Beheerder Michel Geplaatst: 9 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 9 augustus 2011 Wat heb je nodig? 1. Dreambox, of andere enigma2 receiver (met image dat beschikt over het streaming interface, bijvoorbeeld Pli) 2. Een PC 3. Een router waarmee je port-forwards in kunt stellen 4. VLC (download van www.videolan.org) * In deze uitleg wordt steeds gesproken over een PC met IP adres 192.169.2.7 (de streaming server) en een Dreambox met IP adres 192.168.2.10. Dit dien je dus naar jouw situatie te vertalen. De streaming server: Start VLC op de PC die je als streaming server wilt gaan gebruiken en ga naar [Media] -> [streamen] Ga naar het streaming interface op je Dreambox en kopieer van de gewenste zender de streaming URL: Firefox: Rechtermuistioets op de zender en kies koppelingslocatie kopieeren Internet Explorer: Snelkoppeling kopieeren Je hebt dan een link als: http://192.168.2.10:8001/1:0:19:1B7B:C88:3:EB0000:0:0:0: Ga in VLC naar [netwerk] en plak daar de streaming URL en druk vervolgens op [stream] Kies bij 1 [HTTP] en druk op [toevoegen] Vul bij poort [8080] in en kies als pad bijvoorbeeld [/ned1] Kies bij 2 [activeer transcodering] , bij 3 de [Video - H.264 + AAC (MP4)] preset en druk bij 4 op [edit] Stel bij H-264 de bitsnelheid in op +/- 200kb/s (kilobit per seconde) en kies half formaat (0.5) Ga verder en druk op [stream] De Streaming Client (de PC waar je op wilt kijken) Ga nu naar een andere PC in je lokale netwerk en open ook daar VLC. Kies voor [Netwerkstream openen...] Vul hier het IP adres van je streaming PC in met de juiste poort (8080 in dit geval) en het juiste pad (/ned1) En klik op afspelen. Als het goed is heb je nu beeld! Speel nog een beetje met de codec instellingen totdat je een acceptabele stream hebt voor jouw internetverbinding. Als alles in je interne netwerk werkt, kan je in je router de port forward instellen. Stuur bijvoorbeeld al het inkomende verkeer op je externe (internet) IP adres poort 8080 door naar je streaming PC op 192.168.1.7 poort 8080. Als je jouw externe IP adres niet weet, ga dan naar www.mijnip.nl. Voorbeeld: http://81.78.122.3:8080/ned1 Als je nu met de VLC client je externe IP adres op poort 8080 benaderd, moet je beeld hebben! Suc6, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Philips Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 de plaatjes zijn helaas niet zichtbaar 1 Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
kjonker1 Geplaatst: 26 november 2011 Geplaatst: 26 november 2011 Nee ik zie ook geen plaatjes ook niet in firefox Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo
Mr. M Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 (aangepast) Inderdaad jammer dat de plaatjes er niet zijn. Ik wil graag naar mijn Dreambox 7025 via internet. Heb een KPN Experia Box, Thompson 780 Weet iemand raad? 9 februari 2012 aangepast door Mr. M Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000
Gast tichel Geplaatst: 16 mei 2012 Geplaatst: 16 mei 2012 (aangepast) Wat is dit een omslachtige methode zeg. Volgens mij kun je het ip adres gewoon intikken op de web browser, dan verschijnen vanzelf de zenders. Als je dan op het tv icoontje klikt, krijg je beeld... 16 mei 2012 aangepast door tichel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen