wijhe Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik heb 2 x Topfield TF7710HDPVR (1 zwarte en 1 zilver) waarbij ik regelmatig bij de zilver het probleem heb dat de ontvanger de HD kanalen gedeeltelijke niet ontvangt. Niet, Ned 1, 2, 3, RLT 4, SBS 6, RLT8, Wel RLT5, RLT7,Veronica, NET5, Een, Ketnet/Canvas Ik heb de zilver aangesloten met een Quad LNB met 1 aansluiting en doorgelust. Kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn? En hoe dit eventueel is op te lossen Gegevens ontvanger Systeem ID 23331 Loader Versie L1.01 Device versie v2.0.21 Firmware versie TF-HSCB7.00.39 Laatste Update Jun 8 2009 Er zit een CD card en smartkaart in
satencom Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Als ik het goed begrijp heb je een Quad LNB waar je maar 1 aansluiting van gebruikt. Heb je de zwarte ontvanger als eerste aan gesloten, en de zilver ontvanger krijgt van af de doorlus ontvangst Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
wijhe Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Ja ik heb een Quad LNB, nee de zwarte is aangesloten met 2 kabels. De zilver is aangesloten met 1 kabel vanaf de LNB. En op de ontvanger zelf doorgelust. En op deze heb ik de problemen
satencom Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Een doorlus geeft altijd dit soort beperkingen, een kabel er bij treken zo als Sjaak(k) ook al zegt, dat is de beste op lossing Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
wijhe Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Het gaat mijn niet zo in het bijzonder voor het opnemen dat is voor mijn niet zo'n probleem. Alleen als ik gewoon kijken wil doen deze zenders het gewoon niet, en dat snap ik niet want dat probleem heb ik met de zwarte ontvangen nooit gehad daar heb ik altijd beeld op alle HD kanalen gehad ook toen deze nog maar met 1 kabel was aangesloten. Wat kan het toch zijn dat op de zilver ontvanger gewoon enkele HD kanalen het niet doen? groet harry
satencom Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Wat van ci module heb je in de ontvangers ,in beide ontvangers het zelfde type module, en wat van Firmware, heb je in beide ontvangers. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
wijhe Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 Ben bang dat jullie mijn probleem niet helemaal snappen. Ik krijg gedeeltelijk geen HD ontvangst op mijn zilveren Topfield. Deze is aangesloten met 1 coaxkabel vanaf de LNB. Dan moet het toch gewoon mogelijk zijn om de HD zenders te ontvangen ongeacht welke turner 1 of 2 ik gebruik? groetjes harry
wijhe Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 Dank voor je antwoord heb alleen ff 1 vraag wat is TOPSET 2.0. Ik heb beide ontvangers eerst met 1 kabel aangesloten later de zwarte met 2. Toen ze beide aangesloten waren met 1 kabel had ik het probleem met die zilvere ook al met die zwarte nooit geen problemen mee gehad. Groetjes harry
wijhe Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 Is er ook een nederlandse beschrijving van TOPSET 2.0 En kan dit via USB Groetjes Harry
wijhe Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Ik heb het inmiddels heen en weer gezet, maar ik hou de problemen met mijn zilveren ontvanger? Iemand nog idee wat het kan zijn? Harry
wijhe Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Ook dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ben er net achter dat alle zender zowels SD als HD in de Verticale positie het niet doen. Denk dus dat dit het probleem is, maar wat kan hiervan de oorzaak zijn? groet harry
satencom Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Je zij dat je bij de satelliet winkel was geweest, en daar deed hij het wel goed ik zou maar even, een andere lnb proberen, als er echt iets met de ontvanger aan de hand was ,dan deed hij het in de winkel ook niet Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Ja Sjaak dat blijft een raadsel , hij deed het in de winkel wel ,of hij moet de module om wisselen van de zwarte naar de zilveren ,of er zit verschillende Firmware in beide ontvangers Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
wijhe Geplaatst: 10 september 2011 Auteur Geplaatst: 10 september 2011 Goedemorgen, Het probleem is opgelost, het eindelijke probleem was dat er iets met de voeding van het apparaat was. Deze is vakkundig gerepareerd door snelaf. Groetjes Harry
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen