Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Heren Ik kan me hier wel in vinden. Ik zal eens op papier zetten hoe je dit allemaal uit kunt rekenen en daar komen geen ingewikkelde berekeningen aan te pas die niemand snapt. Een beetje gedult a.u.b. en dan zal ik een mooi verhaal plaatsen op een nieuw topic.
nilesat2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik wil toch iedereen bedanken voor de snelle reacties, mijn vraag was inderdaad of duo lnb van canaldigitaal geschikt is voor nilesat want ik wil op die schotel alleen nilesat ontvangen en de rest heb ik eigelijk niet nodig, astra enzo. Het is mij nu duidelijk dat de duo lnb van canaldigitaal niet geschikt is. Maar welke lnb kan ik dan wel het beste nemen want er zijn zo veel.. Inverto Black Ultra of MTI High Line Pro of een andere? Alvast bedankt. Groetjes...
Terradon Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Hoi nilesat2011, Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Invacom en de MTI lnb's maar ook de Smart titanium serie is erg goed, de Inverto schijnt erg gevoelig te zijn voor regen verder wel een goede lnb.....dus keuze zat en echt slechte lnb's zijn er bijna niet meer dus kwestie van testen en je beurs.... grotjes.............
rudolfdebeer Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Als goed weer dan kun je met een 80 cm en een cheapo LNB een eind komen met een een low treshold FTA receiver (b.v. DAEWOO DSD-9230E). Die met CI liggen hoger in tresshold. 10 jaar geleden keek ik zo er mee met onbewolkt weer. Die 80 cm was een L&H geen Triax.......................... Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
alleyoop Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Voor Nilesat is er maar één LNB die er met kop en schouders bovenuit steekt en dat is Inverto Black Ultra.
Terradon Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: alleyoop Voor Nilesat is er maar één LNB die er met kop en schouders bovenuit steekt en dat is Inverto Black Ultra. Hoi, Duur zijn ze niet dus zodra ik mijn Echostar 1.20 heb geplaatst zal ik er ook eens eentje testen, wachten is op mijn dakkapel zodat ik weer boven de bomen van de buren uitkom kan dan testen met oa, Invavom, MTI highline, Smart....en wat ik verder nog vind. Wou al eens eentje proberen maar ze zijn (nog) niet verkrijgbaar voor de greg 90 cm met flens c-120 weet wel dat Trust er een paar heeft aangepast met erg goede resultaten. Groetjes.........
nilesat2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 Hallo Gisteren een Inverto Black Ultra gekocht en het word vandaag getest. Ik ben benieuwd. Groet
Terradon Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Hoi, Ok dan , moet lukken met die set van jou, alleen heb je het onstuimige weer ff niet mee. Heb wel een afstel tip voor jou aangezien Nilesat moeilijk te vinden is probeer het maar eens met 11080/H/2222 Karbala path 2 Is wel eens waar Atlanticbird 4 maar deze hangt ook op 7 west en vergemakkelijkt je zoeken 11098/H/2100 kurdistan parliment is ook een sterke transponder begin dan wat fine te tunen op bv 11938/v/27500 Hier zit MBC. En als je die krijgt zit je goed. Succes.........
nilesat2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 Hoi Ik ben toch al een paar dagen bezig alleen het wil niet lukken met uitrichten ontvanger geeft onder de naam van nilesat krijg ik de sirius door. Ik gebruik een satfinder van elro met piep toon en wanneer ik de schotel naar 7 west richt wordt piep toon hoger maar dan onderbroken. Wat wil dat zeggen? Alvast bedankt. Groetjes
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Heb je alles goed ingesteld? Elevatie van schotel, skew van LNB, weet je zeker dat je naar 7W kijkt?
Terradon Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Hoi Nilesat, Met dat piepding zal het je denk ik niet gaan lukken, die dingen zijn meer bedoeld om de Astra en Hotbird te vinden. Probeer het maar eens zo, neem je ontvanger meer naar buiten plus monitor natuurlijk of met iemand anders die voor jou de signal & quality balken in de gaten houd tijdens het draaien. Zet je ontvanger op Nilesat en zoek de frequentie die ik je eerder gaf voor Karbala of zet deze er handmatig even in en draai dan vanuit de positie waar je Sirius vond nog een tikkie naar rechts (west), dit is een sterke transponder dus die vind je zo wel. Sirius is namelijk 5 west en Nilesat 7 west Kijk anders even op dishpointer, voer je gegevens in dan heb je een beeld waar je richten moet. Zo deed ik het voordat ik een goede satmeter had ook en het werkt....mocht je met het draaien naar west niks vinden dan ook eventueel je elevatie bijstellen....laatste tip kom je een sat tegen zoals Sirius merk deze dan even met een stift op de buis en de mastklem van je schotel ....dan heb je alvast een vast uitgangspunt. Succes met de speurtocht.................
nilesat2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 Hoi Bedankt voor de reacties!! Het is me eindelijk gelukt met nilesat ook mbc kwaliteit rond 60%. Is atlantic bird 4a (7.2 west) in nederland te ontvangen? Groetjes.
Terradon Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Hoi, 11080/H/2222 Karbala path 2 Is wel eens waar Atlanticbird 4 maar deze hangt ook op 7 west en vergemakkelijkt je zoeken .........heb mezelf maar ff gekopieerd http://www.lyngsat.com/nile.html Dat hangt er allemaal op 7 west....... Groetjes..........
cookie monster Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Foutjes: Origineel bericht van: Terradon 11080/H/2222 Karbala path 2 Is wel eens waar Atlanticbird 4 maar deze hangt ook op 7 west en vergemakkelijkt je zoeken 11098/H/2100 kurdistan parliment http://www.lyngsat.com/ab2.html Origineel bericht van: Terradon Sirius is namelijk 5 west http://www.lyngsat.com/ab3.html C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
wolverine Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 ik wil zeker niet de thread hijacken maar gewoon even een vraagje. Werkt bij jullie de transponder van Dubai one tv op nilesat? (11785V 27500 3/4) Anders is het mijn ontvanger die weer raar doet. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen