Ga naar inhoud

HD film verplaatsen lukt niet naar USB.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een 16 GB usb stick. Nu wil ik een HD film ernaar verplaatsen en krijg ik de melding "file too large". Na circa 37% verplaatsen.

De stick is leeg !

Ik gebruik PLI release van 7 augustus.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:

Is de film kleiner dan 16 GB? Dan kan het zijn dat er een TRASH (vuilnisbak) op de stick staat. Zie optie "toon verborgen files" Verwijder die en het zal lukken.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
is de stick fat32 geformateerd, dan kan die enkel 4GB aan per bestand
met ext2/3 is dat probleem opgelost.
ciao

Ja inderdaad fat32, wat is ext2/3 ? ik ken alleen nog NTFS.

Geplaatst:

Even Knoppix downloaden en branden op een cd om vervolgens daarvan te booten om je USB ext<2|3|4> te kunnen formateren.

Origineel bericht van: MR_B
Origineel bericht van: Tonskidutch
is de stick fat32 geformateerd, dan kan die enkel 4GB aan per bestand

met ext2/3 is dat probleem opgelost.

ciao

Ja inderdaad fat32, wat is ext2/3 ? ik ken alleen nog NTFS.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Moeilijk doen als het veel makkelijker en (ook) gratis kan? EaseUS® Partition Master Home - Freeware smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Het is niet moeilijk doen want Knoppix is, volgens mij, ook freeware.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Nee ik bedoel de hele reutemeteut van branden, booten, en dan ben je er nog niet... (ik weet dat knoppix gratis is)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

Geplaatst:

De dreambox liefhebbers (en zeker die een 8000 bezitten) hebben natuurlijk altijd een cd met Knoppix paraat liggen om dat ntfs om te vormen naar een fatsoenlijk fs op hun externe devices... cool

Geplaatst:

Nou, ik met m'n 8000 dus niet heheh wink

Geplaatst:

Een cf kan toch al geformateerd worden in een dm? Aangezien een usb-stick bijna hetzelfde device is zou dat zomaar moeten kunnen?

Wellicht kan dat nu al.

Kan dat niet in de PLI worden ingebakken zodat je ook een USB stick kan formateren ?

Geplaatst:
Kan dat niet in de PLI worden ingebakken zodat je ook een USB stick kan formateren ?

Ja hoor, dat kan.

Menu, instellingen, systeem, harddisk (what's in a name), initialiseren.

USB stick kiezen, en hij wordt geformatteerd terwijl je nog even TV kijkt.

Daarna kun je er de film op zetten... maar die kun je in Windows niet zo handig lezen (wel op een andere dreambox of linux machine).

Met handig lezen in Windows ben ik nog bezig, maar wie durft mag het zelf uitproberen.
Formatteer de stick in Windows als NTFS (rechts-klik, formatteren ofzo).
Op de dreambox geef je manueel het volgende commando via telnet:
opkg install ntfs-3g
(dat hoeft maar een keer, daarna niet meer. Je hoeft ook niet opnieuw op te starten)
Daarna stop je de NTFS geformatteerde stick erin.
Ook nu kun je de film naar de stick kopieren, maar wel zo dat Windows hem ook weer kan lezen.

Zonder het ntfs-3g commando kan de dreambox een NTFS stick alleen maar schrijven. Op de machines met een nieuwere Linux kernel is die al standaard geinstalleerd. Op de oudere kernels krijg je een enge waarschuwing dat hij mogelijk corrupt raakt (voor een USB stick niet zo'n ramp).
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo

Ja hoor, dat kan.

Menu, instellingen, systeem, harddisk (what's in a name), initialiseren.

USB stick kiezen, en hij wordt geformatteerd terwijl je nog even TV kijkt.

Op de 8000hd in front usb ziet ie de stick niet, op de 800hdse wel.

Geplaatst:

Met formateren in een dreambox wordt deze inderdaad niet meer gezien door bijvoorbeeld een sony tv of Windows pc.

De bedoeling is eigenlijk dat ik af en toe een film voor mijn buurman op stick zet die hij dan op zijn TV kan afspelen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen