Gast MiLo Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Misschien moet je ook de reactie van PLi lezen, en niet alleen de blog van reichi. http://www.pli-images.org/forum/viewthre...123#post_209123 Met name de allereerste reactie van een PLi lid is wel nuancerend denk ik.
Beheerder Michel Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 8 augustus 2011 Mijn vraag was of we vanaf heden geen webinterface meer in Pli aan zouden treffen? Dat vroeg ik omdat Pli opzettelijk die checks er uit heeft gehaald en de auteur van het webinterface dat begrijpelijkerwijze niet accepteert. Dus Pli gaat die checks in alle creative commons licentie plugins terug zetten en zo de Creative Commons licentie nu wel respecteren? Ik lees verder zowel in het blog van Reichi en op de site van pli aan aantal HELE KINDERACHTIGE opmerkingen tegen de auteur van het Dreambox webinterface. 'Jullie' moeten je schamen om mensen die zo bezig zijn met hun hobby zo onderuit te halen. De motivatie om die checks in een plugin of webinterface in te bouwen doet niet ter zake. De auteur van software X heeft het volste recht een licentie structuur en zo de voorwaarden van het gratis verspreiden van zijn software te bepalen. Dat dien je te respecteren en zo'n persoon zeker niet als slaaf van Dream Multimedia weg te zetten. Ga je diep, diep diep diep.... schamen! Ik heb eindeloos respect voor mensen die Open Source software schrijven.... punt! Of ze dat nu doen onder GPL licentie, Creative Commons licentie of onder Truusje Huppeltrut licentie. Ik heb als gebruiker liever software onder een strikt bindende licentie dan helemaal geen software. Ik heb als gebruiker zelfs liever closed source (gratis) software dan helemaal geen software! You get my drift? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast MiLo Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik zal er even alle fuz uitfilteren. De eerste reactie van mij op de vraag om de TPM check terug te zetten: Citaat: Will do, just give us a day or two to build the required conditionals and stuff into the build. Verderop leg ik uit waarom ik die TPM onzin eruit gooi: Citaat: The whole TPM is a pointless waste of CPU resources anyway. It can only work if both ends of the platform are on a trusted system, in this case only one end is. Any silly user can always just remove the check anyway, be it in the plugin's code or elsewhere. I think my dm8000 takes long enough to boot already, and I don't want it to wait for yet another bunch of number crunching while it loads a few plugins. When I attempted to "benchmark" the TPM check (when it had just been introduced) by just doing the check thing in a loop and timing it, the enigma process crashed, probably a resource leak of some kind. So I definitely did't want to use the TPM more than absolutely necessary. Having said that - I want to be really sure about this before I spend some more of my rare free time on this subject - I want to have it from you guys in writing: If I put the TPM checks back into the code exactly as they were, can we continue to pull from the schwerkraft.elitedvb.net sources and distribute your plugins to Dreambox users? And if not, clearly state what you expect us to do then Reichi heeft hierop geantwoord dat we zijn plugins gewoon mogen blijven aanbieden als ik zijn TPM code weer precies terugzet zoals die was. Dat ga ik dus doen. Overigens zijn sinds gisteren de Webinterface, MyTube en YTtrailer dus ook niet meer beschikbaar voor de VU+ en CT modellen.
Beheerder Michel Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 8 augustus 2011 Goed, maar jij zult toch als geen ander weten dat je niet zomaar in de code van een ander kunt gaan 'rommelen' als die ander daar geheel terecht voorwaarden aan verbonden heeft? Er zijn overigens nog een aantal delen meer die onder Creative Commons vallen zoals ik jullie al eens eerder getipt heb. Kijk daar nog even goed naar voordat je weer ellende krijgt met andere mensen die terecht opmerken dat je hun licentie verstoot. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast MiLo Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Goed, maar jij zult toch als geen ander weten dat je niet zomaar in de code van een ander kunt gaan 'rommelen' als die ander daar geheel terecht voorwaarden aan verbonden heeft? Ik ben gewoon een thuishobbyist. Dat de ene plugin een andere licentie heeft dan de andere is mij nooit opgevallen. Ik heb alleen een beetje door de creative commons gebladerd, en geconcludeerd dat het een opensource variant was waar je lekker in mag "rommelen". Ik mik mijn code gewoon over de muur het internet op, en wat anderen ermee doen kan mij in het algemeen niet boeien, als ik er maar plezier in heb gehad is het al leuk, en als andere mensen er lol in hebben is het dubbel zo leuk. Ik neem niet eens de moeite om te eisen dat mijn naam erin blijft staan. Heel naief ga ik ervan uit dat andere hobbyisten een soortgelijke instelling hebben. Ik ga dus ook niet elk licentie filetje zitten uitpluizen. Die TPM check zat er allang in toen reichi ineens zijn licentie aanpaste. Die aanpassing is gewoon meegegaan met de rest van de volautomatische merge, en heb ik toen niet eens zien langskomen. Als het nog eens gebeurt, krijgt de persoon in kwestie gewoon hetzelfde antwoord. Natuurlijk beperk ik het verwijderen van resourceverspillende en privacybeperkende TPM tot mijn machine thuis, om verder geruzie te voorkomen.
Henksat Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Origineel bericht van: happysat Pli 2.1 werkt wel degelijk op clone boxen, er zit nog een genuine check in de drivers.... Pli heeft niks met clone boxen. Wij doen er in ieder geval niks aan of het wel/niet werkt, dat is niet onze verantwoording. Maar voor zover ik weet loopt OpenPLi niet, of het moet een door een ander gepatchede versie zijn. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Beheerder Michel Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 8 augustus 2011 De plugins zullen zonder check best werken op clones. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Daar gaat het nu echter even niet om. Het gaat over het wijzigen van software van derden zonder dat daar toestemming voor is. Dat is een auteursrechtelijk vergrijp en ik begrijp dat het niet de bedoeling is van Pli om zich daar schuldig aan te maken. Het probleem is inmiddels grotendeels opgelost door die checks weer terug te zetten. Zo hoort het. Ik hoop wel dat jullie de andere software ook even nakijken want er zijn er een paar meer. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 8 augustus 2011 Voor de mensen die het interesseert: Deze plugins vallen allemaal onder Creative Commons licentie en mogen uitsluitend op originele Dream Multimedia hardware worden gebruikt en ten behoeve van hetzelfde doel worden verspreidt (zo staat het in de licentie). Dat is bijna 3/4 van alle plugins. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Citaat: en mogen uitsluitend op originele Dream Multimedia hardware worden gebruikt Dat is niet waar Michel en dat moet jij al helemaal begrijpen!!! De meeste van deze plugins hebben letterlijk gezien in de licentie staan dat ze op een dreambox gebruikt mogen worden. Er staat niet in dat ze ALLEEN op een dreambox gebruikt mogen worden - of nadrukkelijk niet op een andere box. Uiteraard is er wel grote kans dat dit binnenkort kan veranderen. Men is inmiddels hiervan op de hoogte. Trouwens wel grappig. Er zitten zelfs plugins bij die oorspronkelijk van PLi afkomen....??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
johnwillem Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Dus met ander woorden: pli maak een plugin en dream neemt het over, zet er licentie op, en vervolgen mag pli het niet meer gebruiken. ] dit is echt lachen. pli was goed bezig, Dreambox 500s jade3 voor op de camping Dreambox 8000 open PLI VU+ DUO open PLI
Catastrofus Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 PLi heeft die webif dus niet gemaakt en neemt hem alleen maar over vanuit de repository van de maker. Origineel bericht van: johnwillem Dus met ander woorden: pli maak een plugin en dream neemt het over, zet er licentie op, en vervolgen mag pli het niet meer gebruiken. ] dit is echt lachen. pli was goed bezig, 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
mirakels Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Ik heb als gebruiker zelfs liever closed source (gratis) software dan helemaal geen software! Ook closed source als het eigenlijk van GPL afkomstig is? Of te wel images die de dream (of dream afgeleide) code gebruiken maar vervolgesn hun wijzigingne gelsoten houden? Ik hoop dat deze discussies weer eens leiden om ook andere image bouwers aan te pakken en te eisen dat ze hun code vrijgeven zoals de licenties waarop hun base is gebasseerd vaak vereisen! En heeft dream alle software van enigma wel zefl gebouwd? En enigma 2 is eigenlijk niets anders dan enigma 1 maar dan met een vertaling van de presentatielaag naar python. Dus als we het over licenties willen hebben laten we dan we dan wel alles meenemen en niet alleen niet de cherries pikken. DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd
Beheerder Michel Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 8 augustus 2011 Webinterface: --------------------- Citaat: 1 All Files of this Software are licensed under the Creative Commons 2 Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported 3 License if not stated otherwise in a files head. To view a copy of this license, visit 4 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ or send a letter to Creative 5 Commons, 559 Nathan Abbott Way, Stanford, California 94305, USA. 6 7 Alternatively, this plugin may be distributed and executed on hardware which 8 is licensed by Dream Multimedia GmbH. 9 10 This plugin is NOT free software. It is open source, you are allowed to 11 modify it (if you keep the license), but it may not be commercially 12 distributed other than under the conditions noted above. 13 14 As an exception regarding Modifcations, you are NOT permitted to remove 15 any geniune checks implemented in this Software or change them for means of disabling 16 or working around the genuine checks, unless the change has been explicitly permitted 17 by the original Author(s). Autotimer: ------------------ Citaat: 1 All Files of this Software are licensed under the Creative Commons 2 Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported 3 License if not stated otherwise in a Files Head. To view a copy of this license, visit 4 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ or send a letter to Creative 5 Commons, 559 Nathan Abbott Way, Stanford, California 94305, USA. 6 7 Alternatively, this plugin may be distributed and executed on hardware which 8 is licensed by Dream Multimedia GmbH. 9 10 This plugin is NOT free software. It is open source, you are allowed to 11 modify it (if you keep the license), but it may not be commercially 12 distributed other than under the conditions noted above. Sorry, je hebt gelijk. Ik had die laatste alinea over het hoofd gezien. Bij een groot aantal plugins staat die er niet bij, terwijl de rest van de tekst hetzelfde is. Dat is een oprechte vergissing, dat ging niet opzettelijk Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 8 augustus 2011 Origineel bericht van: mirakels Origineel bericht van: Michel Ik heb als gebruiker zelfs liever closed source (gratis) software dan helemaal geen software! Ook closed source als het eigenlijk van GPL afkomstig is? Of te wel images die de dream (of dream afgeleide) code gebruiken maar vervolgesn hun wijzigingne gelsoten houden? Daar gaat deze discussie niet over. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
jopiesat Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Bijzondere actie dit :-) Een auteur die ontdekt dat de TPM check in zijn plugin door een patch wordt 'omzeild' kan ik wel gelijk geven. Of het nu mijn favoriete Pli image is of een ander maakt dan niet zo heel veel uit. Jammer dat het vrijwel uitsluitend over Pli gaat. Blijkbaar is dit team het meest 'aanspreekbaar'. Wordt keurig rechtgezet lees ik, hulde! Er zal vast snel een webinterface plugin komen die 'normale' licentievoorwaarden gebruikt. Kan ik mijn vrouw weer verrassen door de Vu+ Duo via de webinterface naar een andere zender te zappen, hahaha! Wat ik echter niet begrijp is dat plugin auteurs die onzinnige TPM check er uberhaupt in zetten. Krijgen ze daar een bonus voor van DMM of zo, of is er een 'DMM-geauthoriseerd-plugin-certificeringsprogramma' net zoals voor de windows drivers? Een plugin auteur die een bijdrage levert aan de 'community' heeft er m.i. belang bij zijn plugin op zoveel mogelijk boxen te laten draaien! Dan heb je tenminste plezier van je inspanning...
Aanbevolen berichten