Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik had een probleem met de Pli auto backup plugin maar was mijn fout. Ik had via de knop manual wel een backup gemaakt maar toen stond auto install op nee. Ik heb het nu eerst weer werkend gekregen met de backup van de mappen onder de blauwe knop en na een software update werkte alles. Alleen stond er toen bij informations niets meer over 2.1.

Ik heb toen die backup opnieuw gedaan met auto install op ja en daarna werkte het probleemloos.

Mijn box is alleen een aantal malen gecrashed. Daar worden allemaal log bestanden van opgeslagen. Kan je ergens aangeven dat dit niet hoeft? Of gewoon van tijd tot tijd zelf verwijderen.

Ik heb nu de auto backup via de harde schijf lopen. Gaat het net zo probleemloos als ik dat via de usb stick ga doen

Oh ja, een sotware update via de blauwe knop zal die ook werken in een andere image? de pli auto backup niet lijkt me.

Geplaatst:

ja ik heb autobackup op usb stick op 3 boxen en verliep allemaal vlekkeloos.

verder gebruik ik die usb sticks nog voor picons en timeshift

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

ok. ik heb het meteen aangepast.

vreemde is dat alles goed staat alleen het audio kanaal op engelse mtv kanalen niet.

maar werkt een backup ook in een andere image en is het mogelijk de log bestanden na een crash niet meer op te laten slaan?

Geplaatst:

je haalt verschillende dingen door elkaar.

Met een backup van je image zet je je image terug zoals het op het moment van de backup was.

Met de plugin autobackup+autoinstall zet je je settings/instelligen terug en de plugins worden automatisch nieuw gedownload in een nieuw geflasht image.

In het menu van autobackup kun je instellen dat hij iedere nacht een backup moet maken, dan worden ook je wijzigingen steeds bijgehouden

Geplaatst:

nou wat je in het software menu kan doen is een ook een backup van de instellingen maken. Volgens mij als je dat doet zonder mappen aan te vinken bij advanced is dat hetzelfde als die pli autobackup.

Maar mijn vraag is dus kan je deze opgeslagen instellingen ook in een andere image zetten zoals Newenigma?

Geplaatst:

ok.

ik heb wel iets anders ontdekt wat niet helemaal goed gaat.

Als je dingen aanpast in de zenderlijst dan ben je die wel kwijt want die wordt opnieuw gedownload. Misschien een mogelijkheid optie om toe te voegen dat je kan kiezen voor de zenderlijst ja of nee. Deze wordt toch meegenomen met de normale settings. Als hij in de autoinstall staat wordt hij gewoon opnieuw gedownload en overschrijft degene die er instond.

Omdat ik een beetje heb zitten stoeien weet ik gewoon dat ik mijn aangepaste zenderlijst had toen ik die auto install nog niet had.

Dus optie in de plugin download settingslist ja/nee zou het probleem verhelpen. Of hem zelf naderhand uit dat autoinstall bestandje halen misschien ook al.

Ik heb volgens mij wel een backup van dcc. Die kan ik nu wel gewoon terugzetten denk ik?

Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz
nou wat je in het software menu kan doen is een ook een backup van de instellingen maken. Volgens mij als je dat doet zonder mappen aan te vinken bij advanced is dat hetzelfde als die pli autobackup.

Maar mijn vraag is dus kan je deze opgeslagen instellingen ook in een andere image zetten zoals Newenigma?

Nee, het is niet hetzelfde, anders zou die plugin helemaal niet gemaakt zijn, het is alleen duidelijk dat je de verschillen niet wil zien of begrijpen.

De backup functie in het menu moet je zelf aansturen en zet je plugins niet terug.

De autobackup plugin kan dat allemaal automatisch voor je doen, en houdt dan ook bij wat je naderhand deinstaleert of toevoegd aan plugins etc. en instaleert dat dan ook automatisch weer bij een nieuwe flash.

Of een PLI backup werkt op Newnigma weet ik niet, je kan het proberen, gaat het niet flash je nog een keer opnieuw

Geplaatst:

Dat is simpel op te lossen..

met dreambox edit huidige zenderlijst opslaan.

zender lijst van de dreambox uninstallen,

zenderlijst met dreambox edit weer terug zetten en een nieuwe backup en autoinstal maken..

of met een editor de regel van de zenderlijst uit da autoinstal verwijderen..

Geplaatst:

toevallig had ik een backup gemaakt van de zenderlijst met DCC, maar op een of andere manier krijg ik die niet terug op de Dreambox.

Als ik de bestanden in DCC bekijk dan zie ik de dingen die ik zelf heb gewijzigd en als ik restore doe in DCC lijkt het ook alsof er wat wordt weggeschreven. ik druk op restart enigma maar zie niets op de Dreambox veranderen. Heb het ook gedaan door eerst de lijst te uninstallen, daarna via DCC maar na restart enigma blijf ik dan een lege zenderlijst houden. Als ik dan via plugins de lijst opnieuw installeer heb ik wel weer een lijst zeg maar..

Iemand hier een verklaring voor?

Geplaatst:

Om zenders terug te zetten moet je eerst Enigma stoppen.

Bij Windows XP:

Via [start] - [uitvoeren]

Bij Windows 7:

Via [starten] - [Programma's en bestanden zoeken]

In dit veld invoeren:

telnet 192.xxx.xxx.xxx <Enter toets> (IP nummer van je dreambox)

Aanloggen en vervolgens volgende commando geven

init 4 <Enter toets>

kopieer je bestanden via FTP terug naar /etc/enigma2

Geef vervolgens commando

init 3 <Enter toets>

Reden dat je het zo moet doen is dat Enigma de zenderlijst in het geheugen laad en bij herstart weer wegschrijft naar disk.

Tuurtje

Geplaatst:

dit werkt niet bij mij.

ik gebruik dcc om terug te zetten maar dat is ook via ftp.

ik blijf een lege lijst houden.

ik heb het op 2 manieren geprobeerd.

maar eerst init 4, daarna restore in DCC, daarna init 3 en dan nog een keer restart eniigma in DCC.

De huidige lijst had ik via uninstall weg gehaald. Of moet ik die juist laten staan?

Ik blijf hier problemen mee houden in Enigma2.

Geplaatst:

ik heb de backup gemaakt met DCC toevallig vandeweek.

ik heb daar aangevinkt Satellites, Services, Bouquets

als ik op restore druk dan zie ik ook dat er een aantal userbouquets eindigend op .tv en .radio worden geupload en ook satellites.xml

als ik daarna op restart enigma druk dan zie ik de zenders niet terug.

ik heb dat dus geprobeerd met en zonder dat init in telnet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen