Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: wolverine
Werkt bij jullie de transponder van Dubai one tv op nilesat?(11785V 27500 3/4) Anders is het mijn ontvanger die weer raar doet.

Ik heb ook geen signaal meer op die transponder alhoewel de rest in orde schijnt te zijn.

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

@ cookie monster,

Ok je hebt gelijk :D had beter cluster op7 west kunnen vermelden meende dat Karbala op AB4a zat maar dat is idd AB2 op 8 west

Dus ff voor de goede orde :

Nilesat 101/102/201 op 7.0 west

Atlantic Bird 4A op 7.2 west

Atlantic Bird 2 op 8.0 west

De al oude Sirus op 4.8 west (was de naam niet veranderd)

Atlantic Bird 3 op 5.0 west

Maar in het kader van bij benadering uitrichten gebruik ik idd de termen 5 west en 7 west finetunen heeft ook niet zo zeer met de graden te maken maar meer met he signaal en vooral de kwaliteit van dat signaal en als je echt de graden wil dan is deze wel gemakkelijk,

http://en.kingofsat.net/satellites.php

Groetjes.......

Geplaatst:

Info:

Origineel bericht van: Terradon

Atlantic Bird 3 op 5.0 west

1997:

http://web.archive.org/web/19980110151236/http://satcodx.com/t2b.shtml smile

http://web.archive.org/web/19970107172838/http://www.satcodx.com/chart1.shtml

Foutje:

Origineel bericht van: Terradon

De al oude Sirus op 4.8 oost wink

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

@ cookie monster,

LOL.... :D ik kijk nu volgens mijn database HD van CD op Kopernicus(23.5-Oost) geen verkeerd beeld voor zo'n oudje :D:D:D

Groetjes...........

Geplaatst:

miljaaaar ,m'nne powersky oook loldev.gif

Oook m'n Nokia 9200 frownloldev.gif

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

<offtopic> :

Origineel bericht van: alleyoop
Origineel bericht van: wolverine
Werkt bij jullie de transponder van Dubai one tv op nilesat?(11785V 27500 3/4) Anders is het mijn ontvanger die weer raar doet.

Ik heb ook geen signaal meer op die transponder alhoewel de rest in orde schijnt te zijn.

Ok dan ben ik toch de enige niet :><offtopic/>

Nu ivm de lnb :

ik heb ook de inverto black ultra en ik vind dat de prestaties bij druppels op de LNB toch ondermaats zijn. Als het regent en de LNB wordt nat heb ik geen beeld, gewoon even met de vod de LNB droogwrijven en geen enkel probleem meer om te kijken. (Met zelfde "regentoestand") Het zit zelfs zo dat ik zelf met een plastic schaaltje een afdakje gemaakt heb zodat de regendruppels niet op de LNB komen en dit help (ook al zullen er veel mensen zijn die dit misschien aanvechten, maar ik kan alleen constateren op mijn setup)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Elke natte LNB geeft minder signaal omdat de regendruppeltjes het signaal verstrooien maar het zou me verwonderen dat de Black Ultra hier meer last van heeft dan een andere LNB aangezien het afdekkapje er net zo uitziet als de rest. Dat de Multiconnect hier meer last van heeft wegens de puntige vorm is algemeen gekend. Trust heeft enkele jaren geleden de prestaties van een natte en droge MTI AP82-XT2N twin lnb vergeleken op enkele transponders van Nilesat, lees maar hier eens na.

Uit deze experimenten blijkt dat het verschil tussen nat en droog tot ongeveer 1,4dB kunnen gaan en op een zwakke transponder maakt dat het verschil tussen goede of geen ontvangst.

Geplaatst:

Ja, we weten inmiddels allemaal dat regendruppels nooit bevordelijk zijn voor de ontvangst van satellietsignalen. Regelmatig lees je dat het verstandig is je lnb of schotel in te smeren met autowas.

Als ik kijk wat het effect is bij een auto die ingesmeerd is met autowas, dan zie ik dat de waterdruppels als bolletjes op de lak liggen. Dit werkt dus als lensjes voor de korte golflengte die je met een lnb opvangt en dat kan nooit gunstig zijn want die verspreiden de signalen de verkeerde kant uit.

Er is ook spul te koop dat je op de autoruiten kunt smeren. Dit zijn zogenaamde nanodeeltjes, deeltjes die zo klein zijn als atomen. Als je hier je autoruit mee insmeert, dan gaan de regendruppels er als microscopisch kleine druppeltjes op zitten, als een soort mist als het ware.

Deze druppeltjes zijn zo klein, dat ze een factor tig kleiner zijn dan de golflengte die door de lnb wordt opgevangen.

Ik heb dan ook het idee, dat een lnb insmeren met deze vloeistof die speciaal voor autoruiten is gemaakt, erg effectief moet zijn om de verminderde ontvangst bij regen tegen te gaan.

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar het zou best een experiment waard zijn om dit eens uit te testen bij die puntvormige lnb’s.

Wees wel voorzichtig met deze vloeistof, want omdat die zo microscopisch klein is, kan deze ook gevaarlijk zijn als je die op je handen krijgt heb ik wel eens gelezen, dus deze vloeistof altijd aanbrengen met plastic handschoenen en het bijgeleverde doekje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen