal staat. Als je met een electronische waterpas op de schotel zelf meet, is het in de richting die naar de satelliet wijst niet zo belangrijk, maar in de oost-west-richting is het wel heel belangrijk omdat de lnb’s in de kop anders niet op de juiste hoogte staan. Het kan altijd zijn, dat er in je tuner een transponder van een bepaalde satelliet is ingegeven die niet meer bestaat en dus bij het scannen geen signaal geeft. Dat is geen probleem.
Gast geen_idee Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Hallo Satkijker, ik begrijp nu het belang van de mast uitlijnen ivm de lnb in de kop. De muurbeugel is zuiver lood aan beide zijden, echter de buis die in de beugel komt heeft speling van ca. 1mm. De beugel van de schotel die over de buis valt heeft ook die 1mm speling. Dus als je beide vast zet, kantelt de schotel en kan die over de horizontale as verdraaien. Daar ben ik me van bewust, maar ik weet geen oplossing om dat te voorkomen. Het buisje is volgens de satteliet boer de orginele. Misschien heeft iemand een tip om die speling te voorkomen. De kop is ook door de satteliet boer op de dubbele buizen gemonteerd. Misschien moet ik de schroef nog eens losdraaien en kijken of ie er verder opgeschoven kan worden. Dat is nog een optie. Dat voorover kantelen blijf ik niet begrijpen. Als ik de schotel voorover kantel, voorbij de denkbeeldige loodlijn, (de kop met de lnb's zakt dus naar beneden)met als gevolg: de kwaliteit en het niveau van het signaal vallen weg in het rode. Als ik hem weer 1,7 graad tov de denkbeeldige loodlijn naar achter kantel (kop met lnb's komen dus omhoog) dan heb ik het beste signaal. Zei het, niet tegen de 100 procent maar beter dan 75 procent krijg ik 'm niet. Wat de transponders betreft. Zou dat op te lossen zijn met een firmware update. Ik heb het pakketje gedownload van de Strong site. Er wordt in de readme folder gesproken over nieuwe kanalen lijst voor astra 1 & 3. Groet'n en een ieder die heeft gereageerd alvast voor vandaag bedankt.
Sprietje Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Beste geen_idee Laten we voorop stellen dat die instelling van de Triplesat met de electronische waterpas een eerste afstelling is om de Astra 1 te vinden. Als je hem eenmaal in beeld hebt, is het enige wat belangrijk is, het uitrichten op maximale signaalkwaliteit en kun je die waterpas vergeten. De lnb-arm is een gebogen buizenstelsel en dat kan natuurlijk best wel 1,5 graad afwijken van wat het had moeten zijn. Bij een ronde schotel met los gemonteerde lnb’s is het minder belangrijk of een mast is oost-west-richting 100% goed staat. De skew van de gemonteerde lnb’s kan altijd handmatig ingesteld worden maar dat is bij een triplesat niet het geval. Hier zitten de lnb’s verankerd in rechthoekige uitspringen van de kunststof behuizing. Een scheve mast vooral in oost-west-richting kan er voor zorgen dan de buitenste lnb’s niet in het brandpunt van de schotel komen te staan er er dus voor zorgen dat je geen optimale ontvangst van alle drie de satellieten hebt.
satencom Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 De nieuwe update voegt een aantal satellieten toe aan ontvanger en transponders volgens de in formatie wordt de ontvanger ook stabieler ,dit zijn niet de beste ontvangers die Strong ooit heeft gemaakt . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast geen_idee Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Deze strong is inderdaad van tijd tot tijd instabiel. Zal binnenkort de software updaten en aankomend weekend kijken of ik de schotel verder kan fijn-tunen. Jammer dat er zo weinig info op het forum is over de srt 4355. Ik heb wel een paar buitenlands-talige sites gevonden met gepatchte software voor deze srt4355. Hiermee kun je zelf k** invoeren. Zal daar verder niet op ingaan ivm de forum regels. Maar Nederlands blijft toch altijd makelijker dan technisch-engels, Toch? Mochten er nog lezer zijn die tips hebben over het verhelpen van de speling in de buis tov de muur-/schotelbeugel, dan zie ik die graag tegemoet. Ik ben tot nu best tevreden over het aantal zenders alleen Astra3 valt tegen wat betreft het aantal zenders, alleen een paar regionalen. Tv Drenthe zit er niet bij bijvoorbeeld. Heeft dat misschien te maken met het feit dat de receiver geen HD receiver is? Tot zover merci en groet'n. Rob.
satencom Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Er zijn veel zenders die je niet meer kunt zien met een sd ontvanger je zult op den duur toch over moeten stappen naar HD ,als de je zenders nog wit ontvangen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast geen_idee Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Vandaag een tweede schotel aangesloten (een oudje de srt8000), krijg wel beeld op Astra 2 en Astra 3, maar op Astra 1 niet. Daar is de kwaliteit van het signaal heel slecht. Terwijl die op de andere uitgang goed is. Moet ik nog iets instellen of ligt het nu aan de lnb aansluitingen van de Twin? Groet'n Rob.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen