Ga naar inhoud


SMT H-3102 activeren van USB poort en Ethernet


Gast BonBon

Aanbevolen berichten

Na vele malen gegoogled te hebben naar de mogelijkheden om de USB poort en ethernet poort op de H3102 te activeren en dus te gebruiken voor het opnemen van programma's .ben ik blijven hangen bij een open source firmware (gereleased door samsung zelf dacht ik)

Hierbij stond geen tutorial o.i.d en op google kon ik maar een topic vinden wat uit 3 berichten bestond zonder informatie.

 

De link naar de open source firmware lijst

 

http://www.samsung.com/global/business/telecomm/opensource/cable_set_top_box.html

 

 

Hieronder een screenshot van de bestanden die ik zoal tegenkom in een van de uitgepakte mappen

 

firmwarenadownload.jpg

 

Hieronder een screenshot van de bestanden die ik zoal tegenkom in een van de uitgepakte mappen

 

firmwareonderdeeluitgepakt.jpg

 

Nu heb ik al deze bestanden klakkeloos op een usb stick gezet en de stick in de decoder gestopt ; geen respons , ook niet na power cycle.

 

Vervolgens heb ik een Live Bootable linux distro gestart op mijn laptop om de bestanden te bekijken. Na wat kleine errors kreeg ik op een gegeven moment bij een van de bestanden een GUI , met daarin enorm veel opties (zonder dat er iets van een wizard of stappenplan bij stond) De opties waren vrij technisch zo uit mijn hoofd. (Dus niet : vink dit aan als u de usb poort wilt activeren )

 

Nergens heb ik hier een handleiding/tutorial/how-to voor kunnen vinden.

 

Verder heb ik nog een mediaplayer : WD TV Live (aangesloten op het netwerk en tevens op dezelfde televisie als de H3102.) Op dit moment ga ik uitzoeken of ik eventueel hiermee verder kan om het signaal door te geven en te recorden.

 

Heeft iemand suggesties ?

 

Bob

 

ps : Ik ben mij ervan bewust dat met een firmware flash de garantie vervalt. Omdat de decoder niet van ziggo zelf komt , behoud ik mijzelf het recht om opnames te kunnen maken , net zoals dit kan met een dvd recorder of decoder met een HD . Zwart kijken en/of andere zaken die in conflict staan met de abonnementsvoorwaarden zal ik uit de weg gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • 1 maand later...

uhm, dat zijn de sources die samsung heeft gebruikt om de firmware te ontwikkelen, dus het is best zinloos die op een usb stick te zetten en dan op de ontvanger aan te sluiten.

 

vaak zijn deze sources ook niet compleet omdat de dingen die ze zelf ontwikkeld hebben niet hoeven te publiceren.

 

het enige wat ik hier van kan afleiden is dat er linux opdraaid en u-boot de bootloader is. Met een beetje gelukt staat er nog een seriele poort open zodat je in de doos kan, dus ding open maken en zoeker naar headers oid. Misschien even een fotootje maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu zelf ook zo'n ding,

 

aansluiting staat niet uit, maar linux mount de usb stick niet automatisch, en vervolgens doet de applicatie niets met een gemounte usb stick.

Ik zal binnenkort een proberen een netwerk module te compileren en te kijken of ik ethernet aan de praat krijg (telnetd staat er al op), en dan kijken of ik nog meer kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...