Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn laptop heeft tot voor kort prima gefunctioneerd met de ingebouwde WiFi, zelfs HD TV streamde prima.

De laatste weken is het echter dramatisch, sterk terugvallen tot extreem lage waardes. Zelfs uitvallen van Internettoegang.

De Fritzbos log files vermelden allerlei problemen.

Schakel in de interne WiFi uit en gebruik ik een Sitecom rangeextender geconfigureerd als Accesspoint heb ik exact hetzelfde probleem.

De sitecom gebruikt op een andere laptop op dezelfde plek functioneert prima. Dus een software/instellingen probleem zou je zeggen. Aan instellingen is niets gewijzigd en alleen de standaard Windows updates zijn geïnstalleerd. Terug naar een herstelpunt voor de problemen geeft ook geen soelaas.

Herinstal van netwerkkaart ook geen resultaat. Instellingen aanpassen ook niet.

Iemand enig idee waar het nog kan zitten?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik zou de hardware eens uitsluiten met bv een linux op cd versie. Als je daarmee weer prima wireless kunt internetten vrees ik dat je een fijne rootkit oid op je laptop hebt binnengetrokken.

Geplaatst:

Het blijkt maar weer eens dat een korte test soms te kort kan zijn.

Bij langer werken met de andere laptop en de sitecom ontstaan na langere tijd dezelfde problemen.

Nu maar eens de WiFI van de als switch misbruikte afgedankte Sitecom modem-router aangezet, en na 15 minuten nog altijd een prima WiFi op de probleem laptop ondanks dat de zender nu op een andere verdieping staat.

Probleem lijkt dus toch in de Fritz te zitten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Heb je wel zelfde kanaal ingesteld, het is namelijk mogelijk dat een bepaalde wifi kanalen storing ondervinden, bv full pull accesspoint buurtjes of een andere apparaat wat ff zijn ei kwijt moet op die kanalen.

Stel de fritz in op 2,4 B+G standaard (dus geen N) en zelfde kanaal als de sitecom. Als het dan nog niet werkt is het toch echt de fritz.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als ik een wilde gooi zou moeten doen, dan zou ik ook denken dat de gedane kanaalkeuze niet de meest optimale zou zijn.

Geplaatst:

theparasol heeft een punt: linux is een prachtig hulpmiddel en het kan draaien vanaf 'n live-cd of stick. Vista en Win7 kunnen zelfs hun eigen partitie shrinken zodat er een Ubuntu-installatie naast kan. Ik heb zelf op 'n HP elitebook zo'n Ubuntu-partitie met kismet. Als vista 5 netwerken vindt, vindt m'n kismet er soms 50 zonder overdrijven. En m'n dvb-t cinergy Tstick MKII kan plots wél actuaTV kijken via Egem...

Blij ook dat het opgelost is boaz, want ruisarm is de 2.4 GHz band zeker niet.

Geplaatst:

Het systeem draaide al een paar jaar probleemloos. De Fritz heeft gelukkig handige tools voor kanaalkeuze en analyse, dat was en is optimaal (gelukkig veel digibeten in de omgeving met heel veel WiFi's op standaard instellingen qua kanalen) whistle

Inmiddels een paar dagen probleemloos via de Wifi van de sitecom. Het is dus echt de Fritz die van slag is.

Maar eens helemaal schoon maken, mogelijk dat er met alle updates in de loop der jaren wat mis is gegaan.

Geplaatst:

Ok bedankt voor de tip.

De Sitecom loopt op hetzelfde kanaal, probleem zit dus echt in de Fritz. Denk dat er met de laatste update toch iets niet goed is, de box denkt nu een v2 te zijn en is dat toch echt niet met zijn nummer onder de 300.xxx

Geplaatst:

Bedankt voor de tip, maar eerlijk gezegd, ik denk dat met die tool de problemen begonnen zijn. whistle

Geplaatst:

Nee, zelfs nooit van gehoord.

dat wordt googlelen. ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen