beastie1953 Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Dag allemaal, Gewoon maar eens mijn iPod Classic aangesloten op de USB ingang van de Vu+. Het apparaat wordt als iPod herkend, maar de file-namen niet: dat worden reeksen letters en cijfers. Dat kan te maken hebben met de software van de iPod, maar weet iemand een oplossing?
Maxzz Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: beastie1953 Dag allemaal, Gewoon maar eens mijn iPod Classic aangesloten op de USB ingang van de Vu+. Het apparaat wordt als iPod herkend, maar de file-namen niet: dat worden reeksen letters en cijfers. Dat kan te maken hebben met de software van de iPod, maar weet iemand een oplossing? Kan dit te maken hebben met een bestandssysteem wat niet ondersteund word? Fat en ext worden ondersteund, maar ik weet niet wat een ipod voor systeem heeft. Groeten Maxzz ------------- Vu Duo met Pli 1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb
Tonskidutch Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Het kan met meerdere zaken te maken hebben. Maar eerst dit; lang geleden kwam een familie-lid met zo'n iPod classic en ik heb die aangesloten en kon met MerlinMusicPlayer de bestanden op het iPodje afspelen (VTI image en het USB device als fat32 gemount) een keer daarna kwam mijn nichtje met iPod en iPhone en hebben we getracht een film van mij erop te zetten > NO GO terwijl die ook het vrije geheugen herkende van de iPod / phone. in de tussentijd is er van apple een en ander gewijzigd en wordt copieren van en naar enkel toegestaan via de iTunes op PC of Apple. maar als je ze (de bestanden) wel al ziet op iPod is er misschien een codec missing op de VU+ en/of is de iPod verkeerd gemount... ( ja want een USB device wordt gemount om hem te gebruiken met enigma2 ) dus als je hem eraan hangt moet je eigenlijk even onder telnet kijken hoe die iPod gemount is... telnet ip-vu+ mount en dan krijg je dat te zien. longfilenames ontbreekt en of codepage is niet gelijk als het apple-ding. ciao Second Life Mungo Parker
Moderator wiz Geplaatst: 10 augustus 2011 Moderator Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch in de tussentijd is er van apple een en ander gewijzigd en wordt copieren van en naar enkel toegestaan via de iTunes op PC of Apple. Dat is niet juist. Ik heb een ipod classic 160 G, en daar prop ik met gtkpod gewoon muziek op. Is apple's eigen schuld, dan hadden ze maar een linux versie moeten maken voor itunes Een ipod gebruikt een database voor het bijhouden van wat voor een muziek je er op hebt staan. Als je hem dus gewoon mount zul je een paar directories zien die een fatsoenlijke naam hebben, en een heleboel directories met cijfers, en files met cijfers. Dus dat je vu daar niet zomaar wat van kan maken kan ik me wel voorstellen. Je zult dus een plugin moeten vinden die het database formaat van apple snapt en die dus op je vu voor jou in die database kan kijken welke muziek er zoal op staat, en belangrijker nog, zodat je het kan afspelen. Ik meen dat je het ding wel gewoon gemount kunt krijgen op je vu, maar dat je er dan niet heel veel mee kunt omdat die folders je niet zo veel vertellen. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen