Ga naar inhoud

wie heeft Wan streaming echt werkend

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,probeer al geruime tijd om met men vu duo te streamen via het net.Ben beroepshalve veel op hotel in het buitenland ,en had hiermee graag via de laptop mijn box kunnen kijken. heb al acount bij dyndns en no-ip .org kan thuis intern kijken via men eigen netwerk en webinterface.maar denk dus dat ik nog iets over het hoofd zie.

Heeft iemand dit werkend? graag een evt stap voor stap begeleiding als het even kan ,veel lezen en zoeken heeft tot vele stukjes geleid maar krijg het niet in elkaar gepuzzeld .

• Beheerder
Geplaatst:

Je kan via WAN je webinterface niet streamen.

Of je moet thuis een upload van minimaal 6-7 Mb/s hebben en op locatie een download van minimaal 6-7 MB/s.

Als je wilt streamen over het internet zul je thuis een PC moeten neerzetten die via VLC of dergelijke de 1 op 1 stream omzet naar een veel lagere kwaliteit.

Ik heb vandaag toevallig een keer naar Ned 1 SD gekeken via het internet en het webinterface, maar ik heb wel zowel thuis als op het werk een behoorlijk breedbandige verbinding en dan nog stoort het zo af en toe eens.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dag Michel,alvast bedankt voor je snelle reactie,ik weet dat je hiervoor een snelle verbinding nodig hebt langs beide zijden,de ene keer lukt het en de andere keer niet.

Maar zou al tevreden zijn als ik het werkend kreeg cry

Geplaatst:

Dag Frank,ken het bestaan van de slingbox ,enn heb je dan behoefte aan een bepaalde bandbreedte?

wil het net werkend te krijgen pm de kost van een slingbox uit te sparen.

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: lana
Dag Michel,alvast bedankt voor je snelle reactie,ik weet dat je hiervoor een snelle verbinding nodig hebt langs beide zijden,de ene keer lukt het en de andere keer niet.
Maar zou al tevreden zijn als ik het werkend kreeg cry

Je moet eerst kijken op welke poort het verkeer intern streamed. Uit mijn hoofd poort ....(sorry vergeten). Die poort moet je dan in je router forwarden naar je VU+ zodat je daar vanuit buiten bij kunt.

Alleen forwarden van poort 80 voor het webinterface is niet genoeg.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel

Of je moet thuis een upload van minimaal 6-7 Mb/s hebben en op locatie een download van minimaal 6-7 MB/s.

Bij het lezen van dit denk ik met weemoed terug aan mijn vorige internetverbinding. smile En ja, met m'n DM5620 kon je daarmee WAN-streamen en dat ging voor wat het streamen over internet betreft prima.

Helaas was de DM5620 een regelrechte ramp wat betreft streamen. DMM heeft nooit toegegeven wat er mis ging en het nooit opgelost. Dus genieten van dat WAN-streamen was er niet bij. frown

En juist nu ik een goede ontvanger heb zit ik net als half Nederland met een ADSL-lijn met een upload van nog niet een megabit... mad
  • Moderator
Geplaatst:

hier 50 mbit glas, en als ik vpn verbinding maak met het thuisnetwerk hangt het af van waar ik zit of het lukt of niet. Er hoeft maar iets te gebeuren en je zit weer te wachten totdat je buffer weer vol genoeg is, en dus stopt je stream regelmatig.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: lana
... graag een evt stap voor stap begeleiding als het even kan ,veel lezen en zoeken heeft tot vele stukjes geleid maar krijg het niet in elkaar gepuzzeld .

Origineel bericht van: Michel
Als je wilt streamen over het internet zul je thuis een PC moeten neerzetten die via VLC of dergelijke de 1 op 1 stream omzet naar een veel lagere kwaliteit.

Is er iemand die dat ooit gedaan heeft en een stap-voor-stap omschrijving kan geven?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik denk dat je dat ook zonder stappenplan wel red. VLC is wat dat betreft vrij eenvoudig te doorgronden.

Het probleem zit hem in het aanmaken van verschillende links voor verschillende zenders. Zappen is er dan immers niet bij.

Wat ook kan is werken met airvideo, maar dan heb je een iphone of ipad nodig. Er is ook zoiets voor android, maar ik niets weet van adroid smile

Mvg,

Michel

• Moderator
Geplaatst:

dreamstream werkt ook via streaming, en dan kan je ook nog zappen. Maar zoals reeds gezegd, het staat en valt met het stuk internet tussen jou en je vu / dreambox / et9000 of welke box je maar hebt staan of het werkt of niet.

Geplaatst:

hoi

stream al jaren via de slinbox heb deze destijd aanschaft(engeland) toen ze nog niet eens in nederland waren. werkt perfect altijd gehad op een dreambox en nokiaE65 en nu inmiddels al jaren op een iphone en VU werkt perfect. gewone internet verbinding volstaat. geeen inbelverbinding smile

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

• Moderator
Geplaatst:

ik gebruik dreamstream icm een vpn verbinding. In de config de url opgeven van je webinterface (als je portforwarding doet zet je daar dus je externe ip adres in), en dan draait het.

9-8-2011%2014-38-18.png

9-8-2011 14-38-18.png

9-8-2011 14-38-49.png

Geplaatst:

Zelfs via een brakke verbinding in Tsjechië heb ik via de slingplayer fatsoenlijk kunnen kijken!

Toen had ik zelf een internetverbinding met maar 1 mB upload.

Frank

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen