mereltje Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Kan ik achter een dimmer die in de muur zit een lamp ophangen waar ook een dimmer inzit? Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Kowalski Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Nee, twee dimmers achter elkaar gaat niet werken. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
vGnp Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: mereltje Kan ik achter een dimmer die in de muur zit een lamp ophangen waar ook een dimmer inzit? Vraag 1: Wat voor dimmers zijn het? Er zijn meerdere soorten dimmers, dus zijn er ook meerdere combinaties mogelijk. Je zult dus niet zo maar even een eensluidend antwoord kunnen geven voordat je weet waar het om gaat. Korte Dimmer Wiki: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
mereltje Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Het zijn beide halogeen dimmers Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
vGnp Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: mereltje Het zijn beide halogeen dimmers Dan zullen die beide(n) wel "choppen", d.w.z. de inkomende sinus in stukjes hakken om het uitgaande vermogen te regelen. Op die tweede dimmer komt dus geen sinus binnen, en het resultaat daarvan lijkt me vrij onvoorspelbaar. Nog afgezien van de stoorzender die je volgens mij daarmee creëert, lijkt me het ook niet een veilige situatie. Waarbij ik me afvraag of de NEN het überhaupt wel toestaat. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
schapi Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 kan n heel mooi knipperlichtje worden , de storingen daargelaten 8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens
RogerDR Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Je kan in de lamp de dimmer simpel overbruggen. Dan zit er in de lamp geen vervelend gaatje en de boel zal via de muurdimmer aan/uit of gedimd kunnen worden.
Con Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: mereltje Kan ik achter een dimmer die in de muur zit een lamp ophangen waar ook een dimmer inzit? Vraag 1: Wat voor dimmers zijn het? Er zijn meerdere soorten dimmers, dus zijn er ook meerdere combinaties mogelijk. Je zult dus niet zo maar even een eensluidend antwoord kunnen geven voordat je weet waar het om gaat. Korte Dimmer Wiki: --> KLIK <-- vGnp Antwoord 1; maakt het uit welke dimmers achter elkaar zitten? Volgens mij kan het met geen enkele dimmercombinatie, althans niemand zal en kan garantie geven. Antwoord 2? (ik zag even geen vraag 2 . . .) Maar als je bijvoorbeeld PWM-dimmers neemt weet je op voorhand niet hoe de eerste puls binnenkomt bij de tweede en hoe de tweede dimmer daarop reageert. Met fase-aangesneden dimmers is vooraf niet voorspelbaar hoe een tweede dimmer overweg gaat met de op dat moment overgebleven fase. Kortom, niet doen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mereltje Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Duidelijk mannen , ik haal er een weg ,bedankt voor de tips Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen