Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat kan natuurlijk, maar wat doe je dan met de andere helft van dat monoblock?

Geplaatst:

Je moet ze niet van Canaldigitaal nemen maar de echte monoblock moet je hebben.

Die kan je richten op een andere satelliet. Je zoekt er gewoon eentje uit die daar in de buurt zit. blush

Je kan ook Thor of de Hispasat er bij nemen met zo'n ding

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Ik heb zo een LNB duo van canal digitaal en ik wil graag nilesat ontvangen moet ik een ander lnb nemen? Thor kan ik mee ontvangen alleen echter nilesat wilt niet lukken.

Ik heb een antenne van triax 110 cm.

wat doe ik fout?

Geplaatst:

Deze monoblocks zijn instelbaar.

Maar sinds ze bij Nilesat zenders op andere voor ons ongunstige transponders zetten kan je het zowat wel vergeten.

post-8198-1318262239,9663_thumb.png

post-8198-1318262240,0121_thumb.png

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat kan natuurlijk, maar wat doe je dan met de andere helft van dat monoblock?

En op welke schotel gaat dat dan werken......bij mijn weten past dat ding alleen maar op een triax......en die is nou niet echt optimaal voor Nileat.

Als je perse Nilesat wil ontvangen zul je toch serieus aan een andere zeg wat grotere opstelling moeten gaan denken... :D

Groetjes........
Geplaatst:

@ Tha Great Mac

Je schrijft:

“Dat kan natuurlijk, maar wat doe je dan met de andere helft van dat monoblock?”

Dat kan natuurlijk helemaal niet. De footprint van de Nilesat 101 en 102 reiken nog niet tot zuid Spanje, zie. http://nilesat.com.eg/Satellite/NileSat101/FootPrint.aspx

De footpront van de 201 komt net tot Valencia en daar heb je al een 80cm schotel voor nodig en loopt heel snel af naar noord Spanje.

zie: http://nilesat.com.eg/Satellite/NileSat201/FootPrint.aspx

Zou het al mogelijk zijn om in Nederland de Nilesat te kunnen ontvangen, dan zal je toch ongeveer een 2 meter-schotel moeten hebben met de allegevoeligste lnb die er is dus een Inverto Black Ultra of een MTI High Line Pro en toch zeker niet met een CanalDigitaal duo-lnb.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker

Zou het al mogelijk zijn om in Nederland de Nilesat te kunnen ontvangen, dan zal je toch ongeveer een 2 meter-schotel moeten hebben met de allegevoeligste lnb die er is dus een Inverto Black Ultra of een MTI High Line Pro en toch zeker niet met een CanalDigitaal duo-lnb.

Das ook weer kort door de bocht, met een goede kwaliteit 80 cm schotel en een goede lnb is zeker op de verticale transponders het een en ander te ontvangen mits optimaal uitgericht. heb het zo jaren gedaan met een Saba 80 cm schotel, momenteel hier met 90 cm fibo en invacom ook op de verticalen ontvangst. binnenkort komt daar een 1.20 mtr Echostar bij....maar de moraal van het verhaal is dat het natuurlijk onzinnig is om een duo lnb die voor een specifieke situatie is gemaakt te gaan gebruiken voor een out of footprint satelliet zoals Nilesat.

Groetjes............

NB, natuurlijk op Nilesat 101/102 op de 201 natuurlijk helemaal niks :D
Geplaatst:

Hoi nilesat2011,

Koop voor je Triax 110 een goede lnb bv. een Invacom Single lnb SNH-031, mti highline of een Inverto black ultra richt deze perfect uit op Nilesat en haal voor die duo lnb een kleine Triax meestal de 64 cm als je de duo lnb van Canal Digitaal hebt gekregen en anders de 78 of 88 voor de 110 is de duo toch al niet geschikt. kijk even op de doos welke versie je hebt. richt die uit op 23,5 of 19 oost en kijken maar.

Groetjes..............

Geplaatst:

Er wordt nu wel allemaal gesuggereerd dat een 4,3 graden duo-lnb alleen maar gebruikt kan worden om de Astra 1 en 3 te ontvangen, bijv. de CanalDigitaal-duo-lnb voor een 60cm schotel en andere merken voor een 85cm schotel, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Ze zijn daar wel voor ontwikkeld maar als je het uit kunt rekenen, zijn ook vele andere toepassingen mogelijk.

Laatst wilde iemand de Badr op 26 graden oost ontvangen en de Astra 23,5 graad oost. Die twee liggen slechts 2,5 graad uit elkaar. Nou, daar kun je prima een CanalDigitaal duo-lnb voor nemen op een Triax 110cm schotel. De afstand van de twee lnb’s staat dan tot op de millimeter nauwkeurig heb ik uitgerekend. Als je het niet kunt berekenen, kun je het ook al wel een beetje beredeneren. Als de CanalDigitaal duo-lnb gemaakt is voor een 60cm schotel voor de ontvangst van twee satellieten die, 4,3 graden uit elkaar liggen, dan kun je hem ook gebruiken voor een schotel die bijna twee maar zo groot is en waarvan de satellieten bijna twee keer zo dicht bij elkaar staan.

Zo kun je voor een schotel van 80cm een duo-lnb nemen voor de Astra 1 en 3 die voor 80cm schotels gemaakt zijn, maar wat als je een Triax 110cm hebt? Daar is die lnb eigenlijk niet optimaal voor. Neem je dan bijvoorbeeld een duo-lnb (monoblock) voor Astra 1 en Hotbird, dan past het perfect. Natuurlijk is een en ander wel afhankelijk van de plaats want in Nederland, Frankrijk, Spanje, Polen, zijn de situaties allemaal net wat anders.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
Er wordt nu wel allemaal gesuggereerd dat een 4,3 graden duo-lnb alleen maar gebruikt kan worden om de Astra 1 en 3 te ontvangen, bijv. de CanalDigitaal-duo-lnb voor een 60cm schotel en andere merken voor een 85cm schotel, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Ze zijn daar wel voor ontwikkeld maar als je het uit kunt rekenen, zijn ook vele andere toepassingen mogelijk.
Laatst wilde iemand de Badr op 26 graden oost ontvangen en de Astra 23,5 graad oost. Die twee liggen slechts 2,5 graad uit elkaar. Nou, daar kun je prima een CanalDigitaal duo-lnb voor nemen op een Triax 110cm schotel. De afstand van de twee lnb’s staat dan tot op de millimeter nauwkeurig heb ik uitgerekend. Als je het niet kunt berekenen, kun je het ook al wel een beetje beredeneren. Als de CanalDigitaal duo-lnb gemaakt is voor een 60cm schotel voor de ontvangst van twee satellieten die, 4,3 graden uit elkaar liggen, dan kun je hem ook gebruiken voor een schotel die bijna twee maar zo groot is en waarvan de satellieten bijna twee keer zo dicht bij elkaar staan.
Zo kun je voor een schotel van 80cm een duo-lnb nemen voor de Astra 1 en 3 die voor 80cm schotels gemaakt zijn, maar wat als je een Triax 110cm hebt? Daar is die lnb eigenlijk niet optimaal voor. Neem je dan bijvoorbeeld een duo-lnb (monoblock) voor Astra 1 en Hotbird, dan past het perfect. Natuurlijk is een en ander wel afhankelijk van de plaats want in Nederland, Frankrijk, Spanje, Polen, zijn de situaties allemaal net wat anders.

Hoi Satkijker,

Ik denk dat we op deze manier een beetje te ver doordraven de oorsponkelijke vraag van ts was, Kan iemand mij vertellen of er een duo LNB van canaldigitaal geschikt is om nilesat mee te ontvangen? en ik zeg dan gewoon nee niet doen er zijn betere alternatieven.

Natuurlijk kun je met de duo meer dan waar die eigelijk voor gemaakt is maar dat lijkt mij een heel ander verhaal en het is ook best leuk om daar mee te gaan experimenteren maar om dat nu te gaan proberen op out of footprint satellieten?

Groetjes..........
Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Het is misschien een beetje off-topic maar toch is het interessante materie om dieper op in te gaan, misschien een nieuw topic voor schotelpark?

Helemaal mee eens, lijkt me een strak plan.

Misschien kunnen we er eens eentje op jou Laminas 1.20 :D monteren :D:D:D

Groetjes.......

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen