Neptunus Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik heb enkele series uit de VS met losse ondertitel bestanden op mijn pc staan, die kan ik via de VLC plugin benaderen door de PC als server in te stellen, het grote voordeel is dat dan de ondertitels altijd netjes worden weergegeven, iets wat vaak niet lukt via de mediaplayer van de DM. Maar omdat de PC niet altijd aanstaat zou het handiger zijn als ik de bestanden op de NAS of op de interne disk kan zetten. VLC geeft een foutmelding als ik NAS benader, daar draait immers ook geen VLC op. Zijn er mogelijkheden? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 twonkymedia op je synology? overigens de philips die je hebt is toch wel DNLA (mediaspeler) dan staat kijken niets in de weg met dream of met VU maar ook direkt op de philips middels DNLA. ciao Eleanor Blancmange
Neptunus Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch twonkymedia op je synology? overigens de philips die je hebt is toch wel DNLA (mediaspeler) dan staat kijken niets in de weg met dream of met VU maar ook direkt op de philips middels DNLA. ciao Huh? Ik speel de media af via de DM8000 of de VU, de TV kan geen media afspelen. Avi met losse srt bestanden afspelen via de video knop werkt niet lekker, vandaar het gebruik van VLC maar VLC heeft een server nodig en dat is de interne disk en de NAS niet, vandaar de vraag. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 had even het philips typenummer niet goed (dus geen ethernet dus geen dnla... ) sorry mis geschoten. ciao Eleanor Blancmange
Neptunus Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 De basisvraag is dus eigenlijk: kan ik VLC op de één of andere manier gebruiken om de interne disk van de DM of VU te benaderen om content af te kunnen spelen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Citaat: De basisvraag is dus eigenlijk: kan ik VLC op de één of andere manier gebruiken om de interne disk van de DM of VU te benaderen om content af te kunnen spelen? toch verklaar je het misschien nog niet helemaal 100% want (zie bijlage) ik speel gewoon bestanden af van de interne OF gemounte media af met VLC volgens mij wilde je ook avi's met ondertitels afspelen die op je NAS staan...? ciao Eleanor Blancmange
Neptunus Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 Ik wil met de VLC plugin die op de DM8000 staat bestanden af kunnen spelen die staan of op de NAS of op de interne disk van de VU, beiden zijn gemount. De bestanden op deze media zijn niet via VLC te benaderen. Alleen via de standaard mediaplayer maar dat werkt niet echt goed met losse srt files. Vandaar mijn vraag of er toch een mogelijkheid de NAS of interne disk te benaderen met de VLC plugin??? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
dagg Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: Neptunus Vandaar mijn vraag of er toch een mogelijkheid de NAS of interne disk te benaderen met de VLC plugin??? Er schijnt een vlc-server iets te zijn voor de synology, ff googlen... succes! .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Tonskidutch Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: dagg Origineel bericht van: Neptunus Vandaar mijn vraag of er toch een mogelijkheid de NAS of interne disk te benaderen met de VLC plugin??? Er schijnt een vlc-server iets te zijn voor de synology, ff googlen... succes! en zo gaat dat hoop dat je er wel iets aan hebt want het is in het duits. ciao Eleanor Blancmange
Neptunus Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 Dat Duits is niet het probleem, het gebrek aan kennis van linux wel, het is me helaas niet gelukt. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen