Gast ds23man Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel lees even, want ook jij snapt het niet Citaat: Enigma2 is nu voor 98% het werk van de programmeurs van Dream Multimedia. Ik hoor sommige mensen wel eens roepen hoeveel ze wel niet aan enigma2 hebben bijgedragen. Met alle respect, meer dan 1 % kan het onmogelijk zijn! 80% van de plugins wordt door 2 mensen gemaakt. Dream Multimedia neemt die in dienst, als ze dat niet al zijn en klaar is kees. Dan heb je enigma3 en alle software onder één dak en koopt (bijna) iedereen weer een Dreambox. Een flinke jongen die dat Dream Multimedia nadoet en de gemiddeld consument zal het worst zijn wat voor een licentie er aan hangt. - Jij bouwen box, - Jij investeren 3 tot 5 miljoen euro in een stel programmeurs die al 9 jaar voor je werken - Jij krijgen concurrent die 'jouw' software gebruikt en zelf niets bijdraagt - Jij ook nemen maatregel. Isse simpel. Mvg, Michel Ikke hebbe Citroen DS23IE met D jetronic Ikke ombouwen naar vrij programmeerbaar motormanagementsysteem met dampgasinjectie Isse volledige open source, maar gebaseerd op de ontwikkelingen van Bosch uit het verleden Nu Citroen en Bosch mije dagvaarde voor verandere ontwerp 1973?
Beheerder Michel Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 8 augustus 2011 Die mafketel hierboven die mij middels een FAX op het zakelijk nummer en via het contactformulier van het bedrijf voor Hitler uitmaakte, heeft een perma-ban aan zijn broek. Ik hoop dat je trots bent op jezelf dwaas. --------------------------------------------------------- Deze discussie gaat al lang niet meer over het onderwerp, dus vanaf nu strikt on-topic. Op de pli website lees ik nu dat deze man (de ontwikkelaar van het Dreambox Webinterface), die het volste recht heeft aan zijn software een door hem gewenste licentie te hangen, op het Pli forum extreem beledigd en zwaar onder druk gezet wordt. Schandalig dat mensen zoals o.a. duolist (VU+ NL), henksat en anderen deze man zo extreem beledigen en hem zijn recht willen ontnemen software te ontwikkelen onder een door hem gewenste licentie. Eerst pleegt Pli opzettelijk een forse auteursrechten schending, dan schend men de rechten van deze persoon zelf en dan wordt hij notabene nog voor rotte vis uitgemaakt en/of onder druk gezet. Pli leden, ga je diep schamen! Probeer wat er allemaal gebeurt is maar eens goed te praten. Succes! Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
RobbieT Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik heb het bewuste topic op het forum van Pli gelezen en moet concluderen dat beide partijen er hard tegenaan gaan. Je kan er ook lezen dat Reichi in hoofdzaak een probleem heeft met de handelswijze van ET/CT en VU+. De enige reden dat hij zijn punt bij Pli maakt is omdat hij daarmee de grootste imagebouwer te pakken heeft. Dat hij de fabrikanten van deze boxen er niet mee heeft maar alleen de hobbyisten, die bij meerderheid geen weet van deze licenties hebben deert hem niet. Reichi uit ook een paar flinke dreigementen, dus om Pli de zwarte piet toe te spelen is naar mijn mening niet terecht. Dat Dream de meeste energie in de software heeft gestoken weten we langzamerhand wel. Misschien was GPL voor Enigma 2 niet de beste keus en moeten ze nu op de blaren zitten van die keuze. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
mereltje Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Het zal wel (zoals altijd in de softwareindustrie )met een sisser aflopen Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Beheerder Michel Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 9 augustus 2011 De beste man werd direct na zijn openbare oproep om de opzettelijke licentieschending van Pli te corrigeren enorm onder druk gezet en vooral door die VU+ NL (Duolist) en later ook door Pli Core Team Member Henksat een aantal keren behoorlijk beledigd. Als ik Reichie was geweest, waren bij mij de haren ook recht overeind gaan staan, dus wat er daarna gebeurt kan je hem nauwelijks aanrekenen. Actie = Reactie. Wat Pli gedaan heeft kan je onmogelijk per ongeluk doen. Je haalt niet 'per ongeluk' allerlei checks uit iemand anders zijn code zonder de reden te weten waarom die persoon die checks in zijn code gezet heeft. Zijn licentie staat nota bene in de code en je kan op je vingers natellen waarom die checks in zijn code zitten. dat wist Pli ook en men heeft ze opzettelijk verwijderd omdat de plugins anders niet op een VU+ en ET9000 werkten. Je mag zijn motieven niet eens in twijfel trekken, die doen helemaal niet ter zake want het is zijn code en hij heeft het goed recht daar iedere vorm van licentie aan te verbinden die hij wil. Als je het daar niet mee eens bent bouw je zelf een webinterface en ga je hem niet enorm onder druk zetten en beledigen. Dat getuigt alleen maar voor een totaal respectloze schofterige houding. Dit gaat niet over goed of fout, maar over de rechten van een ontwikkelaar die door Pli gewoon schaamteloos aan hun laars werden gelapt. Als die ontwikkelaar daar vervolgens volledig terecht, weliswaar openbaar, maar wel op nette wijze een punt van maakt, krijgt hij de hel over zich heen. Daarvoor mag Pli zich diep gaan schamen. Pli, neem je 'principes', maak een Enigma2 fork (ofwel splits je af van Enigma), haal alle plugins weg die onder licentie vallen en ga volledig op eigen kracht onder GPLv2 verder. Dan heb je karakter! Ik ben benieuwd hoe ver jullie komen en waar jullie staan na een jaar volledig op eigen fork en zonder hulp van Dream Multimedia en diverse plugins bouwers te coden. Denken jullie echt dat de community op Pli overstapt als Dream Multimedia en aanhang niet meer in beeld is? denken jullie echt dat jullie over de capaciteiten beschikken om dit allemaal zelf te doen? Nee? Dat moet je ook niet zeuren tegen andere ontwikkelaars, want die hebben net als jullie het goed recht met hun code dat te doen wat zij willen, of je het daar nu mee eens bent of niet. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Dream1975 Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 PLi is in mijn ogen net zo aansprakelijk voor de uitlatingen van leden op het forum als jij bent voor uitlatingen hier (niet dus, tenzij je ze zelf doet natuurlijk). Dat kun je ze dus niet kwalijk nemen. Ik vind dat ze netjes hebben gereageerd en gelijk actie hebben ondernomen. Fouten maken (over de interpretatie van de licentie) kan, maar de fout is na constatering gelijk opgelost en dat is netjes. Kijk ook maar vanaf hier naar de reactie van Reichie http://www.pli-images.org/forum/viewthre...577#post_209577 Die geeft ook aan dat het niet helemaal netjes gegaan is en de manier waarop misschien beter had gekunt (respect hiervoor trouwens aan hem). Ik hoop dat ze er samen uit komen en, no matter what, we allen nog lang kunnen genieten van de hobby.
Beheerder Michel Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 9 augustus 2011 Dat zie ik net even anders. Het gaat hier overduidelijk niet om een interpretatiefout. Die alinea waarin staat dat je die check niet uit de code mag verwijderen spreekt voor zich. Daar kan geen enkele twijfel over bestaan. Pli weet donders goed waar die check voor staat, waarom die in de code zat en dat ze die er niet uit mochten halen. Ook waren ze uitstekend op de hoogte over de licentie van Reichi's plugins. Het gaat hier niet om complexe licentie van 10 pagina's maar om een simpele duidelijk leesbare licentie van 3 alinea's die nota bene in de code staat! Het is gewoon opzettelijk gebeurt omdat anders het webinterface en die andere twee plugins niet op de ET9000 en VU draaiden. Pli kon mede door de openbare oproep van Reichi niets anders doen dan deze auteursrechtenschending herstellen. Pli niet aansprakelijk voor uitlatingen van anderen? 1. Het staat op het forum van Pli. 2. het waren o.a. Pli team members die de uitlatingen deden. En wie dacht je dat die lafaards waren die op de blog van Reichie meteen zo tekeer gingen? Dat waren ook o.a. pli team members. Dat hij daarna nogal emotioneel reageert is volkomen begrijpelijk. Dat zou ik ook doen als iemand mij keer op keer zo beledigde en zo onderuit probeerde te halen terwijl ik volkomen in mijn recht sta. Is dat niet voldoende aansprakelijkheid? Als ze daar niet achter hadden gestaan, hadden ze het wel verwijderd (of gewoon niet geplaatst). Dit is volledig voor rekening van pli en dat valt niet goed te praten. Het enige dat Pli kan doen is in het vervolg de licenties van anderen wel respecteren zonder die mensen keer op keer te beledigen en onder druk te zetten. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
TheMystery Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Deze discussie had gewoon via de e-mail moeten lopen tussen pli en reichi en dan was het niet zo uit de hand gelopen. VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI
Beheerder Michel Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 9 augustus 2011 Reichi was netjes en beleefd in zijn openingstopic en in zijn Blog. Als men zich daar als mens en niet als schoft had gedragen, was het ook niet uit de hand gelopen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
mereltje Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Moeten wij als 3e partij ons niet onpartijdig opstellen ,en die mannen het zelf op laten lossen? Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Beheerder Michel Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 9 augustus 2011 Na wat ik allemaal gezien en gelezen heb, valt het niet mee onbevooroordeeld naar dit voorval te kijken. Ik ben op zich de laatste jaren een tevreden gebruiker geweest van Pli, maar wat ik zie gebeuren bevalt mij absoluut niet. Een softwareontwikkelaar (pli) dient zich zo niet tegenover een mede software ontwikkelaar te gedragen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
mereltje Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Na wat ik allemaal gezien en gelezen heb, valt het niet mee onbevooroordeeld naar dit voorval te kijken. Ik ben op zich de laatste jaren een tevreden gebruiker geweest van Pli, maar wat ik zie gebeuren bevalt mij absoluut niet. Een softwareontwikkelaar (pli) dient zich zo niet tegenover een mede software ontwikkelaar te gedragen. Mvg, Michel Dat begrijp ik maar toch moeten wij ons meer op de achtergrond begeven Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Zuppelan Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Die Reichi gedraagt zich daar anders ook behoorlijk kleinerend richting PLi en beticht ze van perintente onwaarheden zoals dat PLi klonen ondersteunt. Hij is daar met zijn Blog mee begonnen, die we nu alleen niet meer kunnen lezen, zodat het lijkt alsof bepaalde PLi-mensen de eersten zijn die grote woorden opzetten. Dit type flamewar is een klassieker binnen de openbrongemeenschap. We kunnen uit de schoolboekjes ook wel lezen wat er staat te gebeuren: Er komt een nieuwe webinterface onder GPL en Reichi zal verstoten worden.
Beheerder Michel Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 9 augustus 2011 En dat webinterface schrijft iemand eventjes? Daar is Reichi een jaar of 3 mee bezig geweest. Er gaat nu permanent een slot op want alles is nu wel gezegd. Ook de PM's die ik kreeg kunnen daar weinig aan toevoegen. Mvg, Michel. ============================================================== Edit: Ik heb via PM contact gehad met iemand van het Pli team en die persoon verzekerd mij dat ze echt de licentiewijzigingen over het hoofd hebben gezien. Ik blijft dat wat slordig vinden, maar zonder keihard bewijs zou ook ik niemand moeten beschuldigen en moet er dus vanuit gaan dat Milo de waarheid sprak/spreekt. Bij deze dus mijn excuses voor de gedane beschuldiging richting Milo. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten