carlo666 Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Gisteren de Vu+ Uno ontvangen en getest. Stond al VTi 3.0 image op, alles werkt zoals verwacht en ik ben dus zeer tevreden. Ook het instellen van de afstandsbediening van de VU+ Uno, zodat ik ook m'n TV ermee kan bedienen (Power en AV en Mute) verliep vlekkeloos. Dit is wel weer een voordeel t.o.v. de afstandsbediening van de Vu+ Duo. Omdat ik de Vu+ Uno via de optische uitgang naar m'n Onkyo aangesloten heb voor het geluid rest mij nog een vraag; Is het mogelijk het geluid dat naar de optische uitgang gaat te muten op de Vu+ (zonder downmix op ja te zetten, want die staat natuurlijk op nee)
Gast Togan Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Je kunt "muten", maar bij wisseling van programma, of door in en uit het menu te gaan, heb je dan toch weer geluid. Zelfs met het luidsprekertje met kruis er door, boven in de hoek. Dit is géén fout van Vu+, mijn oude Topfield TF4000PVR heeft dit euvel ook. Ik denk dat dit gerelateerd is aan het DD-signaal. Zo heb ik het ook ingesteld: "zonder downmix op ja te zetten, want die staat natuurlijk op nee". Nu kan je met de AB van de Vu+ het geluid ook niet regelen, moet perse met AB van je versterker.
carlo666 Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 Het is al een vooruitgang van 3 naar 2 afstandsbedieningen. Misschien is in de volgende generatie ook rekening gehouden met Vu+ gebruikers met een 5.1-reciever
Tonskidutch Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 carlo666, heb de AV van denon 0,4m achter me staan dus met de luie arm naar achter gebogen draai ik luid of zacht heb dat al jaren zo en ben dik tevreden met een remote in de hand... anders moet je eens kijken naar die logitech oplossingen met all-in-one remote controll hoewel een extra aanschaf, door velen zeer geprezen en aanbevolen. ciao Second Life Mungo Parker
carlo666 Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 de oplossing met een logitech remote heb ik ook overwogen bij m'n Vu+ Duo, maar ik was misschien ten onrechte bang dat ik dan eerst een knopje moest drukken om aan te geven welk apparaat ik wil gaan bedienen (ik ben waarschijnlijk luier dan jij en de vriendin moet het knoppenspel dan ook nog snappen...). Nu zag ik dat de AB van de Vu+ Uno de mogelijkheid had om je TV te bedienen, dus dat gelijk getest. Werkt mooi. Dus AB van de TV de kast in, Vu+ Uno beneden, Vu+ Duo naar boven en als ik meer tuners nodig heb doe ik dit via partnerbox (remote timer).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen