reynsa Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik had graag hulp gehad bij de aankoop van schotel,lnb, enzovoort.. Ik zou graag de hotbird, ASTRA 19,2, ASTRA 23,5, ASTRA 28,2 ontvangen met tv vlaanderen maar ook badr en nilesat/atlantic bird, als dit al mogelijk is?? nilesat voor oa fox movies te ontvangen.. ik zou de wavefrontier T90 willen kopen met als lnb's MTI HIGH LINE PRO SINGLE LNB en de amiko alien als ontvanger, nu weet ik ook niet of ik nog iets extra moet kopen (switch?) aangezien ik er niet veel van af weet... Dank bij voorbaat!!!
Ventura Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 U zult minimaal een DiSEqC switch 8 in 1 aanschaffen. Bijv een EMP DiSEqC switch 8/1. Een goede rol coax kabel met een zooitje f-connectoren. En ik denk minimaal ook een smalle lnb voor de badr. Bijv. een Alps of een Megasat lnb.
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Dit gaat voor een aantal satellieten problemen opleveren. Tussen de Badr op 26 graden oost en de Astra 23,5 graden oost zit maar 2,5 graad verschil. Dit gaat niet lukken met twee MTI HIGH LINE PRO naast elkaar waarvan de kop 66mm dik is. Ook de afstand tussen Astra 19,2 en Astra 23,5 is slechts 4,3 graden. Dit zal met de MTI HIGH LINE PRO kantje boord worden. De Nilesat op 7 graden west kun je wel vergeten. Dit signaal is veel te zwak. Wat betreft de Atlantic bird, welke bedoel je, de Atlantic bird 3 op 5 graden west, of de Atlantic bird 4A op 7 graden west, of de Atlantic bird 2 op 8 graden west, of de Atlantic bird 1 op12,5 graden west?
reynsa Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 De nilesat wil ik vooral ontvangen enkel voor de zender Fox movies maar ik zie nu ook dat ik die kan ontvangen op 26 E ook fox kan ik daar ontvangen is dit mogelijk met mijn opstelling? alvast bedankt voor de uitleg
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 @reynsa Die zit op de BSS-beam en die is niet op Europa gericht. Die kun je dus niet ontvangen. Even een uitleg hoe je dit allemaal kunt opzoeken: Je gaat naar de site: http://www.lyngsat.com/badr.html Dan zie je daar alle transponders in de eerste kolom staan die via de Badr op 26 graden oost worden uitgezonden met daarnaast de zenders. In de kolom “System Encryption” kun je zien of ze vrij te ontvangen zijn. Er staat dan een “F”. Bij transponder 11766H zie je een “P” staan van “Packages”. Als je daarop klikt, kun je zien welke zenders er allemaal via dat abonnement te ontvangen zijn. In de kolom “Beam” zie je de verschillende Beams staan, het ontvangstgebied van die transponter. Als je daarop klikt, krijg je een kaart te zien waar deze Beam te ontvangen is en welke schoteldiameter je voor een bepaald gebied nodig hebt. Wordt op zo’n kaart alleen maar de signaalsterkte aangegeven in EIRP (dBW), dan kun je via deze site, de diameter van je schotel bepalen die je nodig hebt om die transponder te kunnen ontvangen: ** Link niet toegestaan **
alleyoop Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 De enige Fox Movies die ik kan ontvangen is deze op Nilesat en dat is echt met de hakken over de sloot met een 1,2m schotel en een Inverto Black Ultra.
reynsa Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 Bedankt voor de uitleg jammer dat de fox zenders niet eenvoudig te ontvangen zijn zelf met de t90 ... dus als ik het goed heb kan ik met de T90 of met een andere schotel van ongeveer dezelfde grote geen fox zender fta ontvangen?
alleyoop Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Nee, ik vrees dat 1,2m het absolute minimum is en misschien zelfs meer wanneer je in het hoge noord'n woont. Drie jaar geleden was Fox Movie ook te ontvangen op 53 oost maar dat was maar van korte duur.
reynsa Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 en lukt badr dan wel in combinatie met de astra en hotbird? voor de mbc zenders.. dank
alleyoop Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 De mbc-zenders zijn bij mij quasi even sterk te ontvangen op Badr en Nilesat maar als het voor montage op een T90 is zou ik gaan voor Badr. Bij de foto's van de ledeninstallatie hier op het forum ga je immers T90's vinden met een LNB voor Badr en zo te lezen zou MBC ook bij regen probleemloos te ontvangen zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen