Ga naar inhoud

Andere ontvanger op schotel met motor,ook opnieuw afstellen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zou me iemand me kunnen helpen

ik had tot vorige week een illusion sat m3 conax.en toen de schotel laten afstellen door een erkende winkel in hasselt

nu heb een dm800 se gekocht en deze op mijn draai schotel aangesloten. ik heb hier niks aan veranderd ik ontvang Astra 19;2.

op de dm staat die als vaste schotel.

mijn vraag is moet ik nu de schotel opnieuw afstellen voor mijn draai motor te gebruiken of moet ik iets veranderen aan mijn dm

ik ben hier een leek in.

of is er ergens een link die ik hiervoor kan gebruiken

Aub hulp hierbij.

pabre

Geplaatst:

bedankt freddy

maar ik heb alles geprobeerd wat mogelijk is.

heb het gedaan hoe ge het uitgelegd heb in de topic

maar als ik alles heb ingesteld heb en wil naar nulpunt gaan begint mijn schotel raar te doen spring van 0 naar honderd wat ik ook probeer oost of west blijf het zelfde doen fijne afstemming ook als ik mijn illusion Sat terug aansluit vind die wel andere satellieten go to x deze is wel veel gemakkelijker in te stellen staan niet zo veel parameters op natuurlijk als ik alleen astra 19.2 instel zonder motor of andere satelliet is dat geen probleem allen als ik met motor werk geeft dat problemen.heb toen der tijd de satelliet laten instellen door een satelliet winkel ongeveer 3jaar terug de schotel is maar 60van dia maar werk tocht op de andere zou graag de Hongaarse posten willen ontvangen als mijn vriendin op bezoek komt of verander ik toch beter van schotel?

mvg.

pabre

ps de motor is een H-H mount DiSeqC 1.2 motor.

Geplaatst:

dreambox tuner ook op draaibaar instellen.

Bij mijn 800HD staat dit zo ingesteld (bij menu > instellingen zender zoeken > tunerconfiguratie);

configuratie modus: eenvoudig

modus: rotor

lengtegraad: 006.234 Oost

Breedtegraad: 052.133 Noord

Toon Amplitude 800mv

Kan je vast niet 1 op 1 overnemen (lengte en breedtegraad) maar dit geeft je een idee :-)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Lengte en breedtegraad kun je eenvoudig vinden op sites als dishpointer.com

Geplaatst:

bedankt voor jullie info

heb vandaag me laten ompraten en heb een nieuwe schotel gekocht met 4lnb ga die morgen installeren heb goede informatie gevonden in verband met installatie bekeken. in de schotel forum

Big Bisat ALIGNMENT SOFTWARE.

hoop dat het lukt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen